Ο όμιλος Stellantis, ξεκινά την –έστω και περιορισμένη αρχικά– εμπορική διάθεση των Citroen e-Jumpy Hydrogen, Opel Vivaro-e Hydrogen και Peugeot e-Expert Hydrogen, ξεπερνώντας πολλά από τα, (κυρίως αξιοπιστίας, κόστους και χρηστικότητας) θέματα που ανέκαθεν είχαν τα οχήματα με fuel cell, σε μία επίδειξη τεχνολογικής ισχύος. 

Σε μία σημαντική παγκόσμια πρώτη, βρεθήκαμε για το ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουλίου – Αυγούστου που κυκλοφορεί στην ιστορική έδρα της Opel στο Ρίσελσχαϊμ της Γερμανίας για να οδηγήσουμε μαζί με συναδέλφους από την επιτροπή κρίσης για το «Διεθνές Van της Χρονιάς» τα πρώτα μεσαία van με fuel cell που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής. 

 Ένα λειτουργικό παράθυρο στο μέλλον

 Η Opel, μαζί με τα μέλη του γκρουπ PSA ανήκει πλέον στον γιγαντιαίο όμιλο Stellantis, επειδή όμως όλη η εξέλιξη των ηλεκτρικών και με κυψέλες καυσίμων LCV είναι ευθύνη των Γερμανών, η παρουσίαση έγινε στα κεντρικά του κατασκευαστή.

Είχαμε δει πριν από μερικούς μήνες τα οχήματα ως στατικά πρωτότυπα, και πλέον ήρθε η στιγμή να τα δοκιμάσουμε. Κάποια έχουν ήδη διατεθεί σε λίγους, επιλεγμένους πελάτες με τεράστιους στόλους, αλλά επί της ουσίας ήταν οχήματα εξέλιξης. 

Νέα van Υδρογόνου από την Stellantis
Το επόμενο δωδεκάμηνο, στόχος είναι να διατεθούν 1.000 μονάδες, 10.000 το 2024 και ακόμη περισσότερες το 2024 –και από τις τρεις φίρμες, συνολικά.

Όπως εξηγηγούμε στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουλίου – Αυγούστου, εμπορικά, είναι ακόμη απλησίαστα για τον μέσο επαγγελματία ή επιχείρηση, αλλά τεχνολογικά, το ενδιαφέρουν είναι πολύ μεγάλο, καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία, διατίθεται ελαφρύ επαγγελματικό με κυψέλες καυσίμου –έστω και σε περιορισμένο κοινό αρχικά– με εγγυήσεις (8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα), και δυνατότητα καθημερινής χρήσης, χωρίς αστερίσκους, θέματα αξιοπιστίας και περιττή πολυπλοκότητα για τον οδηγό. 

Ο Βασίλης Δαραμούσκας δοκιμάζει τα van υδρογόνου
Ο Βασίλης Δαραμούσκας δοκιμάζει τα van υδρογόνου 

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουλίου – Αυγούστου που κυκλοφορεί στα περίπτερα οδηγούμε για αρκετές ώρες τα fuel cell βαν των Citroen, Opel και Peugeot, (Jumpy, Vivaro και Expert) και σημειώνουμε ευθύς εξαρχής ότι μείναμε ανέλπιστα ικανοποιημένοι. Δείτε τους λόγους στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουλίου – Αυγούστου που κυκλοφορεί.