Τροχοί & TIR

Δοκιμές στον Αρκτικό Κύκλο για eActros και νέο Actros

Στις καθιερωμένες χειμερινές δοκιμές της Mercedes-Benz Trucks στον Αρκτικό Κύκλο περιλαμβάνονται πλέον και ηλεκτρικά φορτηγά καθώς θα πρέπει να αποδίδουν το ίδιο αξιόπιστα με τα συμβατικά –φέτος, αν
από Βασίλης Δαραμούσκας | Παρασκευή 14/04/2023 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στις καθιερωμένες χειμερινές δοκιμές της Mercedes-Benz Trucks στον Αρκτικό Κύκλο περιλαμβάνονται πλέον και ηλεκτρικά φορτηγά καθώς θα πρέπει να αποδίδουν το ίδιο αξιόπιστα με τα συμβατικά –φέτος, ανάμεσα στα νέα ηλεκτρικά βαρέα οχήματα με το αστέρι στη μάσκα, υπήρχε σε κοινή θέα, αλλά με βαρύ καμουφλάζ, και το Actros νέας γενιάς.

Όπως κάθε χρόνο, σημαντικό τμήμα των δοκιμών εξέλιξης της Mercedes-Benz Trucks λαμβάνει χώρα στον Αρκτικό Κύκλο. Φέτος, στο Ροβανιέμι της Φινλανδίας, μηχανικοί και οδηγοί πραγματοποίησαν εκτεταμένες (6 εβδομάδες) δοκιμές εξέλιξης και αντοχής, οι οποίες αναμενόμενα περιελάμβαναν και αρκετά ηλεκτρικά φορτηγά, τα οποία ευνόητα πρέπει να ανταποκρίνονται εξίσου καλά στις απαιτήσεις των πελατών, όπως ακριβώς και τα συμβατικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ανάμεσα στα πρωτότυπα που δοκιμάστηκαν στον παγωμένο βορρά, σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες ήταν το φουλ ηλεκτρικό eActros LongHaul, του οποίου η εκκίνηση της μαζικής παραγωγής έχει προσδιοριστεί για το 2024, το επίσης αμιγώς ηλεκτρικό eActros 300 σε έκδοση τράκτορα –αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως μονό φορτηγό– και φυσικά το συμβατικό Actros L, καθώς οι κατασκευαστές δεν παύουν να εξελίσσουν τα μοντέλα που ήδη διαθέτουν στην αγορά.

Στους μείον 25 βαθμούς Κελσίου, με παγωμένες ριπές ανέμου να χτυπούν για εβδομάδες τα φορτηγά που κινούνταν σε δρόμους-παγοδρόμια, δοκιμαστές και μηχανικοί εξέλιξης συνέλεγαν πολύτιμα δεδομένα για πιθανές δυσλειτουργίες και μελλοντικές βελτιώσεις.

Σύμφωνα με τον Dr. Christof Weber, Επικεφαλής Παγκόσμιων Δοκιμών Mercedes-Benz Trucks: «Η δοκιμή της γκάμας των προϊόντων μας σε ακραίες χειμερινές συνθήκες αποτελεί επίσης ουσιαστικό μέρος της εξέλιξης των οχημάτων μας όσον αφορά τις εναλλακτικές μορφές κίνησης, όπως η ηλεκτροκίνηση.

Από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά βαρέα οχήματα μπαίνουν σύντομα σε μαζική παραγωγή, θα πρέπει να ανταποκρίνονται στα ίδια, πολύ απαιτητικά πρότυπα, αντοχής και αξιοπιστίας των συμβατικών μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης

Οι μεταφορικές εταιρείες πρέπει να είναι σε θέση να βασίζονται στα ηλεκτρικά φορτηγά μας σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον οποιαδήποτε εποχή του χρόνου, όπως ακριβώς έχουν συνηθίσει από τα συμβατικά κινούμενα, με πετρελαιοκινητήρες, οχήματα. Για το λόγο αυτό, οι μηχανικοί δοκιμών μας στη Φινλανδία δοκίμασαν τα ηλεκτρικά επί έξι εβδομάδες, όπως ακριβώς κάνουν και με τα συμβατικά μας φορτηγά».

Τι δοκιμάζουν οι μηχανικοί στις χειμερινές συνθήκες

Οι μηχανικοί εξέλιξης της Mercedes-Benz Truck εξέτασαν προσεκτικά όλες τις λειτουργίες και (κυρίως) τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης των οχημάτων που χρησιμοποιούνται στην πράξη στα καθημερινά δρομολόγια των πελατών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού στη Φινλανδία –για παράδειγμα, η υποστήριξη κατά την αλλαγή λωρίδας ως μέρος του Active Sideguard Assist ή η ενεργή καθοδήγηση λωρίδας με το Active Drive Assist στο Actros L.

Δεδομένου ότι έπρεπε να διασχίσουν πολλά εθνικά σύνορα, ήταν επίσης δυνατό να μετρηθεί η επίδραση των ειδικών και διαφορετικών για κάθε χώρα διαγραμμίσεων λωρίδας, των πινακίδων κυκλοφορίας ή των δεδομένων ψηφιακών χαρτών του GPS στην απόδοση των συστημάτων υποβοήθησης που είναι εγκατεστημένα στα φορτηγά.

Για έξι εβδομάδες οι μηχανικοί εξέλιξης καταγράφουν και συλλέγουν νυχθημερόν δεδομένα από τη γραμμή μετάδοσης κίνησης και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης

Το γεγονός ότι τα φορτηγά δοκιμάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου επέτρεψε επίσης να αξιολογηθούν πτυχές όπως η άνεση του καθίσματος του οδηγού.

Διαβάστε στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Απριλίου που κυκλοφορεί τα συμπεράσματα της δοκιμής στον Αρκτικό Κύκλο και ανακαλύψτε μαζί μας όσα δεν έκρυψε το καμουφλάζ του νέου Actros!

PreviousNext