Με εμφανή τη βελτίωση των ταξινομήσεων των καινούργιων επαγγελματικών έναντι των μεταχειρισμένων και με μια γενικότερη άνοδο σε όλες τις κατηγορίες έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Τέσσερα είναι τα κυριότερα και ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν από την επεξεργασία των πινάκων: Ο διπλασιασμός σχεδόν των πωλήσεων των καινούργιων λεωφορείων, η σάρωση της αγοράς των φορτηγών από τη Mercedes-Benz που κέρδισε ποσοστό 43,32% στις άνω των 3,5 τόνους κατηγορίες βάρους – ποσοστό που ξεπερνά και αυτό της Γερμανίας – η κατάκτηση μετά από αρκετά χρόνια της πρώτης θέσης από τη Fiat στην κατηγορία των LCV και η αισθητή συγκράτηση των ταξινομήσεων των μεταχειρισμένων οχημάτων.

Μετά τα παραπάνω, θα παρατηρήσουμε επίσης την εδραίωση της ΜΑΝ στη δεύτερη θέση, την άνοδο της Volvo όσο και της DAF στην τρίτη θέση, αλλά και την κατάκτηση ικανοποιητικού μεριδίου αγοράς από τη Ford Trucks. Βέβαια, θα πρέπει και πάλι να επισημάνουμε, ότι ορισμένες μάρκες όπως είναι η Scania και η Volvo, είναι εδραιωμένες στα βαριά φορτηγά και η όποια σύγκριση θα πρέπει να γίνεται με τον ανταγωνισμό στη κατηγορία των άνω των 16 τόνων

Πριν φύγουμε από τους πίνακες, θα πρέπει να παρατηρήσουμε και την πρωτοεμφανιζόμενη στην Ελλάδα ALKE, μια μάρκα όχι πολύ γνωστή στην Ευρώπη η οποία διαθέτει μόνο ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα κατάλληλα για διάφορες εφαρμογές. Με την ευκαιρία, να σας αποκαλύψουμε, ότι πολύ σύντομα θα εμφανιστεί στην ελληνική αγορά και άλλη μάρκα μόνο με ηλεκτρικά οχήματα και έπεται συνέχεια…

Ανεξάρτητα τώρα από τα παραπάνω, σημασία έχει το γεγονός ότι η αγορά των επαγγελματικών αυτοκινήτων επανέρχεται σταδιακά στα προ κρίσεως επίπεδα και η εκτίμηση είναι ότι οι ανοδικές τάσεις θα παραμείνουν με μεγαλύτερες ποσοστιαίες αυξήσεις για τα καινούργια, παρά για τα μεταχειρισμένα τα οποία όμως για αρκετά ακόμη χρόνια θα κυριαρχούν στην ελληνική αγορά.