Η ένδοξη ιστορία της Büssing

Ένα Büssing model V από το 1912 μεταφέρει δύο σιδηροδρομικές ατμομηχανές.

Ο Heinrich Büssing (1843–1929), ο Γερμανός εφευρέτης και πρωτοπόρος επιχειρηματίας που επηρέασε όσο λίγοι άνθρωποι τη γερμανική βιομηχανία των φορτηγών και λεωφορείων/πούλμαν, αν ζούσε σήμερα θα ήταν 175 χρόνων. Κατά τη διάρκεια της ζωής του, κατοχύρωσε γύρω στις 250 πατέντες και ίδρυσε αρκετές εταιρείες, ανάμεσά τους και την Büssing AG (1903), η οποία έχει να επιδείξει πλήθος καινοτομιών.

Αρχικά, η Büssing ξεκίνησε να κατασκευάζει σασί για την Αγγλία ήδη από το 1904, παραδίνοντας συνολικά 400 μονάδες, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν ως βάση για τα πρώτα διώροφα λεωφορεία του Λονδίνου, τους προγόνους δηλαδή των σημερινών εμβληματικών οχημάτων της πόλης. Δύο χρόνια αργότερα, η Büssing παρέδωσε και στο Βερολίνο διώροφα λεωφορεία και παράλληλα άρχισε να συνεργάζεται με την Continental για την ανάπτυξη των πρώτων πνευματικών ελαστικών (με αεροθάλαμο). Ένα ακόμα ορόσημο, το πρώτο τριαξονικό λεωφορείο/πούλμαν με δύο κινητήριους πίσω άξονες, παρουσιάστηκε το 1924.

Μετά το θάνατο του Heinrich Büssing (1929), οι γιοι του Max και Ernst, συνέχισαν να ηγούνται της εταιρείας και να ποντάρουν στις καινοτομίες. Από το 1934 έως το 1935, εξελίχθηκε ένα λεωφορείο με δύο πετρελαιοκινητήρες (140 hp έκαστος) και παράλληλα την ίδια χρονιά κατοχυρώθηκε η ευρεσιτεχνία του υποδαπέδιου κινητήρα, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά σε επαγγελματικό όχημα το 1949.

Η εξαγορά από τη ΜΑΝ

Το 1967 ξεκίνησε η εμπορική σχέση μεταξύ της MAN και της Büssing, που αποτέλεσε τη βάση για τη μετέπειτα εξαγορά της εταιρείας που ίδρυσε ο Heinrich Büssing. Το 1971 οι άνθρωποι της ΜΑΝ ανέλαβαν τη διοίκηση της μάρκας και την επόμενη χρονιά πήραν τον έλεγχο και των εργοστασίων του Μπράουνσβαϊγκ και του Σάλτσγκιτερ, με το τελευταίο να παίζει ακόμα σημαντικό ρόλο στην παραγωγική διαδικασία της MAN Truck & Bus.

Αξίζει να αναφέρουμε, κλείνοντας, πως οι ιθύνοντες της ΜΑΝ, θέλοντας να αποδείξουν έμπρακτα την εκτίμηση και το σεβασμό στο πρόσωπο του Heinrich Büssing αλλά και να διατηρήσουν ζωντανή την κληρονομιά του, υιοθέτησαν στο εταιρικό τους λογότυπο το λιοντάρι του Μπράουνσβαϊγκ, της πατρίδας δηλαδή του Heinrich Büssing, το οποίο βρισκόταν και στο σήμα των μοντέλων της Büssing.

Το πρώτο φορτηγό με άξονα μετάδοσης, το Büssing model II του 1914, εξοπλιζόταν με ηλεκτρικούς προβολείς και λαμπτήρες εκκένωσης αερίου. Από το 1904, η Büssing δημιούργησε συνολικά 400 σασί για την Αγγλία, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ως βάση για τα πρώτα διώροφα λεωφορεία του Λονδίνου. Η Büssing συνεργάστηκε με την Continental το 1906 για την εξέλιξη και κατασκευή των πρώτων πνευματικών ελαστικών.
Ετικέτες: 
BüssingMAN
Θεματική Ενότητα: 
Σύντομα Νέα

Στο ίδιο τεύχος: