«Το Volvo FH 16 750 είναι η ναυαρχίδα του στόλου της εταιρείας μας και αποτελεί προσωπική επιλογή δική μου και του πατέρα μου Κωνσταντίνου Παπαγιαννόπουλου. Μέχρι στιγμής πληροί όλα τα κριτήρια που θέσαμε για την αγορά του και σίγουρα έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες μας». Αυτά είναι τα πρώτα λόγια του Σταμάτη Παπαγιαννόπουλου τον οποίο συναντούμε στην Κόρινθο για να ξεκινήσουμε το δρομολόγιό μας με κατεύθυνση την Πάτρα. Έτσι έχουμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε για τη μεταφορική και τα σχέδιά τους και, φυσικά, να απολαύσουμε το ταξίδι με το Volvo. Φορτώνουμε ευπαθή προϊόντα στο θάλαμο και ξεκινάμε.
Άψογη σχεδίαση
«Η ομορφιά του Volvo ξεκινάει από το μεταλλικό του μπλε χρώμα» αναφέρει ο Σταμάτης και συνεχίζει: «Κατά τη γνώμη μου, οι αλλαγές που έχουν γίνει στην εξωτερική πλευρά του FH έχουν αναβαθμίσει σημαντικά την εμφάνισή του. Πιστεύω ότι, είναι ένα από τα πιο καλό-σχεδιασμένα φορτηγά που κυκλοφορούν στην αγορά αυτή τη στιγμή». Ταυτόχρονα, ο Σταμάτης τοποθετεί κάποια αντικείμενα στα εξωτερικά ντουλάπια, με τον ίδιο να σχολιάζει: «Τα δύο ντουλάπια είναι εύκολα προσβάσιμα ακόμη και από ένα άτομο μετρίου αναστήματος και, το βασικότερο, έχουν αρκετό βάθος και πολύ χώρο. Στο μικρότερο ντουλάπι τοποθετώ κυρίως τα μικροαντικείμενα που χρησιμοποιώ πιο συχνά, όπως γάντια, φακό και άλλα».
Να προσθέσουμε στο σημείο αυτό αναφορικά με την εξωτερική σχεδίαση ότι δόθηκε έμφαση στη βελτίωση της αεροδυναμικής για πιο αποδοτική λειτουργία. Παράλληλα οι νέοι προβολείς πέρα από την καλαισθησία παρέχουν βελτιωμένη λειτουργικότητα. Είναι διαθέσιμοι σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, μια τεχνολογία αλογόνου και δύο τεχνολογίας LED, με τις δύο τελευταίες να προσφέρουν ισχυρότερο φωτισμό και διευρυμένη ορατότητα. Αυτό που σίγουρα προκαλεί εντύπωση είναι ότι για το FH οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν περισσότερες από 650 διαφορετικές αποχρώσεις χρωμάτων. Τέλος, το ασημί φινίρισμα της μάσκας αναβαθμίζει αισθητικά τη συνολική εικόνα του νέου Volvo.
Φτιαγμένο στα μέτρα του οδηγού
Περνώντας στο εσωτερικό ο Σταμάτης σχολιάζει: «Τα σκαλοπάτια εισόδου έχουν αλουμινένιες επενδύσεις και είναι μια λεπτομέρεια που σίγουρα κάνει τη διαφορά. Η πρόσβαση είναι εύκολη για την καμπίνα χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πόρτας. Τα χρώματα, τα υλικά και τα στοιχεία του διακόσμου είναι αυτά που κάνουν το FH να ξεχωρίζει. Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί θεωρώ ότι είναι εξαιρετική. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός και τον προτιμώ σε σχέση με τον αναλογικό. Οι λειτουργίες του οχήματος παρουσιάζονται με ευκρίνεια στην κεντρική οθόνη και όλες μπορούν εύκολα να προβληθούν και να επιλεχθούν από τα κουμπιά στο τιμόνι, γεγονός που με βοηθά να έχω συνεχώς στραμμένη την προσοχή μου στην οδήγηση. Από την πλευρική οθόνη των εννέα ιντσών στη δεξιά πλευρά του ταμπλό, ελέγχω τις λειτουργίες πολυμέσων, επικοινωνίας και παρακολουθώ τον περιβάλλοντα χώρο από τις πλαϊνές κάμερες του τράκτορα.
Το εσωτερικό ύψος είναι αρκετό για να κινούμαι άνετα μέσα στην καμπίνα. Ακόμη και όταν βρίσκονται δύο οδηγοί, εξυπηρετούνται με ευκολία. Τα τρία ντουλάπια επάνω από το παρμπρίζ είναι εύκολα προσβάσιμα με αρκετές αποθηκευτικές λύσεις. Στο ξεκούραστο ταξίδι συμβάλλουν σημαντικά τα πολύ άνετα κρεβάτια, το στρώμα των οποίων έχει αρκετό πάχος για ευχάριστο ύπνο».
«Δυνατό, όπως ακριβώς το θέλαμε»
Βγαίνοντας από τις εγκαταστάσεις της Papagiannopoulos Cargo στην Κόρινθο μπαίνουμε στον αυτοκινητόδρομο εντελώς αθόρυβα και γρήγορα με το Volvo να πιάνει κόφτη. «Αυτό που με συναρπάζει στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι η ικανότητά του να πιάνει 89 χλμ/ώρα και να κρατάει συνεχώς σταθερή αυτή την ταχύτητα. Δεν υπάρχει κάποια ανηφόρα στη συγκεκριμένη διαδρομή όπου θα κόψει ταχύτητα ακόμη και όταν είναι φουλ τονάζ. Είναι ένα αμάξι που δεν καταλαβαίνει τίποτα από ανηφόρες και δεν ζορίζεται πουθενά. Κατά μήκος της εθνικής Κορίνθου -Πατρών το I-Shift έχει επιλεγμένη διαρκώς τη δωδέκατη σχέση στο κιβώτιο. Μια σχέση στο κιβώτιο θα κατεβάσει μόνο στην ανηφόρα μετά τα Μέγαρα αλλά και εκεί πάλι θα ξεκορφίσει σχεδόν στον κόφτη.
Αυτό που παρατηρώ είναι ότι το Volvo βοηθάει σημαντικά τον οδηγό του να απολαμβάνει ξεκούραστα δρομολόγια. Με έχει εντυπωσιάσει η σταθερότητά του και η απόδοση του συστήματος διεύθυνσης. Το τιμόνι του είναι πραγματικό διαμάντι. Ελαφρύ στις μανούβρες και όσο βαρύ χρειάζεται στο δρόμο. Επίσης παρατηρώ απουσία βιραρίσματος της καμπίνας ακόμη και αν μπω με αρκετά χιλιόμετρα σε κλειστές στροφές. Με λίγα λόγια η οδηγική συμπεριφορά του είναι τέλεια».
Στο σημείο αυτό διακόπτουμε τον Σταμάτη και τον ρωτούμε σχετικά με την αναγκαιότητα ενός 16λιτρου με τόση υψηλή ιπποδύναμη. «Να ξεκαθαρίσω ότι αυτή η επιλογή ήταν δική μου και του πατέρα μου γιατί θέλαμε να εντάξουμε στο στόλο της εταιρείας μας ένα ισχυρό φορτηγό το οποίο θα αποτελεί τη ναυαρχίδα της. Ακόμη και για λόγους πρεστίζ. Είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να βλέπεις στο δρόμο. Αποτελεί την καλύτερη βιτρίνα και διαφήμιση για την επιχείρησή μας. Άλλωστε η φιλοσοφία μας πλέον είναι να αγοράζουμε νέας τεχνολογίας σύγχρονα φορτηγά, γιατί τελικά αποδεικνύεται μακροχρόνια ότι είναι η πιο συμφέρουσα λύση. Κερδίζεις πραγματικά σε πολλούς τομείς. Το μεταχειρισμένο είναι πιο φθηνό στην αγορά του αλλά πιο ακριβό στη συντήρησή του, σε σχέση με ένα καινούργιο φορτηγό.
Για να επανέλθω στο ερώτημά σας. Όπως ανέφερα και νωρίτερα είναι ένα αυτοκίνητο με τρομερή δύναμη που συνδυάζει αυξημένες επιδόσεις με ικανοποιητική κατανάλωση. Σε καμία περίπτωση δεν μας έχει προβληματίσει η κατανάλωσή του και είναι στα επίπεδα που θέλαμε και περιμέναμε. Με φορτία τονάζ και υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα η κατανάλωση έρχεται περίπου στο 1 λίτρο / 2,9 χλμ.
Όταν ανεβαίνουμε προς Θεσσαλία, κυρίως προς Τρίκαλα ή Θεσσαλονίκη, παρατηρούμε ότι με το 750 κερδίζουμε σε χρόνο σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο όχημα με μικρότερη ιπποδύναμη. Επίσης στο τμήμα από Λαμία μέχρι την είσοδο του Ε-65 το 750 ανεβαίνει στην κυριολεξία στο ρελαντί! Βγάζει τρομερή δύναμη από χαμηλές στροφές.
Ο κινητήρας είναι ακόμη σφιχτός γιατί είναι καινούργιος και μελλοντικά βλέπω περιθώρια βελτίωσης στο θέμα της κατανάλωσης. Οπότε η κατανάλωση που αποτελεί φόβητρο και ανασταλτικό παράγοντα για την αγορά ενός οχήματος με τόση μεγάλη ιπποδύναμη σαν το 750, στην πράξη είδαμε ότι δεν υφίσταται. Επίσης υπάρχουν κάποιες σκέψεις για το μέλλον να δρομολογήσουμε μόνιμα το Volvo στη γραμμή της Νότιας Πελοποννήσου, όπου θεωρούμε ότι χρειάζεται ένα φορτηγό με υψηλή ιπποδύναμη».
Ασφάλεια στο δρόμο
Συνεχίζοντας για την Πάτρα ο Σταμάτης αναφέρεται στα συστήματα ασφαλείας: «Με το φορτηγό οι επαγγελματίες οδηγοί είμαστε όλη τη μέρα στους δρόμους και όπως είναι φυσικό διατρέχουμε διάφορους κινδύνους. Κάποια στιγμή μπορεί να αφαιρεθούμε ή να αποσπαστεί προσωρινά η προσοχή μας από το δρόμο, δημιουργώντας επικίνδυνες καταστάσεις. Όμως στον τομέα της ασφάλειας το FH παίρνει άριστα καθώς τα συστήματά του είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμα να βοηθήσουν τον οδηγό αποτελεσματικά.
Το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας χρησιμοποιεί μία κάμερα για την παρακολούθηση των διαγραμμίσεων των λωρίδων και της θέσης του φορτηγού. Εάν για κάποιο λόγο το φορτηγό τείνει να απομακρυνθεί από τη λωρίδα, τότε το σύστημα θα το επαναφέρει αυτόματα στο κέντρο της λωρίδας.
Το Adaptive Cruise Control με έχει βοηθήσει αρκετές φορές, κυρίως σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας με ομίχλη ή βροχή, γιατί ανιχνεύει τα προπορευόμενα οχήματα, επεμβαίνοντας αυτόματα στο γκάζι ή το φρένο. Επίσης έχω δει στην πράξη την αμεσότητα του συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC) το οποίο επενέβη αστραπιαία μειώνοντας την ισχύ του κινητήρα και φρενάροντας μεμονωμένα τους τροχούς του τράκτορα και της νταλίκας, όταν κάποια στιγμή μπήκα σε μια στροφή με αρκετά παραπανίσια χιλιόμετρα.
Σίγουρα υπάρχουν και άλλα συστήματα υποστήριξης του οδηγού τα οποία κάνουν την καθημερινότητά του πιο άνετη και ασφαλή. Για παράδειγμα περνώντας την Ελευσίνα με κατεύθυνση την Αθήνα το σύστημα υποστήριξης αλλαγής λωρίδας είναι σωτήριο καθώς ελέγχει διαρκώς τη δεξιά πλευρά του συρμού και σε περίπτωση που δεν έχω δει κάποιο όχημα που κινείται εκεί, τότε, με ειδοποιεί ένας βομβητής και ένα εικονίδιο που αναβοσβήνει δίπλα στον καθρέφτη του συνοδηγού».
Δραστηριότητα επιχείρησης
Ταξιδεύοντας προς την Πάτρα ο Σταμάτης μας μιλά για τη μεταφορική τους επιχείρηση: «Σκοπός της εταιρείας μας είναι η άμεση εξυπηρέτηση των πελατών μας παρέχοντας αξιοπιστία, ποιότητα και εγγύηση για την ασφαλέστερη μεταφορά των εμπορευμάτων τους. Παρέχουμε στους πελάτες μας ανταγωνιστικές τιμές, που σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών, διαμορφώνουν ιδανικές συνθήκες συνεργασίας μαζί μας σε κάθε επίπεδο. Έχουμε τη δυνατότητα ανταπόκρισης από και προς κάθε μέρος του κόσμου για τη μεταφορά οποιουδήποτε φορτίου (Conex, groupage, full)».
Εταιρικό προφίλ
«Όραμα της εταιρείας και βασική μας προτεραιότητα είναι και θα είναι πάντα η εξυπηρέτηση του πελάτη όσον αφορά τις ανάγκες μεταφοράς φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων, από και οποιονδήποτε προορισμό στον κόσμο. Στην Παπαγιαννόπουλος Cargo ΑΕ έχουμε μία ομάδα από δημιουργικούς, έμπειρους και αφοσιωμένους επαγγελματίες, που έχουν εκπαιδευτεί για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις για τη μεταφορά φορτίων με τον τρόπο που χρειάζεται να το χειριστούν, έχοντας πάντοτε τον πελάτη στο μυαλό τους. Έχουμε ένα παγκόσμιο δίκτυο συνεργατών, που μας επιτρέπει να παρέχουμε στους πελάτες μας ολοκληρωμένες και οικονομικές μεταφορικές υπηρεσίες, προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής. Δίνουμε τη δυνατότητα πλήρους παρακολούθησης της αποστολής από τη στιγμή της παραλαβής μέχρι την παράδοση στο τελικό σημείο, μέσω των γεωγραφικών πληροφοριακών συστημάτων. Διαθέτουμε έναν ιδιόκτητο στόλο 30 οχημάτων, που εγγυώνται την ταχύτητα, ασφάλεια και συνέπεια στη μεταφορά».
Επέκταση εγκαταστάσεων
«Διαθέτουμε εγκαταστάσεις σε δύο κομβικά σημεία στην Κόρινθο. Η πρώτη βρίσκεται στη θέση Κρητικά Αρχαίας Κορίνθου, όπου σε χώρο 15.000 τ.μ στεγάζονται τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας (διοίκηση, λογιστήριο) καθώς και στεγασμένες αποθήκες 1.000 τ.μ. Η δεύτερη βρίσκεται στη θέση Μπαχαρίστρα Κορίνθου όπου λειτουργεί υπαίθριος αποθηκευτικός χώρος 20.000 τ.μ. Και τα δύο σημεία είναι σε κοντινή απόσταση από τους εθνικούς οδικούς άξονες (ΝΕΟΑΚ, ΝΕΟΑΠ, ΝΕΟΑΤ).
Να αναφέρω επίσης ότι πριν από δύο χρόνια ξεκίνησε η λειτουργία του υποκαταστήματος ντεπό στον Ασπρόπυργο 1.000 τ.μ. Διαθέτουμε γερανό για κοντέινερ (λύκο) όπου κάνουμε φορτοεκφορτώσεις κοντέινερ. Πρόκειται για μια δραστηριότητα η οποία είναι διαρκώς αναπτυσσόμενη με μεγάλη δυναμική.
Κλείνοντας να αναφέρω ότι όπως όλες οι μεταφορικές επιχειρήσεις έτσι και εμείς αντιμετωπίζουμε τα ίδια προβλήματα. Ωστόσο με μεθοδευμένες και στοχευμένες κινήσεις και με μια εμπειρία αρκετών δεκαετιών στο χώρο προσπαθούμε να ξεπερνάμε κάθε εμπόδιο και να κοιτάμε με αισιοδοξία το μέλλον».
Volvo FH 16 750 της Papagiannopoulos Cargo. Βίντεο: Παύλος Μαυρομύτης...www.troxoikaitir.gr
Posted by ΤΡΟΧΟΙ & TIR on Thursday, 10 February 2022