Η Mercedes-Benz Vans παρουσίασε τον προπομπό της ηλεκτρικής έκδοσης του επερχόμενου επιβατικού κόμπακτ van της μάρκας, δηλαδή της νέας T-Class, με τον πλέον απροσδόκητο και εντυπωσιακό τρόπο. Αποκαλύπτοντας το φοβερό πρωτότυπο EQT, το οποίο όπως όλα δείχνουν δεν απέχει σχεδιαστικά από την τελική μορφή παραγωγής της ηλεκτρικής T-Class.

Η Mercedes δίνει μία καλή ιδέα του πώς θα είναι η πολυμορφική/ MPV έκδοση της νέας T-Class. Τόσο καλή μάλιστα, που σε μία κίνηση που δεν συνηθίζεται όταν παρουσιάζεις ένα πρωτότυπο, έδωσε στη δημοσιότητα τις… ακριβείς διαστάσεις του οχήματος, οι οποίες αναμενόμενα, με μία πρώτη ματιά, δείχνουν καλύτερες από το σύνολο του ανταγωνισμού. Γίνεται, επίσης, φανερό ότι το όχημα διαθέτει άφθονους χώρους για έως επτά επιβάτες σε τρεις(!) σειρές καθισμάτων και μεγάλο χώρο αποσκευών, ενώ ξεχωρίζει ο προχωρημένος διάκοσμος και η γενικότερη αίσθηση πολυτέλειας. Οι σχεδιαστές αναφέρουν ότι, σκοπός ήταν να μεταφερθεί η εκλεπτυσμένη αίσθηση πολυτέλειας της V-Class ακόμη και στην κατηγορία των μικρών van.

 

mercedes benz van eqt
Το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από αισθητική ισορροπία και το πίσω τμήμα φέρει μία λεπτή λωρίδα LED

 

Ντιζάιν με γονίδια «EQ»

Η Mercedes EQT ξεχωρίζει χάρη στο γνώριμο πλέον, φουτουριστικό «λουκ» όλων των ηλεκτρικών μοντέλων τελευταίας εσοδείας της φίρμας, τα οποία φέρουν το πρόθεμα «EQ» στην ονομασία, και λανσάρονται με καταιγιστικούς ρυθμούς τους τελευταίους μήνες. Συγκεκριμένα οι τονισμένες ακμές και οι τεράστιοι θόλοι των τροχών είναι η πιο φρέσκια εκδοχή της σχεδιαστικής αργκό (sensual purity) και δίνουν μία ανάγλυφη ποιότητα στο αμάξωμα ενώ το χαρακτηριστικό μπροστινό τμήμα BlackPanel στη μάσκα, με τους προβολείς LED αποτελεί συνέχεια του καπό και είναι… αυτόφωτο με ένα μοτίβο αστεριών. Τα αστέρια διαφορετικού μεγέθους με τρισδιάστατο εφέ κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε ολόκληρο το όχημα, από το μπροστινό μέρος και τις ζάντες αλουμινίου με έντονο γυαλιστερό φινίρισμα, έως την πανοραμική οροφή και το ηλεκτρικό longboard στο πίσω μέρος. Υπάρχει επίσης μια φωτεινή λωρίδα που συνδέει τους προβολείς LED με τα πίσω φώτα LED. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την ειδική, απαστράπτουσα βαφή, χαρίζουν στην EQT μία αύρα από την υπερ-πολυτελή V-Class.

Σύμφωνα με τον Gorden Wagener, Επικεφαλής Σχεδιαστή του Ομίλου Daimler, «το Concept EQT είναι ένα νέο van ολιστικής προσέγγισης που διαθέτει το σχεδιαστικό DNA «Sensual Purity». «Τα εντυπωσιακά σχήματα, τα κομψά διακοσμητικά στοιχεία και τα βιώσιμα υλικά που διαθέτει αποδεικνύουν περίτρανα ότι αυτό το Van ανήκει ξεκάθαρα στην οικογένεια Mercedes-EQ».

Η μοναδικότητα του πρωτοτύπου τονίζεται και από τον πρωτοποριακό εσωτερικό διάκοσμο που χαρακτηρίζεται από μια εκλεπτυσμένη αντίθεση άσπρου και μαύρου. Οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι από λευκό δέρμα νάπα, τα πλεγμένα δερμάτινα στοιχεία στο κεντρικό τμήμα του καθίσματος είναι από ανακυκλωμένο δέρμα. Η καινοτομία του σχεδιασμού έχει αισθητική συνέχεια και στον πίνακα οργάνων: Το άνω τμήμα έχει σχήμα πτερυγίου και ενώνεται με την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Πάνω από αυτήν βρίσκεται ένας πρακτικός ημίκλειστος αποθηκευτικός χώρος για εύκολη πρόσβαση σε σημαντικά αντικείμενα ή έγγραφα. Επιπλέον, οι στρογγυλοί αεραγωγοί σε γυαλιστερή λάκα, τα γαλβανιζέ διακοσμητικά στοιχεία και το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με κουμπιά ελέγχου αφής δημιουργούν μία αίσθηση υψηλού επιπέδου εξατομίκευσης. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός στην κεντρική κονσόλα, τις πόρτες και τον χώρο ποδιών τονίζει περαιτέρω την μοναδικότητα της κατασκευής.

Στοιχεία εκμετάλλευσης –σε πρωτότυπο(!)

Το Concept EQT (μήκος/πλάτος/ύψος: 4.945/1.863/1.826 χλστ.) διαθέτει συρόμενες πόρτες και στις δύο πλευρές. Στη δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορούν να τοποθετηθούν τρία παιδικά καθίσματα, το ένα δίπλα στο άλλο. Χάρη στην πανοραμική οροφή, όπου έχουν χαραχθεί αστέρια με λέιζερ, το εσωτερικό λούζεται με άπλετο φως. Ο κομψός σχεδιασμός του οχήματος σε σχήμα μπουκαλιού (μιας και αυξάνεται σε πλάτος από μπροστά προς τα πίσω) κάνει το όχημα να δείχνει μακρύτερο. Το πίσω μέρος, με την έντονη κλίση του και την άνετη, κατακόρυφη πίσω πόρτα με το παράθυρο, εξασφαλίζει έναν ιδιαίτερα ευρύχωρο χώρο φόρτωσης. Σε περίπτωση που απαιτηθεί περισσότερος χώρος, τα καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να αναδιπλωθούν ή να αφαιρεθούν εντελώς, δημιουργώντας έτσι επαρκή χώρο για ένα παιδικό καροτσάκι, ένα κλουβί μεταφοράς σκύλου και άλλον εξοπλισμό ελεύθερου χρόνου.

Το πρωτότυπο EQT αναδεικνύει αυτήν την ευρυχωρία και τη μεγάλη ευελιξία για οικογένειες και λάτρεις των δραστηριοτήτων που μεταφέρουν πολλές αποσκευές ή εξοπλισμό σπορ, καθώς συνοδεύεται και από κάτι που μάλλον δεν θα ανέμενε κανείς: ένα ηλεκτρικό longboard για μεταφορά skateboard, ενσωματωμένο στον χώρο φόρτωσης. Το longboard αυτό βρίσκεται σε έναν αποθηκευτικό χώρο με διπλό δάπεδο, κάτω από ένα καπάκι από πλεξιγκλάς, προσαρμοσμένο σε ένα αλουμινένιο πλαίσιο και βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του χώρου φόρτωσης. Το ηλεκτρικό longboard είναι και αυτό κατασκευασμένο από αλουμίνιο και διαθέτει ένα μοτίβο αστεριών, με αποτέλεσμα η εμφάνισή του να είναι ιδιαίτερα κομψή.

Infotainment που προβλέπει τις ενέργειες του οδηγού

To EQT φέρει αυτούσιο το σύστημα MBUX της A-Class, με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό σε ευχρηστία και άμεση εξοικείωση. Με το σύστημα Infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), η Mercedes φέρνει την πρωτοποριακή φιλοσοφία χειρισμού και

ενδείξεων στην κατηγορία των μικρών Van. Ο χειρισμός του συστήματος γίνεται με ευκολία, χρησιμοποιώντας την ανεξάρτητη κεντρική οθόνη με λειτουργία αφής, τα κουμπιά αφής στο τιμόνι και, προαιρετικά, τη φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes». Το σύστημα MBUX μπορεί να προβλέπει την επόμενη ενέργεια του οδηγού, αξιοποιώντας αντίστοιχες λειτουργίες πρόβλεψης. Έτσι, εάν κάποιος λ.χ., καλεί τακτικά ένα συγκεκριμένο πρόσωπο τις Παρασκευές καθώς επιστρέφει στο σπίτι, το σύστημα προτείνει στην οθόνη τον αντίστοιχο τηλεφωνικό αριθμό τη συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας. Επίσης, το σύστημα είναι ικανό να πραγματοποιεί over-the-air αναβαθμίσεις λογισμικού.

Στην υψηλής ανάλυσης οθόνη μέσων του συστήματος Infotainment, το πλακίδιο EQ στο κεντρικό μενού αποτελεί κεντρικό σημείο πρόσβασης στις συγκεκριμένες ενδείξεις και ρυθμίσεις. Σε αυτές περιλαμβάνονται το ρεύμα φόρτισης, η ώρα αναχώρησης, η ροή ενέργειας και ένα ιστόγραμμα κατανάλωσης. Η οθόνη πολυμέσων μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τον χειρισμό του συστήματος πλοήγησης, καθώς και για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης. Σε συνδυασμό με το Mercedes me connect, παρέχονται επίσης υπηρεσίες και λειτουργίες που σχετίζονται ειδικά με την ηλεκτροκίνηση, όπως η εμφάνιση σταθμών φόρτισης, η ηλεκτρική αυτονομία και ο βελτιστοποιημένος προγραμματισμός διαδρομής, όπου λαμβάνονται υπόψη το επίπεδο φόρτισης, ο καιρός ή οι κυκλοφοριακές συνθήκες.

Τι είναι, πότε έρχεται

Η συνεργασία των Renault και Mercedes συνεχίζεται λοιπόν κανονικά στα κόμπακτ van, με τα T-Class και Renault Kangoo τρίτης γενιάς να μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα (Renault CMF-B), και το ίδιο θα συμβεί με τα ηλεκτρικά EQT και Kangoo E-Tech Electric. Αμφότερες οι συμβατικές και ηλεκτρικές εκδόσεις του νέου μοντέλου αναμένεται να παρουσιαστούν εντός του 2021, και θα ξεκινήσουν την εμπορική τους πορεία το 2022, ενώ στη διάρκεια της τρέχουσας χρονιάς αναμένεται το λανσάρισμα της νέας γενιάς του αμιγώς επαγγελματικού Citan. Η τελική μορφή παραγωγής αναμένεται να έχει πιο «προσγειωμένα» αισθητικά χαρακτηριστικά, αλλά το γενικό ντιζάιν δεν αναμένεται να αλλάξει σημαντικά, όπως και τα στοιχεία του εξοπλισμού και της διαμόρφωσης που ήδη ανακοινώθηκαν. Απομένει να φανεί αν η επταθέσια διάταξη θα συνδυάζεται με έκδοση επιμηκυμένου μεταξονίου, αν θα υπάρχει βασική πενταθέσια έκδοση, καθώς και οι επιλογές σε κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου αλλά και υβριδικά σύνολα. Δηλωμένη πρόθεση της Mercedes είναι να γίνει το νέο μοντέλο μπεστσέλερ, με κύριο πλεονέκτημα την πρωτοφανή για τα σπαρτιάτικα ήθη της κατηγορίας πολυτέλεια και τον σοφιστικέ διάκοσμο.