Δεκαεπτά χρόνια από την παρουσίαση του Iveco Stralis η ιταλική εταιρεία προχώρησε στην παρουσίαση του νέου της οχήματος για τις βαριές μεταφορές. Πρόκειται για το ολοκαίνουργιο S-WAY. Με αεροδυναμική σχεδίαση, εργονομικό και μοντέρνο εσωτερικό, βελτιωμένους κινητήρες καθώς και πολλές τεχνολογίες η ιταλική αντεπίθεση μόλις ξεκίνησε.

Στόχος της Iveco είναι το νέο μοντέλο να συνεχίσει στα χνάρια του προκατόχου του στο θέμα της αξιοπιστίας, αυξάνοντας παράλληλα το μερίδιο στην αγορά του. Η αποκάλυψη του νέου μοντέλου πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη όπου είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά και να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του για ένα σύντομο test drive. Καταγράφουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας, τι μας άρεσε στο αυτοκίνητο και ποια πλεονεκτήματα ξεχωρίσαμε.

Αεροδυναμική σχεδίαση

Εμφανισιακά, το Iveco S-WAY έχει κόψει τους δεσμούς με τα μοντέλα του παρελθόντος. Οι σχεδιαστές ξεκίνησαν από λευκό χαρτί και δεν πρόκειται για ένα απλό facelift του Stralis. Η νέα σχεδίαση βελτιώνει τον αεροδυναμικό συντελεστή, εξασφαλίζοντας μειωμένη κατανάλωση κατά 4%, λιγότερους θορύβους στο εσωτερικό καθώς επίσης και μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 12%. Επιπλέον η δομή της καμπίνας έχει εξελιχθεί με βάση τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού πρωτοκόλλου ECE R29.03, για αντοχή ακόμη και στις πιο ακραίες περιπτώσεις ατυχημάτων. Ψάχνοντας, το μοναδικό κοινό στοιχείο με το Stralis που εντοπίσαμε είναι το επάνω μέρος της πλάτης της καμπίνας. Οι υπεύθυνοι ανέφεραν ότι μόνο κατά 5% μοιάζουν το S-WAY με το Stralis, του οποίου η παραγωγή σταδιακά θα τερματιστεί. Η νέα μάσκα με τις μεγάλες οριζόντιες γρίλιες ορίζει την ταυτότητα του νέου S-WAY, επιτρέποντας να εισέρχεται περισσότερος αέρας στον κινητήρα. Κοφτερή σχεδίαση έχουν τα φωτιστικά σώματα τα οποία συμπεριλαμβάνουν φώτα ημέρας Led.

Ο κάτω προφυλακτήρας αποτελείται από έξι τμήματα, ώστε σε περίπτωση που προκληθεί κάποια ζημιά να αλλαχθεί μόνο ένα τμήμα του και όχι ολόκληρος. Η σχεδίαση της μάσκας, επάνω από τα φωτιστικά σώματα, διαχέει τον αέρα αριστερά και δεξιά, εξασφαλίζοντας καλύτερη αεροδυναμική. Ο καθαρισμός του παρμπρίζ γίνεται με το άνοιγμα του σκαλοπατιού στο οποίο μπορεί να πατήσει ο οδηγός. Επιπλέον, νέας σχεδίασης είναι ο γείσος, με δύο φώτα όγκου και καθρέφτη πεζοδρομίου. Ανασχεδιασμένοι είναι οι καθρέφτες καθώς και οι πόρτες, το άνοιγμα και το κλείσιμο των οποίων γίνεται με χαρακτηριστική ευκολία.

Τύποι καμπίνας

Ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες και απαιτήσεις του πελάτη το S-WAY είναι διαθέσιμο με τρεις επιλογές. Για μετακινήσεις στις οποίες δεν χρειάζεται ο οδηγός να διανυκτερεύσει στην καμπίνα είναι διαθέσιμη η ημέρας, χωρίς κρεβάτι και χαμηλή οροφή ΑD με συνολικό εξωτερικό ύψος 2.550 χιλιοστά. Ο τύπος καμπίνας ΑΤ προσφέρεται με χαμηλή (ύψος 2.900 χιλιοστά) ή ψηλή οροφή (3.550 χιλιοστά) και διαθέτει κρεβάτι. Κορυφαία όλων είναι η καμπίνα AS με τη χαμηλή οροφή στα 3.300 χιλιοστά και την ψηλή να φτάνει στα 3.800 χιλιοστά και με δύο κρεβάτια.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχους Αυγούστου (376) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.