Τροχοί & TIR

Συνεργασία Deutz και Daimler Truck στους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Στη σημαντικότερη μέχρι σήμερα ανακοίνωση της χρονιάς στην κατηγορία των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, οι Deutz AG (DEUTZ) και Daimler Truck AG (Daimler Truck) υπέγραψαν σειρά συμφωνιών που δίνουν
Πέμπτη 06/04/2023 - 16:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Κινητήρας Deutz TCD 6.1 έξι κυλίνδρων ισχύος 245 HP
Κινητήρας Deutz TCD 6.1 έξι κυλίνδρων ισχύος 245 HP

Στη σημαντικότερη μέχρι σήμερα ανακοίνωση της χρονιάς στην κατηγορία των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, οι Deutz AG (DEUTZ) και Daimler Truck AG (Daimler Truck) υπέγραψαν σειρά συμφωνιών που δίνουν στη Deutz πρόσβαση στους κινητήρες της Daimler μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Στα μηχανικά σύνολαs περιλαμβάνονται τόσο κινητήρες από τη σειρά που εξοπλίζει τα μεσαία φορτηγά (σειρά
Daimler Truck MDEG), οι οποίοι είναι κατάλληλοι για χρήση σε εφαρμογές όπως οι κατασκευές και χωματουργικές εργασίες, όσο και κινητήρες βαρέως τύπου (σειρά Daimler Truck HDEP), οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κίνηση βαρέων γεωργικών μηχανημάτων. 

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι, ως αποτέλεσμα, η Deutz θα είναι σε θέση να προσελκύσει νέες ομάδες πελατών, να εξοικονομήσει σημαντικά ποσά από το κόστος ανάπτυξης, να διευρύνει τη γκάμα των σύγχρονων κινητήρων εσωτερικής καύσης και να θέσει έτσι τις βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα.
Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών, η οποία υποστηρίζεται από τη μετοχική πλέον συμμετοχή της Daimler Truck στη Deutz, επικεντρώνεται σε δύο τομείς:

1. Η Deutz θα αποκτήσει πρόσβαση σε όλη την τεχνογνωσία για τους «μεσαίους» κινητήρες MDEG της Daimler Truck, ώστε να μπορέσει να τους αναπτύξει περαιτέρω, μεταξύ άλλων και για χρήση σε εφαρμογές εκτός δρόμου, όπως γεωργικά μηχανήματα και μηχανήματα έργων.

2. Η Deutz θα αποκτήσει δικαιώματα χρήσης από την Daimler Truck, ώστε να μπορεί να αναπτύξει περαιτέρω και τη σειρά μεγάλων κινητήρων HDEP της Daimler Truck για χρήση σε εφαρμογές εκτός δρόμου. Θα διανέμει –και εννοείται θα πουλάει– επίσης τους κινητήρες αυτούς ανεξάρτητα.

Περαιτέρω, η συνεργασία προβλέπει διάφορες ρυθμίσεις και σε θέματα παραγωγής. Οι κινητήρες βαρέως τύπου θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται από την Daimler Truck στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Mannheim και θα αποστέλλονται στην Deutz για τελική συναρμολόγηση, ενώ οι κινητήρες μεσαίου τύπου θα παράγονται εξ ολοκλήρου στη γραμμή παραγωγής της Deutz. Οι όποιες παραλλαγές κινητήρων που θα διατίθενται στην αγορά από την Deutz προγραμματίζεται να μπουν σε παραγωγή το 2028.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει μέλλον

Η σημασία όλων των παραπάνω είναι προφανής: όταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής φορτηγών του κόσμου συνάπτει συμφωνία με μία από τις μεγαλύτερες ανεξάρτητες εταιρείες κατασκευής κινητήρων, είναι φανερό ότι, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης όχι μόνο έχει μέλλον στην οδική μεταφορά, αλλά η συνεχόμενη εξέλιξή του είναι διασφαλισμένη για πολλά χρόνια ακόμα. Ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι, για το Euro 7 και για να μειώσει τα κόστη, «προσλαμβάνει» εξωτερικό προμηθευτή (Deutz) για να εξελίξει την απαιτούμενη τεχνολογία. Από εκεί και πέρα, η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών είναι ένα πρώτο απτό σημάδι της πρόσφατα ανακοινωθείσας από την Deutz στρατηγικής Dual+, στο πλαίσιο της οποίας, η εταιρεία όχι μόνο θα επιταχύνει
την ανάπτυξη ενός χαρτοφυλακίου προϊόντων με κλιματική ουδετερότητα, αλλά και θα βελτιστοποιήσει και θα αναπτύξει περαιτέρω τους κλασικούς κινητήρες της. 

«Η συνεργασία με την Daimler Truck θα βελτιώσει σημαντικά την αρχική μας θέση σε μια παγιωμένη αγορά, καθώς θα αποκτήσουμε πρόσβαση σε τεχνολογικά προηγμένους κινητήρες και ταυτόχρονα θα μπορέσουμε να προσελκύσουμε νέες ομάδες πελατών. Οι εφαρμογές βαρέως τύπου και η γεωργία εξακολουθούν να απαιτούν συμβατικά συστήματα μετάδοσης κίνησης που βασίζονται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία μπορούν να γίνουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον με τη λειτουργία τους με συνθετικά καύσιμα. Τα επόμενα χρόνια, επομένως, όχι μόνο θα ενισχύσουμε το χαρτοφυλάκιο των κλιματικά ουδέτερων προϊόντων μας, αλλά και θα επεκτείνουμε περαιτέρω τις δραστηριότητές μας στον τομέα των κλασικών κινητήρων», λέει ο CEO της Deutz Dr. Sebastian C. Schulte.

Η Daimler συνεχίζει την εξέλιξη μόνο μεγάλων κινητήρων

Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής της, η Deutz ανακοίνωσε στα μέσα Ιανουαρίου ότι, εκτός από την επένδυση σε ένα «πράσινο» χαρτοφυλάκιο προϊόντων, σκοπεύει επίσης να εδραιωθεί μόνιμα μεταξύ των τριών κορυφαίων ανεξάρτητων κατασκευαστών κινητήρων στον κόσμο, μεταξύ άλλων μέσω εξαγορών και συνεργασιών. Ως εκ τούτου, η εταιρεία σκοπεύει να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην τάση συγκέντρωσης που παρατηρείται στην αγορά των προμηθευτών κινητήρων. 

Από την πλευρά του, ο Dr. Andreas Gorbach, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG και υπεύθυνος για την τεχνολογία φορτηγών ανέφερε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δημιουργήσουμε μια συνεργασία με τον καθιερωμένο και ανεξάρτητο ειδικό στον τομέα της γραμμής μετάδοσης κίνησης, Deutz. Σύμφωνα με τη στρατηγική μας εστίαση στις μεταφορές που είναι ουδέτερες ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ανακοινώσαμε πέρυσι ότι η Daimler Truck δεν θα επενδύσει πλέον δικά της χρήματα στην περαιτέρω ανάπτυξη των μεσαίων κινητήρων της για το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro VII (7)».

PreviousNext