Καθώς όλες οι κατηγορίες επαγγελματικών αυτοκινήτων, καινούργιων και μεταχειρισμένων παραμένουν με αρνητικό πρόσημο, πλην των καινούργιων βαρέων φορτηγών που συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά, απομένει να δούμε πώς διαμορφώνεται το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των καινούργιων και των μεταχειρισμένων κατά το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, διάστημα για το οποίο έχουμε τα διαθέσιμα επίσημα στοιχεία των ταξινομήσεων.
Συγκρίνουμε, δηλαδή, τα δύο πινακάκια στη δεξιά σελίδα με τα σύνολα των ταξινομήσεων και διαπιστώνουμε ότι: Επί 4.953 ταξινομήσεων βαρέων φορτηγών, τα 4.399 ήταν μεταχειρισμένα -ποσοστό 88,8%. Τα 554 ήταν καινούργια -ποσοστό 11,2%.
Σχέση (άνοιγμα ψαλίδας) 1 καινούργιο προς 9 μεταχειρισμένα Επί 879 λεωφορείων (όλες οι κατηγορίες) τα 716 ήταν μεταχειρισμένα -ποσοστό 81,45%, ενώ τα καινούργια ήταν 163 -ποσοστό 18,55%. Σχέση (άνοιγμα ψαλίδας) 1 καινούργιο προς 5,4 μεταχειρισμένα. Επί 15.501 LCV (ελαφρά μέχρι 3,5 τόνους) τα μεταχειρισμένα ήταν 8.321 -ποσοστό 53,68%, ενώ τα καινούργια ήταν 7.180 -ποσοστό 46,32%. Σχέση (άνοιγμα ψαλίδας) 1 καινούργιο προς 1,16 μεταχειρισμένα.
Αναφέρθηκε παραπάνω ότι η μόνη κατηγορία που διατηρεί θετικό πρόσημο, και αρκετά μεγάλο, είναι αυτή των βαρέων φορτηγών. Πραγματικά, το φετινό 9μηνο έχει ταξινομήσει 166 περισσότερα φορτηγά (381 έναντι 215 πέρυσι).
Πάντα πρώτη η Mercedes-Benz με 125 αυτοκίνητα ακολουθούμενη από τη Volvo με 85. Την τρίτη θέση μοιράζεται η MAN μαζί με τη Ford Trucks (από 45 μονάδες) και ακολουθεί η Scania με 31 βαριά φορτηγά. Η Fiat που -υπενθυμίζουμε- έπαψε να είναι θυγατρική των Ιταλών και εξαγοράστηκε από τον Όμιλο Βασιλάκη, προηγείται στα LCV ακολουθούμενη από τη Ford. Ενδιαφέρον, τέλος, παρουσιάζει η θεαματική αύξηση των ταξινομήσεων της Toyota στα ταξί με 105 συνολικά αυτοκίνητα, μόλις 29 πίσω από την πρωτοπόρο Skoda (134).