Η χαμηλή παραγωγή επαγγελματικών αυτοκινήτων από το σύνολο των ευρωπαίων κατασκευαστών διατηρείται για τους γνωστούς λόγους και, για μια ακόμη φορά, οι ελλείψεις οχημάτων αποτυπώνονται στους πίνακες των ταξινομήσεων.
Με εξαίρεση τα βαρέα φορτηγά, οι άλλες κατηγορίες παραμένουν σε πτωτική πορεία. Απογοητευτική και αυτό το μήνα η εικόνα των καινούργιων λεωφορείων.
Πωλήσεις μεγάλων δεν έχουν γίνει από την αρχή του χρόνου με αποτέλεσμα να παρατηρείται μια κινητικότητα στα μεταχειρισμένα.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το πρώτο πεντάμηνο του 2019 είχαν ταξινομηθεί 28 καινούργια λεωφορεία άνω των 35 θέσεων και φέτος μόλις 2 οχήματα. Συνολικά, (όλες οι κατηγορίες λεωφορείων) το 2019 είχαν ταξινομήσει 221 οχήματα, όταν το φετινό πρώτο πεντάμηνο οι συνολικές ταξινομήσεις λεωφορείων αριθμούν μόλις 89 οχήματα.
Μοναδική κατηγορία με θετικό πρόσημο παραμένει εκείνη των καινούργιων βαρέων φορτηγών με 190 ταξινομήσεις κατά το φετινό πεντάμηνο έναντι 123 ταξινομήσεων το πεντάμηνο του 2019 και 105 ταξινομήσεων κατά το περυσινό πεντάμηνο.
Πρώτη παραμένει η Mercedes-Benz (71) ακολουθούμενη από τη Volvo (46) ενώ την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Ford Trucks (28).
Η Scania με 10 μόλις ταξινομήσεις προς το παρόν, θα εμφανίσει μια σημαντική κινητικότητα μέσα στον Ιούνιο και Ιούλιο, καθώς ξεκίνησαν να έρχονται οι παραγγελίες τρακτόρων που είχαν τοποθετήσει πέρυσι οι πελάτες της μάρκας.
Ανακατατάξεις έχουμε και στα LCV την κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών, όπου Toyota και Fiat μοιράζονται την πρώτη και δεύτερη θέση, με την Ford να περιορίζεται στην τρίτη θέση, λόγω των καθυστερήσεων στις αφίξεις των νέων οχημάτων.
Ωστόσο, οι άνθρωποι της αγοράς, μας λένε πως η παραπάνω εικόνα των ταξινομήσεων δεν προβλέπεται ν' αλλάξει επί το βέλτιστον όσο διαρκούν τα προβλήματα στις παραδόσεις των οχημάτων εξαιτίας των ελλείψεων που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές σε πρώτες ύλες και βασικά εξαρτήματα.