Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων: Πωλήσεις σε χαμηλή πτήση

Μόνο τα καινούρια βαριά φορτηγά, τα τρέιλερ και και τα μικρά-μεσαία λεωφορεία σημείωσαν θετικά πρόσημα τον περασμένο Μάιο, ενώ οι άλλες κατηγορίες παρουσίασαν γενική πτώση.
από Θάλεια Αγριμανάκη | Τετάρτη 10/07/2024 - 12:09
Κοινοποίηση στα Social Media
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Μόνο τα καινούρια βαριά φορτηγά, τα τρέιλερ και και τα μικρά-μεσαία λεωφορεία σημείωσαν θετικά πρόσημα τον περασμένο Μάιο, ενώ οι άλλες κατηγορίες παρουσίασαν γενική πτώση.

 Έτσι, χάρη στις συνεχιζόμενες ικανοποιητικές πωλήσεις των φορτηγών VOLVO η κατηγορία των άνω των 18 τόνων φορτηγών σημείωσε αύξηση 39% σε σχέση με τον Μάιο του 2023, ενώ τον ίδιο μήνα μεγάλη πτώση εμφάνισαν τα μεσαία και τα μικρά φορτηγά. 

Ωστόσο, η πορεία του 5μήνου 2024 συνολικά δείχνει σημαντική άνοδο σε όλες τις κατηγορίες εκτός των ελαφρών επαγγελματικών. 

Πουλήθηκαν 527 καινούργια φορτηγά άνω των 3,5 τόνων έναντι 307 κατά το 5μηνο του 2023 με ενδιαφέρον στοιχείο ότι τα περισσότερα από αυτά (311) ήταν βαρέα. Θεαματική, θα λέγαμε, εμφανίζεται η κατηγορία των καινούργιων λεωφορείων χάρη στην ταξινόμηση των 250 ηλεκτρικών αστικών Yutong που ήδη κυκλοφορούν στο σύνολό τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 

Ακόμη, όμως, κι αν αφαιρεθούν τα Yutong, η κατηγορία των καινούριων λεωφορείων παραμένει ικανοποιητική σημειώνοντας αύξηση ταξινομήσεων κατά 104,8% σε σχέση με το περυσινό πρώτο 5μηνο. Κυρίαρχος του segment μέχρι 19 θέσεων, παραμένει η μάρκα Mercedes- Benz με πρωταγωνιστή το Sprinter. 

Στα μεταχειρισμένα, φορτηγά και λεωφορεία, η πορεία παραμένει πτωτική και, θα λέγαμε, μη αναστρέψιμη, για φέτος τουλάχιστον. 

Μόνο τα μεσαία-βαρέα χάνουν 793 μονάδες ή ποσοστό 33,7% εξαιτίας κυρίως της νομοθεσίας που δεν επιτρέπει πρώτη ταξινόμηση ΦΔΧ αν δεν είναι Euro 6d. Στα LCV η Toyota εξακολουθεί να οδηγεί την κούρσα κερδίζοντας ακόμη μεγαλύτερη διαφορά από τη Ford. Αλλά και στα ταξί, η Toyota αυξάνει σταθερά το μερίδιό της, πλησιάζοντας την Skoda και είναι προφανές ότι οι δύο αυτές μάρκες θα συγκεντρώσουν περίπου το 80% της αγοράς. 

Παρατηρούμε, επίσης, μια υστέρηση στις ταξινομήσεις των ελαφρών ηλεκτρικών βαν η οποία -προς το παρόν- έχει να κάνει με την καθυστέρηση του ανοίγματος του τρίτου κύκλου του «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Λέμε, προς το παρόν, γιατί τις μέρες αυτές αναμένονται οι οριστικές αποφάσεις της ΕΕ για την επιβολή δασμών στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτοί οι δασμοί, από 21% έως 38% αναμένεται να επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα και τις πωλήσεις των κινέζικων ηλεκτρικών. 

PreviousNext