Τα νέας γενιάς DAF XF, XG και XG+ ανακηρύχθηκαν νικητές του βραβείου International Truck of the Year 2022, από την επιτροπή κρίσης που απαρτίζεται από 24 μέλη από αντίστοιχες χώρες, που αντιπροσωπεύουν τα κορυφαία περιοδικά επαγγελματικών οχημάτων.

Το βαρύτιμο τρόπαιο παρέλαβε ο πρόεδρος της DAF Trucks, Harry Wolters, σε ειδική εκδήλωση στη διάρκεια της έκθεσης επαγγελματικών οχημάτων Solutrans στη Λιόν της Γαλλίας. Η Ελλάδα εκπροσωπείται στον θεσμό από το ΤΡΟΧΟΙ & TIR.

Συγκεντρώνοντας 150 πόντους, τα φορτηγά για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων του Ολλανδού κατασκευαστή επικράτησαν των πρόσφατα λανσαρισμένων Iveco T-Way και του ηλεκτρικού Mercedes-Benz eActros δεύτερης γενιάς. 

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της επιτροπής κρίσης International Truck of the Year (IToY), η κορυφαία διάκριση απονέμεται κάθε χρόνο στο φορτηγό που έχει λανσαριστεί τους τελευταίους 12 μήνες, και το οποίο έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά στη βιωσιμότητα και αποδοτικότητα της οδικής μεταφοράς. Οι κριτές αξιολογούν τομείς όπως οι τεχνολογικές καινοτομίες, η άνεση οδήγησης, η ασφάλεια, η οδηγησιμότητα, η εξοικονόμηση καυσίμου, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, και το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO). 

Εκμεταλλευόμενη τη νέα νομοθεσία για τις μάζες και διαστάσεις των φορτηγών, της Ε.Ε., η DAF δημιούργησε μία νέα σειρά φορτηγών που βελτιώνουν εντυπωσιακά την αεροδυναμική, την αποδοτικότητα, την ενεργητική και παθητική ασφάλεια και την άνεση οδήγησης.

Στη διάρκεια εκτεταμένων δοκιμών στην Ισπανία και την κεντρική Ευρώπη, τα μέλη της επιτροπής κρίσης είχαν τη δυνατότητα να εκτιμήσουν από πρώτο χέρι την άρδην βελτιωμένη ορατότητα των νέων μοντέλων, η οποία οφείλεται στο νέο μεγάλο, κυρτό ανεμοθώρακα που κατεβαίνει χαμηλά στο αμάξωμα, το νέο σύστημα «ψηφιακής όρασης» που αντικαθιστά τους εξωτερικούς καθρέπτες, και τους τεράστιους εσωτερικούς χώρους.

Το βαρύτιμο τρόπαιο παρέλαβε ο πρόεδρος της DAF Trucks, Harry Wolters,
O πρόεδρος της DAF Trucks Harry Wolters παραλαμβάνει το βαρύτιμο τρόπαιο

Οι κινητήρες ΜΧ-11και ΜΧ-13 είναι βελτιωμένοι σε πολλούς τομείς για ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση, το ίδιο συμβαίνει με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων TraXon, και τα προηγμένα χαρακτηριστικά του προγνωστικού συστήματος.

Ανακεφαλαιώνοντας τους λόγους για τους οποίους η νέα γενιά DAF απέσπασε το βραβείο, ο πρόεδρος της επιτροπής κρίσης, Gianenrico Griffini, ανέφερε: «Με τη νέα γενιά φορτηγών, η DAF δημιούργησε τα πιο τεχνολογικά προηγμένα βαρέα οχήματα της εποχής μας. Είναι ξεκάθαρο ότι, τα νέα φορτηγά δημιουργήθηκαν με το βλέμμα στο μέλλον, και η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία χτίστηκαν μπορεί να φιλοξενήσει πλειάδα εναλλακτικών γραμμών μετάδοσης κίνησης.»

*Το International Truck of the Year (IToY) δημιουργήθηκε από τον θρυλικό δημοσιογράφο του αγγλικού περιοδικού Truck, Pat Kennett το 1977. Σήμερα περιλαμβάνει τα 24 κορυφαία μέσα ενημέρωσης της Ευρώπης, ενώ διαθέτει συνεργαζόμενα μέλη στις μεγαλύτερες αγορές φορτηγών στον κόσμο, από Κίνα και Ινδία, μέχρι Βραζιλία και Ιαπωνία, και συνολικό αριθμό αναγνωστών που ξεπερνά το 1.000.000

*Οι ψήφοι επικυρώθηκαν από την Dekra