Το Citroen Jumper, όπως και όλα τα υπόλοιπα van του γκρουπ Stellantis, ανανεώθηκε για το 2024. Πέρα από τη σιλουέτα του οχήματος, η οποία παραμένει σε γενικές γραμμές ίδια (μιας και όλα τα μεγάλα van της Stellantis βασίζονται στο Fiat Ducato), η γραμμή μετάδοσης κίνησης, ο διάκοσμος και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης είναι τώρα καινούργια στο Jumper.
Συνολικά, αν αρχίσουμε να μετράμε από το 1981, όταν και παρουσιάστηκε το πρώτο Ducato, τα μεγάλα van, από όλες τις φίρμες της Stellantis έχουν φτάσει στα χέρια 8 εκατομμυρίων πελατών, οπότε εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τη σημασία της συγκεκριμένης σειράς μοντέλων για το γκρουπ. Οι μηχανικοί εξέλιξης τα έδωσαν όλα, προκειμένου να διατηρήσουν τη δημοφιλία της συγκεκριμένης πλατφόρμας –σε παγκόσμιο επίπεδο, τα μεγάλα van του γκρουπ κατέχουν το 35% της συνολικής αγοράς. Στην πρώτη δοκιμή του νέου Citroen στην Ελλάδα, καταγράφουμε τις εντυπώσεις μας από το καινούργιο μεγάλο LCV των Γάλλων.
Σχεδιασμός
Το νέο Jumper, όπως και όλα τα μοντέλα της Stellantis, βασίζεται όπως είπαμε σε συγκεκριμένη πλατφόρμα. Εξωτερικά λοιπόν, οι αλλαγές αφορούν σχεδόν αποκλειστικά στο εμπρός μέρος, καθώς στο υπόλοιπο του αμαξώματος μόνο το σχέδιο των πίσω φώτων έχει αλλάξει. Προφυλακτήρας, μάσκα, γρίλιες και εξωτερικοί καθρέπτες έχουν πλέον ένα διαφορετικό και –πιο αεροδυναμικό ντιζάιν, ενώ σε όλες τις εκδόσεις, η μάσκα είναι πλέον βαμμένη στο χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος.
Διαφορετική σχεδίαση έχουν τέλος τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, με τα LED εμπρός να είναι 30% καλύτερα σε απόδοση από τα προηγούμενα (αλογόνου) σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Δομικά, υπάρχουν και κάποιες ενισχύσεις στο κάτω εμπρός μέρος (ακριβώς κάτω από τον προφυλακτήρα) για πιο αποτελεσματική απορρόφηση της ενέργειας σε περίπτωση σύγκρουσης.
Στοιχεία εκμετάλλευσης
Το νέο Citroën Jumper διατίθεται σε ένα ευρύ φάσμα διαμορφώσεων για να καλύψει όλες τις ανάγκες των επαγγελματιών. Με δύο διαθέσιμα μεταξόνια (3,45 και 4,04 μέτρα), τα πάνελ van διατίθενται σε τρία μήκη (L2, L3 και L4) και με συνολικά 6 διαφορετικά αμαξώματα με όγκο από 10 έως 17 m3. Για να χρησιμεύσει ως βάση για ειδικές μετατροπές, το νέο Jumper με μεταξόνιο 4,04 μ. διατίθεται επίσης σε πλαίσιο μονής καμπίνας L3 ή L4 και σε πλαίσιο διπλής καμπίνας L3 ή L4. Σε όλα τα πάνελ van, το πλάτος ανάμεσα στους θόλους των τροχών είναι 1,40 μέτρα, με το ωφέλιμο φορτίο να κυμαίνεται από 1.155 έως 1.900 κιλά. Το ύψος της κλούβας κυμαίνεται από 1,6 μέτρα για τις μικρότερες εκδόσεις του Jumper (L1/H1) έως 2,1 μέτρα για τα μεγαλύτερα van L4/H3. Ομοίως, το δάπεδο του χώρου φόρτωσης ξεκινά από τα 2,6 μέτρα μήκος και εκτείνεται στα σημαντικά 4,0 μέτρα για τα φορτηγά με μακρύ μεταξόνιο.
Οδήγηση
Η θέση του οδηγού προσφέρει πολύ καλή ορατότητα, και ο μόνος περιορισμός στο να βρεις τη θέση οδήγησης που σου ταιριάζει είναι η ρύθμιση του τιμονιού σε μία μόνο έννοια ως προς την απόσταση. Το νέο Jumper μπορεί να εξοπλιστεί με ηλεκτρονικό χειρόφρενο, το οποίο το όχημα δοκιμής δεν είχε. Η θέση του συμβατικού χειρόφρενου στα αριστερά στο κάθισμα του οδηγού, σημαίνει ότι, χρειάζεται προσοχή στις μετακινήσεις, ειδικά όταν βγαίνεις από το όχημα.
Ένα άλλο στοιχείο κριτικής, είναι τα μαύρα σκληρά πλαστικά σε αρκετά σημεία, που δε συνάδουν με την κοσμογονία των ηλεκτρονικών του Citroen. Ο νέος κινητήρας 2.2 BlueHDi διατίθεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος στους 120, 140 και 180 ίππους, σε συνδυασμό με ένα νέο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Για πρώτη φορά, ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων διατίθεται προαιρετικά με τους BlueHDi 140 και 180. Ο κατασκευαστής υποστηρίζει ότι, καταναλώνει έως και 7% λιγότερο καύσιμο, ζυγίζει λιγότερο, ενώ φέρει και νέο σύστημα SCR. Καινούργιο είναι και το νέο ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι που προσαρμόζει αυτόματα το επίπεδο υποβοήθησης στην ταχύτητα του οχήματος, παρέχοντας αυξημένη ακρίβεια στις υψηλές ταχύτητες και μεγαλύτερη ομαλότητα στην πόλη. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι πραγματικά καλοζυγισμένο, και η μεταβλητή υποβοήθηση βοηθά τον οδηγό σε όλες τις συνθήκες. Στο δικό μας Jumper πάντως, η υποβοήθηση ήταν σταθερή, και το σύστημα διεύθυνσης αψεγάδιαστο. Ο κύκλος στροφής είναι μικρός στα 12 μέτρα.
Αυτό επίσης που μας φάνηκε βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν, είναι τα επίπεδα θορύβου στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Το Jumper είναι πολύ άνετο, και χαρακτηρίζε ται επίσης από υψηλή κατευθυντικότητα. Το όχημα δοκιμής είχε τον κινητήρα των 140 ίππων (με stop/start), ο οποίος είναι, εκτιμούμε, το «sweet spot» της γκάμας.