Η Iveco χάρη στην υψηλή τεχνογνωσία που διαθέτει και τη φημισμένη μαεστρία των Ιταλών σχεδιαστών, δημιούργησε την καινούργια ανανεωμένη σειρά των επαγγελματικών Daily την οποία λανσάρει από φέτος. Τα πιο δημοφιλή μοντέλα είναι ήδη στην Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Iveco Daily 35S16V ΜΥ 2024.
Αρχικά, να σημειώσουμε, ότι οι βελτιώσεις που δέχτηκε το μοντέλο είναι εκτεταμένες και αφορούν στην ενίσχυση του πλαισίου, στη νέα ανάρτηση, νέα σινεμπλόκ, ζάντες και, βέβαια, προστέθηκαν σύγχρονοι εξοπλισμοί για αυξημένη παραγωγικότητα, πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά:
Το νέο Daily διαθέτει keyless πρόσβαση στην καμπίνα και στην «κλούβα», κλείδωμα του οχήματος και άνοιγμα/κλείσιμο παραθύρων από το κινητό τηλέφωνο, light weight πακέτο για τις εκδόσεις με μονά ελαστικά στον πίσω άξονα (με ελαφρύτερο ρεζερβουάρ, και ελαφρύτερα φύλλα σούστας) για εκδόσεις που προορίζονται για βαρύ φόρτωμα, και πολλά ακόμη στοιχεία. Αξιοσημείωτη είναι και η δουλειά που έχει γίνει σε θέματα συνδεσιμότητας/τηλεματικής, με το Daily να προσφέρει τώρα σε οδηγούς και ιδιοκτήτες τις ίδιες υψηλού επιπέδου δυνατότητες, όπως αυτές των βαρέων φορτηγών.
Καμπίνα
Το όχημα που είχαμε στη διάθεσή μας ξεχώριζε αμέσως χάρη στη βαφή Green Seafoam Metallic, το εντυπωσιακό χρώμα που είδαμε στα νέα βαριά φορτηγά S-WAY metallic. Ομοίως, το νέο λογότυπο, οι διαφορετικές γρίλιες, η μάσκα, ο χωρισμένος σε τρία μέρη προφυλακτήρας και η μεγάλη θήκη για τα ραντάρ του ADAS εμπρός, προδίδουν αμέσως το γεγονός ότι, πρόκειται για το νέο μοντέλο του 2024.
Το ίδιο παρατηρούμε και στο εσωτερικό της καμπίνας. Εδώ οι αλλαγές είναι άμεσα εμφανείς: κυριότερη ανάμεσά τους, το πάνω μέρος του ταμπλό που έχει διαμορφωθεί ως ανοιχτός, «σκαμμένος» χώρος εναπόθεσης αντικειμένων, κάτι σίγουρα καλοδεχούμενο αφού μπορεί να φιλοξενήσει αρκετά αντικείμενα. Ξεχωρίζει επίσης η οθόνη αφής των 10 ιντσών, μέσω της οποίας υπάρχει πρόσβαση στα πάντα, από το σύστημα πλοήγησης, και τα πολυμέσα, μέχρι πληροφορίες για την αποδοτικότητα του στιλ οδήγησης. Τόσο η συγκεκριμένη οθόνη, όσο και ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων (10,25 ίντσες) διαθέτουν πανέμορφη γραμματοσειρά και υψηλής ανάλυσης γραφικά.
Στοιχεία εκμετάλλευσης
Παραδοσιακά, τα Daily είναι, θα λέγαμε, αχτύπητα σε μεταφορικές δυνατότητες και στοιχεία εκμετάλλευσης. Και αυτό δεν αλλάζει. Η διάταξη του σασί φορτηγού/κλούβα επιτρέπει τη διαμόρφωση van με τεράστια χωρητικότητα, έως και 19,6 κυβικά μέτρα, καθώς και εκδόσεις μικτού έως και 7 τόνους. Η γκάμα με τις πιθανές διαμορφώσεις είναι τεράστια, με τους πελάτες να μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 8.000 πιθανούς συνδυασμούς.
Η έκδοση που δοκιμάσαμε είναι στους 3,5 τόνους μικτού, με 1.330 κιλά ωφέλιμο, και χάρη στον επιμηκυμένο πρόβολο, το ωφέλιμο αγγίζει τα 12 κυβικά μέτρα. Το δάπεδο του χώρου φόρτωσης διαθέτει 10 κρίκους για την πρόσδεση φορτίων και 3 LED. Το κατώφλι είναι σε λογικό ύψος από το έδαφος, και οι πλαϊνές πόρτες του χώρου, ανάλογα με την έκδοση, διαθέτουν ύψος έως και 2 μέτρα.
Οδήγηση
Το αεραναρτούμενο κάθισμα του οδηγού είναι πολύ άνετο, με παχύ και ιδανικής σκληρότητας έδρανο και αφρό μνήμης (πρωτιά στα LCV) , αλλά το πρώτο πράγμα που θα προσέξει ο οδηγός, είναι η πραγματικά εξαιρετική ορατότητα, καθώς υπάρχει ανεμπόδιστη θέα προς όλες τις κατευθύνσεις. Βάζοντας μπροστά, ξεκινά ένα σόου με πολύ καλόγουστες γραφικές αναπαραστάσεις του οχήματος στον πίνακα οργάνων, και πληροφόρηση για όλες τις παραμέτρους λειτουργίας. Το λεβιεδάκι του αυτόματου κιβωτίου είναι σε πολύ επίκαιρη θέση, δίπλα στο δεξί χέρι του οδηγού.
Ο τετρακύλινδρος των 2,3 λίτρων τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας e-VGT, είναι πολιτισμένος σε λειτουργία, με άφθονη ροπή και σε συνδυασμό με το αυτόματο (με μετατροπέα ροπής) σασμάν κάνει το Daily απολαυστικό. Η έκδοση Light Duty του συγκεκριμένου κινητήρα σημαίνει ότι, το όχημα μπορεί να κινείται παντού (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, επαρχία) απρόσκοπτα χάρη στις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Τα modes του αυτόματου κιβωτίου είναι δύο (Power και Eco) –το Eco είναι υπεραρκετό για τις περισσότερες εργασίες και μεταφορικές εφαρμογές. Να σημειωθεί πως μέσω τηλεματικής, το κιβώτιο μπορεί να «κλειδωθεί» στο πρόγραμμα Eco αν ο ιδιοκτήτης θέλει να έχει παρόμοιο έλεγχο στον στόλο των οχημάτων του. Σε κάθε περίπτωση, η ευρωστία και η ελαστικότητα του κινητήρα κάνουν την οδήγηση εύκολη και συνδράμουν στην άνεση χειρισμού.