Τους νέους κινητήρες λεωφορείων παρουσίασε η Cummins, οι οποίοι έχουν εξελιγμένα χαρακτηριστικά, εμφανίζοντας χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων.

Αναλυτικότερα, ο νέος πετρελαιοκινητήρας Χ12 προδιαγραφών Euro VI Phase-D, προορίζεται για υπεραστικά λεωφορεία μήκους 12 έως 15 μέτρων. Έχει ισχύ έως και 480 ίππων και ροπή μέχρι και 2.300 Nm, προφέροντας ισχύ πέδησης 370 ίππων. Χάρη στη νέα αρχιτεκτονική του και στην αποτελεσματική διαδικασία καύσης εντός των κυλίνδρων, κατέστη περιττή η ανάγκη για επανακυκλοφορία των καυσαερίων (EGR). Επιπλέον, μειωμένες είναι και οι απώλειες τριβής του κινητήρα των 11,8 λίτρων, του οποίου το βάρος κρατήθηκε κάτω από τα 920 κιλά. Το σύστημα καυσίμου XPI του X12 προέρχεται από τον πιο ισχυρό κινητήρα X15, με την τεχνολογία ψεκασμού της Cummins να υπόσχεται μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και θορύβου – κραδασμών.

Στο μεταξύ, με φυσικό αέριο λειτουργεί ο αναβαθμισμένος κινητήρας Cummins L9N, ο οποίος προορίζεται για λεωφορεία μήκους από 12 έως και 18 μέτρα. Πληροί τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro VI Phase-D και διατίθεται σε εκδόσεις 280 και 320 ίππων, προσφέροντας ροπή 1.356 Nm στις 1.300 σ.α.λ. Χάρη στον βελτιωμένο σχεδιασμό του κινητήρα, οι εκπομπές NOx μειώνονται κατά 80% σε σχέση με το πρότυπο Euro VI των 0,46 γρ./kWh). Επιπλέον, τα αιωρούμενα σωματίδια είναι πάνω από 90% χαμηλότερα από τα πρότυπα των 0,01 γρ./kWh και την ίδια στιγμή, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου είναι κατά περίπου 15% μικρότερες από έναν αντίστοιχο κινητήρα ντίζελ, γεγονός που συνεπάγεται την εξοικονόμηση αρκετών τόνων CO2 ετησίως ανά λεωφορείο. Σημειώνεται, τέλος, πως ο κινητήρας L9N δίχως καμία μετατροπή, δύναται να λειτουργήσει και με ανανεώσιμο φυσικό αέριο (RNG), γνωστό επίσης και ως βιομεθάνιο.