Περισσότερα από πέντε εκατομμύρια αυτοματοποιημένα κιβώτια (ΑΜΤ) έχει πουλήσει η WABCO από το 1985, όταν από κοινού με τη Daimler είχε παρουσιάσει για πρώτη φορά την εν λόγω τεχνολογία σε επαγγελματικά οχήματα.

Η WABCO, η οποία υπενθυμίζεται πως εξαγοράστηκε πρόσφατα από τη ZF, ονομάζει το ΑΜΤ (Automated Manual Transmission) κιβώτιό της «OptiDrive». Το τοποθετεί σε ελαφρά, μεσαία και βαρέα φορτηγά, λεωφορεία, αλλά και πούλμαν, προσφέροντας εφαρμογές 5 έως 18 ταχυτήτων. Συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα τόσο των χειροκίνητων όσο και των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων, το AMT υπόσχεται περιορισμό της κατανάλωσης κατά 5% σε σχέση με ένα μηχανικό κιβώτιο και παράλληλα ανεβάζει τα επίπεδα άνεσης, ασφάλειας και αποδοτικότητας του οδηγού.

Πώς όμως, λειτουργεί ένα AMT κιβώτιο; Μέσω προσαρμοσμένων hardware και software, το WABCO OptiDrive αυτοματοποιεί την αλλαγή ταχυτήτων και τη λειτουργία του συμπλέκτη, λαμβάνοντας υπόψη τον τρόπο οδήγησης, τη ροπή του κινητήρα, το φορτίο του οχήματος και την κλίση του δρόμου. Αυτό γίνεται μέσω μιας ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (Electronic Control Unit), μιας μονάδας ελέγχου ταχυτήτων (Gear Control Unit) και του ενεργοποιητή συμπλέκτη (Clutch Actuator).