Τροχοί & TIR

Kässbohrer: νέα επικαθήμενη, ανατρεπόμενη κιβωτάμαξα αλουμινίου 26 κ.μ.

Μια νέα επικαθήμενη, ανατρεπόμενη κιβωτάμαξα 26 κυβικών μέτρων, παρουσίασε η Kassbohrer, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας. Πρόκειται για την K.SKA B / 26 - 12 / 27 και χάρη στην αλουμινένια
Τρίτη 06/08/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Μια νέα επικαθήμενη, ανατρεπόμενη κιβωτάμαξα 26 κυβικών μέτρων, παρουσίασε η Kassbohrer, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας. Πρόκειται για την K.SKA B / 26 - 12 / 27 και χάρη στην αλουμινένια της υπερκατασκευή έχει απόβαρο λίγο πάνω από τους πέντε τόνους, προσφέροντας μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο και οικονομία καυσίμου για τον τράκτορα. Μάλιστα, σε σχέση με την πλήρως ατσάλινη έκδοση, το απόβαρο είναι μικρότερο μέχρι και κατά 1.500 κιλά, την ίδια στιγμή που το ατσάλινο σασί του S700 (DOMEX) προσφέρει την απαιτούμενη ακαμψία και αντοχή σε συνθήκες πλήρους φορτίου (μικτό βάρος 39 τ.).

Το βάρος στο πέταλο είναι 12 τόνοι και 27 τόνοι στους άξονες. Διαθέτει δύο θέσεις για τον πείρο ζεύξης και προσφέρεται για κοτσάρισμα σε διαξονικούς και τριαξονικούς τράκτορες με διατάξεις αξόνων 4x2, 6x2 και 6x4. Σε ό,τι αφορά στην υπερκατασκευή της κιβωτάμαξας της Kassbohrer, ο εμπρόσθιος καθρέπτης υπόσχεται υψηλή αντοχή στη φθορά και στα χτυπήματα, χάρη στο ανθεκτικό μπροστινό πάνελ αλουμινίου πάχους 5 χλστ. Την ίδια στιγμή, ο σχεδιασμός της καρότσας βελτιώνει τη λειτουργικότητα του μοντέλου, το οποίο ενδείκνυται για τη μεταφορά άμμου, χαλικιών και άλλων αδρανών υλικών.

Αναλυτικότερα, το πάτωμα έχει πάχος αλουμινίου 6 χλστ., ενώ η πίσω πόρτα και ο καθρέπτης 5 χλστ. Οι πλευρικοί τοίχοι φέρουν διπλό προφίλ αλουμινίου με πάχος 4 χλστ. εσωτερικά και 2 χλστ. εξωτερικά (μεταξύ τους μεσολαβεί κενό έτσι ώστε από μηχανικής πλευράς να αυξάνει η ανθεκτικότητα). Η υπερκατασκευή εδράζεται πάνω σε πάνελ σκληρού καουτσούκ τοποθετημένα σε όλες τις διασταυρώσεις των ατσάλινων δοκίδων του σασί, παρέχοντας απεριόριστη προστασία, καθώς δεν υπάρχουν τριβές μεταξύ του αλουμινίου της καρότσας και του πλαισίου.

Οι γωνίες ανάμεσα στα πλαϊνά και στο πάτωμα είναι όσο χρειάζεται στρογγυλεμένες και παρατηρήστε, ότι τα κλειδιά της πόρτας βρίσκονται κάτω από αυτήν, ώστε να αποφεύγονται οι φθορές (φωτό πάνω δεξιά).

Εξάλλου, ο φαρδύς άξονας ανύψωσης προσφέρει αυξημένη σταθερότητα κατά την ανατροπή της καρότσας, κατανέμοντας το βάρος σε μία μεγαλύτερη επιφάνεια. Την ίδια στιγμή, η μπουκάλα προστατεύεται και αυτή επαρκώς τόσο από τα πλάγια όσο και από το επάνω μέρος, όπως μπορείτε να δείτε στη φωτό (κάτω).

Από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα και το πρώτο που θα εκτιμήσει ο οδηγός, είναι η τοποθέτηση ηλεκτρικά συρόμενου μουσαμά με μηχανισμό αυτόματης ολίσθησης, που απαλλάσσει τον χειριστή από τη χειροκίνητη και επίπονη περιστροφή της «μανιβέλας» ή της «σούβλας» όπως τη λένε στη δική τους γλώσσα οι χωματουργοί. Αλλά και ο ίδιος ο μουσαμάς είναι υψηλής αντοχής τύπου «RAL 3020 Carmen Red 900 g/m2», ο οποίος πληροί το πρότυπο πυροπροστασίας ISO 3795. Περνώντας, τώρα, στην μπουκάλα, το όνομα του κατασκευαστή είναι το πασίγνωστο «Hyva». Ο συγκεκριμένος κύλινδρος είναι πέντε σταδίων με δυνατότητα τηλεχειρισμού. Η εν λόγω μπουκάλα «Alpha Series» παρέχει πίεση έως και 250 bar και έχει μέγιστη γωνία ανύψωσης 45ο.

Ανάμεσα στα «έξυπνα» χαρακτηριστικά του επικαθήμενου, συναντάμε το σύστημα που βελτιώνει την πρόσφυση του κινητήριου άξονα του τράκτορα, όπως και το σύστημα που ελέγχει τον τεμπέλη, ανυψώνοντας ή χαμηλώνοντας αυτόματα τον άξονα. Επιπλέον, ο τελευταίος άξονας χαμηλώνει αυτόματα κατά τη διάρκεια της εκφόρτωσης, ενώ μέσω της λειτουργίας «Autoreset» το επικαθήμενο επανέρχεται αυτόματα στο κανονικό ύψος.

Στην οθόνη της μονάδας «Smartboard» απεικονίζονται οι πληροφορίες που αφορούν στο τρέιλερ και μέσω αυτής μπορεί να γίνει ο έλεγχος του EBS και της ανάρτησης. Ακόμα, προσφέρεται προειδοποίηση κινδύνου, στην περίπτωση που το επικαθήμενο στη φάση της ανατροπής δεν βρίσκεται με την κατάλληλη γωνία ανύψωσης.

Όσον αφορά στο σασί, έχει επιλεγεί η μέθοδος ημιαυτόματης συγκόλλησης S700 (DOMEX) και επιπλέον έχει τοποθετηθεί μεταλλική επίστρωση ηλεκτροφόρησης (KTL), γεγονός που ανεβάζει την αντισκωριακή εγγύηση στα 10 χρόνια.

Οι τρείς άξονες είναι της BPW και ο καθένας τους δέχεται φορτίο 9 τόνων. Το διπλού κυκλώματος σύστημα πέδησης της Wabco, EBS 2S/2M, διαθέτει δισκόφρενα διαμέτρου 22,5", τεχνολογία Roll Stability Support (RSS) και φρένα στάθμευσης σύμφωνα με την οδηγία 71/320 EEC. Της Wabco είναι και η αερανάρτηση, που τροφοδοτείται από αλουμινένιες δεξαμενές αέρα και έχει σύστημα αυτόματης ρύθμισης ύψους. Οι αλουμινένιοι τροχοί ALCOA Durabright, φέρουν ελαστικά της Bridgestone διάστασης 385/65 R22,5.

Τα πίσω φώτα της ανατρεπόμενης κιβωτάμαξας αλουμινίου της Kassbohrer, είναι τεχνολογίας LED (Europoint II LED) και προέρχονται από την εταιρεία Aspock. Προσφέρεται πλήρης εγκατάσταση φωτισμού LED με πλευρική λάμπα 24V LED και υποδοχές 2 x 7 και 1 x 15 ακροδεκτών, σύμφωνα με τον Κανονισμό UN ECE R48. Σε ό,τι αφορά στα μηχανικά ποδαρικά, αυτά είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και μπορούν να δεχθούν βάρος 24 τόνων.

Ο αφαιρούμενος προφυλακτήρας έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με την Οδηγία AB 70/221.

Επιπλέον, το αλουμινένιο πάνελ πλευρικής προστασίας, μπορεί να περιστραφεί προς τα πάνω σύμφωνα με την Οδηγία 89/297/EEC. Τα πλευρικά και πίσω ανακλαστικά πληρούν τις προδιαγραφές ECE R104, ενώ οι δύο πίσω ανακλαστήρες την ECE R70. Προσφέρονται ακόμα, δύο πλαστικοί κίτρινοι τάκοι, όπως και σκούπα – φτυάρι, όλα τους τοποθετημένα σε ασφαλείς υποδοχές.

Στο ίδιο τεύχος #376

PreviousNext