Το λανσάρισμα της ηλεκτροκίνητης Mustang Mach-E, ήταν το στοιχείο που επέτρεψε φέτος στη Ford Motor Company να καταταγεί για πρώτη φορά στην ιστορία της, στη «Λίστα Α» του οργανισμού αξιολόγησης περιβαλλοντικών επιδόσεων «CDP».
Η διάκριση αυτή έρχεται ως απόρροια των πρωτοβουλιών της εταιρείας που έχουν ως στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων, τον περιορισμό των κλιματικών κινδύνων και την ανάπτυξη μιας οικονομίας με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα.
Συγκεκριμένα, η δέσμευση της Ford για μείωση των εκπομπών CO2, όπως επιτάσσει η Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα, περιλαμβάνει μία επένδυση άνω των 11,5 δισ. δολαρίων σε ηλεκτρικά οχήματα. Σε αυτό το πλαίσιο, εκτός από το λανσάρισμα αργότερα φέτος της Mustang Mach-E, η Ford pροετοιμάζει για το άμεσο μέλλον τις ηλεκτρικές εκδόσεις του Transit και του αμερικάνικου pick-up, F-150. Επιπλέον, η εταιρεία δημιούργησε πρόσφατα το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική.
Υπενθυμίζεται, πως το 2017, οι άνθρωποι της Ford είχαν δηλώσει ότι είχαν μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις δραστηριότητες παραγωγής οχημάτων κατά 30% ανά παραγόμενο όχημα. Ο στόχος είχε τεθεί το 2010 και η «μπλε οβάλ» μάρκα είχε καταφέρει να ανταποκριθεί οκτώ χρόνια νωρίτερα από τον προγραμματισμό. Σε συνέχεια αυτού, η Ford ανακοίνωσε μία νέα παγκόσμια στρατηγική μείωσης των εκπομπών άνθρακα (Carbon Reduction Strategy) από τις δραστηριότητες παραγωγής, εστιάζοντας κυρίως στην ανανεώσιμη ενέργεια και παραμένοντας επικεντρωμένη στις πηγές χαμηλών εκπομπών ρύπων και την ενεργειακή απόδοση. Η Ford έθεσε ένα φιλόδοξο στόχο, σύμφωνα με τον οποίο όλα τα εργοστάσια παραγωγής της πρέπει να λειτουργούν με ενέργεια προερχόμενη κατά 100% από ανανεώσιμες πηγές μέχρι το 2035.
Στο μεταξύ, η Ford ανακοίνωσε πρόσφατα πως επενδύει 42 εκ. ευρώ στο εργοστάσιό της που βρίσκεται στη Βαλένθια της Ισπανίας, προκειμένου να κατασκευάζει εκεί τα νέα υβριδικά ΙΧ μοντέλα της και τις μπαταρίες των «εξηλεκτρισμένων» οχημάτων της, τα οποία μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, θα φτάσουν στα δεκατέσσερα.