Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Σημαντικές είναι οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, με τους συνεργάτες του. Από τη μια, το πρόγραμμα της Κυβέρνησης Μητσοτάκη πο
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 02/07/2023 - 12:02
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Σημείωμα του Εκδότη
Το Σημείωμα του Εκδότη

Σημαντικές είναι οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, με τους συνεργάτες του. 

Από τη μια, το πρόγραμμα της Κυβέρνησης Μητσοτάκη που απαιτεί μεταρρυθμίσεις το ταχύτερο δυνατό, όπως είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των Μεταφορών (βλέπε σελ. 74 στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουλίου Αυγούστου που κυκλοφορεί) και η διασύνδεση των υποδομών μας με τα ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών. 

Από την άλλη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που νομοθετεί με κριτήρια περιβαλλοντικά καλεί τα κράτη-μέλη να ενσωματώσουν τις οδηγίες της στο εθνικό τους δίκαιο. Δηλαδή να μην ταξινομούν, για παράδειγμα, οχήματα αν δεν είναι euro 6 και αργότερα euro 7, να προσαρμόσουν τα τέλη διοδίων ανάλογα με τη ρύπανση που προκαλούν τα φορτηγά και το κυριότερο να απορροφήσουν τα διαθέσιμα κονδύλια για τη χρηματοδότηση των σιδηροδρομικών και των λιμενικών υποδομών. 

Προέχει η Ελληνική Πραγματικότητα 

Καλά όλα αυτά. Και τα κυβερνητικά και τα κοινοτικά. Με τη διαφορά όμως ότι απέχουν πολύ από την ελληνική πραγματικότητα. Εδώ οι ανάγκες στον τομέα των Μεταφορών είναι διαφορετικές και άλλες οι προτεραιότητες που θα πρέπει να καθοριστούν. 

Στη χώρα μας, τον πρώτο λόγο θα εξακολουθεί να έχει η οδική μεταφορά. Τα εμπορεύματα με φορτηγά μεταφέρονται, εξάγονται ή διανέμονται. Σε ποσοστό που ξεπερνά το 90%. Όσο και αν βελτιωθούν ή επεκταθούν τα σιδηροδρομικά δίκτυα, όσα Εμπορευματικά Κέντρα συνδυασμένων μεταφορών και αν δημιουργηθούν, η διακίνηση των προϊόντων θα παραμένει στα φορτηγά για λόγους που έχουμε αναλύσει κατά καιρούς σε πολυσέλιδα ρεπορτάζ του περιοδικού μας και μέχρι σήμερα έχουμε επιβεβαιωθεί. 

Επομένως: Ναι στις καινοτομίες, ναι στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ναι στα ευρωπαϊκά δίκτυα.  Όμως προέχει η ελληνική πραγματικότητα που απαιτεί συγκεκριμένες δράσεις και προτεραιότητες με πρώτη την ανανέωση του ελληνικού στόλου των φορτηγών αυτοκινήτων με την παροχή ουσιαστικών κινήτρων για την αντικατάστασή τους. Είναι ανάγκη το ελληνικό φορτηγό να γίνει ανταγωνιστικό και να μην παραγκωνιστεί από τα οχήματα των γειτονικών χωρών, ούτε από τις πολυεθνικές της Δυτικής Ευρώπης. 

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι

Στο ίδιο τεύχος #422

PreviousNext