Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Φτάνουν πια τα «στρατηγικά σχέδια»
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 07/07/2024 - 08:35
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Σημείωμα του Εκδότη

Τα τελευταία πολλά χρόνια, οι κυβερνώντες μας βομβαρδίζουν με τα περιβόητα «στρατηγικά σχέδια» που καταστρώνουν και με τα οποία θα λυθούν τα προβλήματα του τόπου άπαξ και δια παντός. Κάθε υπουργείο ανακοινώνει τα δικά του στρατηγικά σχέδια. Το ίδιο κάνουν οι Περιφέρειες, ακόμη και οι Δήμοι. 

Φτάνουν πια τα «στρατηγικά σχέδια»

Μια μεγαλόστομη ανακοίνωση περί του νέου στρατηγικού σχεδίου και δεν χρειάζεται συνέχεια. Αρκεί που το έχουμε (στα χαρτιά).

 Στο χώρο των μεταφορών οι στρατηγοί πλεονάζουν: Στρατηγικό σχέδιο για την εφοδιαστική (περιλαμβάνει ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων κ.λ.π. αλλά από το 2013 προκηρύσσονται διαγωνισμοί για το Θριάσιο και πάει λέγοντας). Στρατηγικό σχέδιο Μεταφορών για τη μείωση των εκπομπών ρύπων μέχρι το 2030 κατά 55% (στόχος ανέφικτος γιατί όπως δήλωσε ο ίδιος ο υπ. Περιβάλλοντος Θεόδωρος Σκυλακάκης «ό,τι κι αν κάνουμε με το C02, η κλιματική αλλαγή είναι δεδομένη για τα επόμενα 30 - 40 χρόνια»). Στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια (μείωση κατά 50% νεκρών και τραυματιών μέχρι το 2030, αλλά από όλα τα κράτη της ΕΕ, μόνο η Ελλάδα είναι εκτός στόχου, χωρίς μείωση νεκρών/τραυματιών). Στρατηγικό σχέδιο Περιφέρειας Αττικής για το κυκλοφοριακό (αλλά ο Κηφισός είναι εκεί, όπως τον ξέρετε και τον ζείτε καθημερινά). Στρατηγικό σχέδιο Δήμου Πειραιά και παρόμοια άλλων μεγάλων Δήμων για το κυκλοφοριακό (κάθε δήμος θα λύσει το πρόβλημά του μετατοπίζοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο στον διπλανό δήμο). 

Αρκετά σας κούρασα, φίλοι αναγνώστες του περιοδικού με τα στρατηγικά σχέδια, τα οποία όπως αντιληφθήκατε, αριστεύουν στη θεωρία, αλλά αποτυγχάνουν στην υλοποίησή τους. 

Γιατί οι στρατηγοί - συντάκτες των σχεδίων, απλά απέχουν από την καθημερινότητα των πολιτών. Πώς αλήθεια θα μειωθούν οι νεκροί στο δρόμο, όταν σχεδόν όλοι εμείς οδηγούμε μιλώντας στο κινητό μας, όταν τα μηχανάκια των courier κινούνται ελεύθερα προς πάσα κατεύθυνση; Πώς θα ξεμπλοκάρει ο Κηφισός, αν δεν ανοίξει ο δρόμος προς Αφίδνες ή προς Θήβα για τα φορτηγά; Πώς θα γίνουμε ο εμπορευματικός κόμβος της Ευρώπης, όταν δεν έχουμε εμπορευματικά κέντρα ή όταν Ασπρόπυργος και Καλοχώρι παραμένουν περιοχές «άτακτης δόμησης»;

 Μήπως –και τελειώνω με αυτό– αντί για τα βαρύγδουπα στρατηγικά σχέδια, που τελειωμό δεν έχουν, πιάναμε ένα - ένα τα καθημερινά προβλήματα του πολίτη περνώντας στην επίλυσή τους χωρίς γραφειοκρατία και με απλές διαδικασίες;

 Καλή υγεία να έχετε και πάντα καλοτάξιδοι 

PreviousNext