Οδηγούμε το Actros L με τον νέο 13λιτρο κινητήρα OM 471

Οδηγούμε το Actros L με τον νέο 13λιτρο κινητήρα OM 471

Η Mercedes-Benz Trucks παρουσιάζει τον νέο 13λιτρο κινητήρα ΟΜ 471, ένα από τα πιο προηγμένα μηχανικά σύνολα της αγοράς, που τοποθετείται στην παρούσα εκδοχή του στα περισσότερα βαρέα οχήματα με το αστέρι στη μάσκα –Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουλίου – Αυγούστου που κυκλοφορεί παρουσιάζουμε, αναλύουμε και δοκιμάζουμε μία από τις σημαντικότερες εξελίξεις στον χώρο των φορτηγών για το 2022.

Νέος 13λιτρος κινητήρας για τα φορτηγά Mercedes-Benz

Στην ευρύτερη περιοχή του Worth am Rhein, όπου και βρίσκεται το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής βαρέων οχημάτων του πλανήτη, η κύρια παραγωγική μονάδα δηλαδή, της Mercedes-Benz Trucks, είχαμε πρόσφατα την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη ναυαρχίδα της γκάμας φορτηγών της εταιρείας, το νέο Actros L με τον καινούργιο, και πολυαναμενόμενο 13λιτρο κινητήρα ΟΜ471 νέας γενιάς, για πρώτη φορά.

Νέος 13λιτρος κινητήρας για τα φορτηγά Mercedes-Benz

 Εξακύλινδρη Υπεροχή 

Το σημαντικότερο νέο από την εκδήλωση για τους επαγγελματίες της Μεταφοράς, είναι ακριβώς αυτό, δηλαδή η πρεμιέρα της τρίτης γενιάς του κινητήρα OM 471 του κατασκευαστή, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος από τον Οκτώβριο του 2022.

Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο κομβικής σημασίας για τη Mercedes αφού θα τοποθετείται σε διάφορες εκδόσεις ισχύος στη συντριπτική πλειοψηφία των φορτηγών Actros και Arocs, και θα συνοδεύει τα βαρέα οχήματα της φίρμας για πολλά χρόνια στο μέλλον καθώς εκτιμάται ότι θα αποτελεί την επιλογή εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών και εταιρειών.

Παράλληλα, με την υψηλή προσδοκώμενη αποδοτικότητα τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας ευελπιστούν ότι, θα είναι το βασικό τους «όπλο» στην προσπάθεια να (όπως και το σύνολο του ανταγωνισμού) ανταποκριθούν στα ασφυκτικά νέα περιβαλλοντικά πρότυπα (ειδικά για μείωση των εκπομπών CO2) της Ε.Ε. ήδη από το 2025.

Κι αυτό, όπως έχουμε αναφέρει ήδη στο T&T, είναι αδύνατο να γίνει μόνο με φορτηγά που χρησιμοποιούν εναλλακτική γραμμή μετάδοσης κίνησης, όπως ηλεκτρικά, υβριδικά, fuel cell κ.λπ., καθώς οι ταξινομήσεις τους είναι σε χαμηλά μονοψήφια νούμερα ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες αγορές.

Οι κατασκευαστές χρειάζονται, απεγνωσμένα θα έλεγε κανείς, νέους, πολύ πιο ολιγαρκείς στις απαιτήσεις τους σε καύσιμο, πετρελαιοκινητήρες, και τους χρειάζονται εδώ και τώρα, για να «ρίξουν» την κατανάλωση, αλλά και τους ρύπους ώστε να αποφύγουν τα πρόστιμα με τα οποία απειλούνται από την Κομισιόν.

είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ένα Actros L 1853

Τα πρώτα χιλιόμετρα

Στη διάρκεια της εκδήλωσης η οποία ήταν αφιερωμένη σε μεγάλο μέρος της και στα ηλεκτρικά eActros, (βλέπε επόμενο θέμα) είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ένα Actros L 1853 4x2 με GigaSpace καμπίνα και τον καινούργιο ΟΜ 471.

  Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουλίου – Αυγούστου που κυκλοφορεί παρουσιάζουμε αναλυτικά τις δυνατότητες του νέου 13λιτρου κινητήρα ΟΜ 471 της Mercedes-Benz και καταγράφουμε τις εντυπώσεις μας από τα πρώτα μας χιλιόμετρα στο τιμόνι του νέου Actros L. 

Βασίλης Δαραμούσκας