Η Mercedes-Benz συμπλήρωσε 37 χρόνια από την είσοδό της στους αγώνες και την πάλαι ποτέ κυριαρχία της στα ευρωπαϊκά Γκραν Πρι φορτηγών, στα οποία πρωταγωνιστούσε για χρόνια.

Όλα ξεκίνησαν το 1985, τότε που η Federation Internationale de l’Automobile (FIA) έθεσε υπό την εποπτεία της τα Γκραν Πρι φορτηγών, τη γνωστή πλέον διοργάνωση ETRC. Η αναβίωση της συγκεκριμένης σειράς αγώνων συνοδεύτηκε από πρωτόγνωρη επιτυχία.
 Στη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου με αγώνα, έως και 200.000 θεατές συνέρρεαν σε διάφορες πίστες όπως το Νίρμπουργκρινγκ για να απολαύσουν τις μάχες με τους πανίσχυρους τράκτορες.

Τα πρώτα χρόνια του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ανήκαν στη Mercedes-Benz, η οποία κατέκτησε 13 τίτλους. Το σερί ξεκίνησε με την ανάδειξη του Γερμανού Τόμας Χέγκμαν ως πρωταθλητή, με ένα Mercedes-Benz 1450 S. 

Η κυριαρχία της Mercedes-Benz στους αγώνες φορτηγών στο ETRC

Το όχημα βασιζόταν σε μοντέλο παραγωγής, αλλά είχε δεχθεί εκτεταμένες επεμβάσεις, με τον κινητήρα των 18.237 κυβικών εκατοστών να αποδίδει 1.600 hp. Με τον ίδιο τράκτορα ο Άγγλος Στιβ Πάρις κατέκτησε άλλα τρία πρωταθλήματα μέχρι το 1993. Το 1994, η Mercedes-Benz παρουσίασε τη δεύτερη γενιά αγωνιστικών φορτηγών. Τα νέα 1834 S ήταν η συμμετοχή της εταιρείας στη νεοσυσταθείσα κατηγορία superrace: επρόκειτο για αμιγώς αγωνιστικά οχήματα, τα οποία μόνο οπτικά είχαν συγγένεια με τράκτορα παραγωγής, καθώς κανένα σχεδόν εξάρτημα δεν είχε σχέση με τα συμβατικά φορτηγά. 

Ο κινητήρας ήταν ένας V6 χωρητικότητας 11.946 κ.εκ., αποκλειστικά για αγωνιστική χρήση, και μπορεί να απέδιδε ≪μόλις≫ 1.000 hp, αλλά τα οχήματα ήταν παντού πιο γρήγορα σε σχέση με τους προκατόχους. Ταυτόχρονα, για λόγους ασφαλείας, μπήκε κόφτης στα 160 χλμ./ώρα. Από το 1994 έως το 1996 η Mercedes-Benz κέρδισε το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα με τα συγκεκριμένα φορτηγά, μία φορά με τον πρώην οδηγό της Φόρμουλα 1 Σλιμ Μπόργκουντ, και δύο φορές με τον Στιβ Πάρις. 

Η κυριαρχία της Mercedes-Benz στους αγώνες φορτηγών στο ETRC

Στις 12/13 Οκτωβρίου του 1996, ο Άγγλος οδηγός αρκέστηκε σε δύο τρίτες θέσεις στο πόντιουμ, στο φινάλε της αγωνιστικής σεζόν στην πίστα της Χαράμα στην Ισπανία, για να ≪κλειδώσει≫ τον πέμπτο προσωπικό του τίτλο. Στο μουσείο της εταιρείας στη Στουτγκάρδη, οι επισκέπτες μπορούν να δουν δύο αγωνιστικούς τράκτορες από εκείνη την εποχή: το αγωνιστικό 1450 S του Στιβ Πάρις από το 1990 και ένα Atego του Λούντοβικ Φορ από το 1998. Ο Πάρις είχε ξεκινήσει την αγωνιστική του καριέρα από τις μοτοσυκλέτες και τα Moto GP, φτάνοντας μάλιστα έως και την πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1977. 

Πρόκειται για έναν από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς αγώνων όλων των εποχών, με την αγωνιστική του δράση να τερματίζει σε ηλικία 49 ετών. Από τότε, εργάζεται ως σχολιαστής στην βρετανική τηλεόραση.