Τροχοί & TIR

Fiat Ducato: Το van της νέας εποχής

Το Fiat Ducato, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και εμπορικά μοντέλα με ιστορία 38 χρόνων, αναβαθμίζει το σύνολο των χαρακτηριστικών του, προκειμένου να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας των van. Τα
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Πέμπτη 01/08/2019 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Fiat Ducato της νέας εποχής
Το Fiat Ducato της νέας εποχής

Το Fiat Ducato, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και εμπορικά μοντέλα με ιστορία 38 χρόνων, αναβαθμίζει το σύνολο των χαρακτηριστικών του, προκειμένου να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας των van. Ταξιδεύουμε μέχρι το Τορίνο για να γνωρίσουμε το νέο μοντέλο, το οποίο προσφέρεται σε εκδόσεις van, chassis και επιβατικές, αποτελώντας τη βάση για μέχρι και 10.000 διαφορετικές εκδόσεις.

Σε ό,τι αφορά στο van, αυτό προσφέρει χώρο φόρτωσης 8-17 m3 και στις εκδόσεις μικτού βάρους έως και 3,5 τόνων, υποστηρίζει ωφέλιμο φορτίο από 1.140 έως και 1.575 κιλά. Ήπιες είναι οι αλλαγές στο αεροδυναμικό αμάξωμα (0,31 Cx στην έκδοση υψηλής οροφής) του νέου Ducato και συνοψίζονται στα σκουρόχρωμα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα και στο φινίρισμα τιτανίου που απέκτησαν το περίβλημα της γρίλιας της μάσκας και η ποδιά. Επιπλέον, ο εμπρός προφυλακτήρας είναι πλέον τριών τμημάτων, ώστε αν χρειαστεί να μπορεί να αντικατασταθεί μόνο ένα κομμάτι του. Ακόμα πιο λίγες είναι οι διαφορές στο εσωτερικό του οχήματος, όπου έχουν τοποθετηθεί στηρίγματα για tablet και μπουκάλια, αλλά και μια νέα οθόνη αφής 7 ιντσών.

Με κινητήρα 2,3 λίτρων και 9άρι αυτόματο της ZF

Η ουσία της ανανέωσης δεν φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού και αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Καταρχάς, ο 2λιτρος κινητήρας πετρελαίου του παρελθόντος, έδωσε τη θέση του στον MultiJet 2 των 2,3 λίτρων, ο οποίος πληροί τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6D. Διαθέτει συμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας για καλύτερη ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις απόδοσης 120-178 ίππων, οι οποίες υπόσχονται περιορισμό της κατανάλωσης μέχρι και κατά 10% στις αστικές διανομές, όπως και μεγαλύτερη ροπή μέχρι και κατά 12% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Συγκεκριμένα, στη βάση της γκάμας τοποθετείται η έκδοση των 120 ίππων, η οποία συνεργάζεται αποκλειστικά με το 6τάχυτητομηχανικό κιβώτιο. Πιο πάνω συναντάμε την έκδοση των 140 ίππων, για την οποία προσφέρεται η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου. Οι εκδόσεις «Power» ξεκινούν από τους 160 ίππους ισχύος και τα 380 Nm ροπής (400 Nm με αυτόματο) και κορυφώνονται στην έκδοση των 178 ίππων και των 400 Nm ροπής (450 Nm με αυτόματο σασμάν). Τη γκάμα συμπληρώνει η έκδοση φυσικού αερίου, Natural Power που φέρει ντεπόζιτο χωρητικότητας 36 κιλών CNG. Εδώ, ο 3λιτρος κινητήρας αποδίδει 136 ίππους ισχύος και 350 Nm ροπής. Υπενθυμίζεται πως η Fiat Professional είναι ηγέτης στο CNG, καθώς εκτός από το νέο Ducato Natural Power, διαθέτει αντίστοιχες εκδόσεις για τα Panda Van, Fiorino και Doblo Cargo.

Η σημαντικότερη, ίσως, είδηση στη νέα έκδοση του Fiat Ducato, είναι πως αυτό προσφέρεται για πρώτη φορά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εννέα (9) σχέσεων, το οποίο εξέλιξε η ZF αποκλειστικά για το ιταλικό μοντέλο. Σύμφωνα με την εταιρεία διαθέτει το χαμηλότερο βάρος στην κατηγορία του και φέρει προηγμένης τεχνολογίας μετατροπέα ροπής, προκειμένου να εξασφαλίζει γρήγορες εναλλαγές σχέσεων, δίχως κενά απόδοσης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας (Normal, Eco, Power) ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, το φορτίο και τις οδηγικές του προτιμήσεις. Επιπλέον, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί να μετακινήσει τον επιλογέα αριστερά και να αλλάζει χειροκίνητα τις σχέσεις μετάδοσης.

Σημειώνεται, πως το νέο Ducato εφοδιάζεται σε όλες τις εκδόσεις του με το «EcoPack», ένα πακέτο «έξυπνων» τεχνολογιών που περιλαμβάνει λειτουργία Start & Stop, έναν εξελιγμένο εναλλάκτη, την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία καυσίμου και ένα προηγμένο λογισμικό που διασφαλίζει τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου.

Προηγμένη ενεργητική ασφάλεια και συνδεσιμότητα

Το «παρών» στον εξοπλισμό του νέου Ducato δίνει το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης (ADAS). Αυτό περιλαμβάνει τα συστήματα επόπτευσης τυφλού σημείου (BSA), ελέγχου πορείας οχημάτων κατά την οπισθοπορεία (RCP), αυτόματης πέδησης (FBC), ακούσιας αλλαγής λωρίδας (LDWS), αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και αυτόματης εναλλαγής μεγάλης σκάλας φώτων. Επιπλέον, το Ducato προσφέρει υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας, διαθέτοντας συμβατότητα με τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto. Ακόμα, η λειτουργία mirror link επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του κινητού του τηλεφώνου. Παράλληλα, διαθέσιμο είναι και το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη 7 ιντσών της Mopar, το οποίο έχει τη δυνατότητα να προτείνει εναλλακτικές οδούς που εξασφαλίζουν την άνετη διέλευση του οχήματος, ανάλογα με τον όγκο του.

Εντός, εκτός και επί τα αυτά

Στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης, είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το νέο Ducato, σε μια μικτή διαδρομή που περιελάμβανε οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους, στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και στο κέντρο του Τορίνο, την πατρίδα της Fiat. Αρχικά καθίσαμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης Van με τον κινητήρα των 140 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στη συνέχεια πήραμε στα χέρια μας την 9θέσια έκδοση Panorama, καθώς θέλαμε να δούμε πώς «τραβάει» ο ισχυρότερος κινητήρας των 178 ίππων και –κυρίως– πώς συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο.

Συνολικά μείναμε ικανοποιημένοι από την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά των δύο οχημάτων, με την έκδοση των 140 ίππων να μην υστερεί σε δύναμη. Ακριβές μα με μέτρια αίσθηση το μηχανικό κιβώτιο. Αντίθετα, αυτό που μας εντυπωσίασε με τη λειτουργία του, ήταν το αυτόματο κιβώτιο το οποίο άλλαζε σχέσεις ιδιαίτερα ομαλά, δίχως να προκαλείται δισταγμός στο ανέβασμα των στροφών του κινητήρα. Εξαιρετικός σε τράβηγμα και ο κινητήρας των 178 ίππων, ο οποίος δεν έδειξε να καταναλώνει σημαντικά μεγαλύτερη ποσότητα πετρελαίου σε σχέση με αυτόν των 140 ίππων.

Το χρώμα του χρήματος

Σημειώνεται πως το νέο Ducato είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία στη χώρα μας, με τιμές που εκκινούν από τα 26.800 ευρώ, με τα πρώτα αυτοκίνητα να καταφθάνουν στις εκθέσεις της Fiat Professional, μέσα στον προσεχή Σεπτέμβριο.

Έχετε υπ’ όψιν πως η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου ανεβάζει την τιμή κατά περίπου 3.000 ευρώ και ότι -σε πρώτη φάση τουλάχιστον- στη χώρα μας θα διατίθενται αποκλειστικά οι εκδόσεις Van, Chassis και Double Cab Chassis, μόνο στις δύο μικρές εκδόσεις του κινητήρα MultiJet 2 (120 και 140 hp), όπως και στην έκδοση Natural Power. Αξίζει να τονιστεί, τέλος, πως για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, η FCA Greece προσφέρει έκπτωση 2.800 ευρώ.

Στο ίδιο τεύχος #376

PreviousNext