Τροχοί & TIR

MAN Lion’s Coach - Neoplan Tourliner με πολλές αναβαθμίσεις

Τα Neoplan Tourliner και τα ΜΑΝ Lion’s Coach μοντέλα του 2024 έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε όλους τους τομείς. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα συστήματα ασφαλείας και στην αναβάθμιση των κινητήρων.
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 17/11/2024 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Υψηλές απαιτήσεις τίθενται συνεχώς στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία για την κινητικότητα του αύριο. Τα επόμενα χρόνια όλα τα πούλμαν και λεωφορεία θα πρέπει να είναι πιο βιώσιμα, συνδεδεμένα, αυτόνομα αλλά και ιδιαίτερα ασφαλή. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θεσπίζονται τακτικά νέοι νομικοί κανονισμοί σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. 

Προκειμένου να ανταποκριθεί στις σχετικές τεχνικές απαιτήσεις, η MAN Truck & Bus έχει επανασχεδιάσει ουσιαστικά τα ηλεκτρονικά των λεωφορείων της στα μοντέλα του 2024. Έτσι λοιπόν στις Αυστριακές Άλπεις έχουμε τη δυνατότητα να δούμε το αναβαθμισμένο 12μετρο MAN Lion’s Coach και το 14μετρο τριαξονικό Neoplan Tourliner. Σε μια διαδρομή με έντονες υψομετρικές διαφορές, περάσματα μέσα από χωριά, συνεχόμενες στροφές και στενούς δρόμους οδηγούμε και αξιολογούμε τις δυνατότητες του Lion’s Coach.

Ταξιδεύοντας με άνεση στις Αυστριακές Άλπεις
Ταξιδεύοντας με άνεση στις Αυστριακές Άλπεις

Νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα για όλα τα λεωφορεία

Η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα των λεωφορείων βασίζεται στη δοκιμασμένη τεχνολογία της σειράς φορτηγών MAN. Το προηγούμενο σύστημα P.T.M (Power Train Manager) έχει αντικατασταθεί από το σύστημα C.V.M (Central Vehicle Manager), του οποίου η υπολογιστική ισχύς είναι διπλάσια από πριν. Όλες οι άλλες μονάδες ελέγχου για μεμονωμένα συστήματα όπως πόρτες, κλιματισμός κ.λπ. έχουν αντικατασταθεί με νέα, πιο αποδοτικά εξαρτήματα.

Αρκετές αλλαγές στο κόκπιτ του Neoplan Tourliner και του ΜΑΝ Lion’s Coach, οι οποίες βελτιώνουν την εργονομία και την αποδοτικότητα.
Αρκετές αλλαγές στο κόκπιτ του Neoplan Tourliner και του ΜΑΝ Lion’s Coach, οι οποίες βελτιώνουν την εργονομία και την αποδοτικότητα.

Νέα συστήματα ασφαλείας 

Η γκάμα των λεωφορείων ΜΑΝ και Neoplan εξοπλίζεται πλέον με εκτεταμένα συστήματα υποβοήθησης για περισσότερη ασφάλεια και άνεση. Μερικά από τα βασικά συστήματα είναι τα εξής: Το MAN SafeStop Assist το οποίο ανιχνεύει πότε ο οδηγός δεν είναι πλέον σε θέση να κατευθύνει ενεργά το λεωφορείο. Σε μια τέτοια έκτακτη ανάγκη, μπορεί να φρενάρει το όχημα αυτόματα και ελεγχόμενα μέχρι να ακινητοποιηθεί εντός των ορίων του συστήματος.

Ένα νέο χαρακτηριστικό του συστήματος παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (T.P.M.S) είναι η ένδειξη θερμοκρασίας, η οποία εμφανίζεται στην οθόνη 12 ιντσών. Αυτό σημαίνει ότι ένα θερμαινόμενο ελαστικό που θα μπορούσε να πάρει φωτιά, έχει ήδη ανιχνευθεί.

Όλα τα λεωφορεία ΜΑΝ και Neoplan εξοπλίζονται με αλκοολόμετρο στο οποίο πρέπει να φυσήξει ο οδηγός πρώτα και εν συνεχεία να εκκινήσει ο κινητήρας, εφόσον το αλκοτέστ είναι αρνητικό.

Νέο σύστημα ανάρτησης 

Μια άλλη καινοτομία στα μοντέλα του 2024 είναι το νέο σύστημα αερανάρτησης V.A.S.C (Vehicle Air Suspension Control). Σε σύγκριση με το προηγούμενο σύστημα E.C.A.S, η αερανάρτηση V.A.S.C χρησιμοποιεί λιγότερα εξαρτήματα και έχει πιο απλή καλωδίωση. Αυτό οφείλεται κυρίως στα βελτιστοποιημένα μεμονωμένα εξαρτήματα και στον έξυπνο συνδυασμό τους. Ένα μπλοκ ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας με ενσωματωμένο αισθητήρα πίεσης, δίνει στη μονάδα «Smart Pneumatic Actuator» τη δυνατότητα να επικοινωνεί απευθείας με το λογισμικό, το οποίο είναι εγκατεστημένο στη δική του μονάδα ελέγχου μέσω ενός διαύλου υψηλής απόδοσης. Αυτό επιτρέπει την ταχύτερη ανταλλαγή σημάτων και συντομεύει τους χρόνους ανύψωσης και κατεβάσματος του οχήματος.

Στον κινητήρα MAN D26 με προδιαγραφές καυσαερίων Euro 6e, έχει αυξηθεί η ισχύς κατά 10 ίππους και η ροπή κατά 50 Nm. Επιπρόσθετα ο 12,4 λίτρων κινητήρας είναι οικονομικότερος στα καύσιμα έως και 2,5%.
Στον κινητήρα MAN D26 με προδιαγραφές καυσαερίων Euro 6e, έχει αυξηθεί η ισχύς κατά 10 ίππους και η ροπή κατά 50 Nm. Επιπρόσθετα ο 12,4 λίτρων κινητήρας είναι οικονομικότερος στα καύσιμα έως και 2,5%.

Αποδοτικοί κινητήρες και MAN EfficientCruise 

Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό για τα μοντέλα του 2024 είναι ο κινητήρας MAN D26 με προδιαγραφές καυσαερίων Euro 6e. Η απόδοσή του έχει αυξηθεί κατά 10 ίππους και επιπλέον η ροπή κατά 50 Nm. Ωστόσο παρά την αύξησή τους, ο 12,4 λίτρων κινητήρας είναι οικονομικότερος στα καύσιμα έως και 2,5%. Το τοπογραφικό πρόγραμμα αλλαγής ταχυτήτων EfficientCruise 3, έχει επίσης εξελιχθεί. Διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων MAN TipMatic 12 ταχυτήτων και προαιρετικά για όλα τα πούλμαν MAN και NEOPLAN. Με την τρίτη γενιά αυτού του έξυπνου προγράμματος αλλαγής ταχυτήτων που βασίζεται σε GPS, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται έως και κατά 1% σε σύγκριση με το προηγούμενο σύστημα.

Στο τιμόνι του ΜΑΝ Lion’s Coach 

Πλήρης και διευρυμένη εικόνα από τις κάμερες στην πλαϊνή και μπροστινή πλευρά του λεωφορείου. του, το κοντό μεταξόνιο στα 6 μέτρα και φυσικά το άριστο κόψιμο του τιμονιού. Ο κινητήρας του είναι ο εξακύλινδρος D26 ο οποίος αποδίδει 480 ίππους και μέγιστη ροπή 2.250 Nm. Να αναφέρουμε ότι ο κινητήρας είναι διαθέσιμος σε τρία επίπεδα ισχύος στους 420, 480 και 520 ίππους. 

Στο τιμόνι του MAN Lion’s Coach το οποίο αποτελεί μια αξιόπιστη λύση για τον τουριστικό κλάδο καθώς και για τα ΚΤΕΛ.
Στο τιμόνι του MAN Lion’s Coach το οποίο αποτελεί μια αξιόπιστη λύση για τον τουριστικό κλάδο καθώς και για τα ΚΤΕΛ.

Η απόδοσή του είναι εξαιρετική και ο οδηγός καταλαβαίνει το «τράβηγμα» του κινητήρα από χαμηλό εύρος στροφών, περίπου στις 950 σ.α.λ. Η συνεργασία του με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο 12 σχέσεων είναι υποδειγματική και παρατηρούμε ότι κατά μήκος της ορεινής διαδρομής, με αρκετές στροφές-πέταλα, το κιβώτιο επιλέγει πάντα την ιδανική σχέση στον σωστό χρόνο. Να αναφέρουμε ότι το λεωφορείο είναι διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η εργονομία για τον οδηγό είναι στα καλύτερά της καθώς με το σύστημα ΜΑΝ SmartSelect δεν αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο. Επιπλέον όλα τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα κοντά στα δάχτυλα του οδηγού και στο άμεσο οπτικό του πεδίο. 

Άνεση και πολυτέλεια για τους επιβάτες του Neoplan Tourliner.
Άνεση και πολυτέλεια για τους επιβάτες του Neoplan Tourliner.

Από την πλευρά του επιβάτη, τα εξαιρετικά άνετα καθίσματα με ρυθμιζόμενα προσκέφαλα, ο άριστος κλιματισμός, οι υψηλού επιπέδου επενδύσεις, τα ρυθμιζόμενα φωτιστικά, ο ελάχιστος θόρυβος του κινητήρα και μια σειρά άλλων ανέσεων δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον για πιο απολαυστικά ταξίδια. Η διαδρομή μας στις Άλπεις περιλαμβάνει ορεινά και στενά περάσματα στα οποία το 12μετρο Lion’s Coach ελίσσεται με χαρακτηριστική ευκολία. Σε αυτό βοηθούν οι συμπαγείς διαστάσεις.

Στο δια ταύτα τα ανανεωμένα ΜΑΝ Lion’s Coach και Neoplan Tourliner είναι σε θέση να αυξήσουν σημαντικά την κερδοφορία της κάθε επιχείρησης και παράλληλα να διασφαλίσουν μια εξαιρετικά άνετη και ασφαλή ταξιδιωτική εμπειρία.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Νοεμβρίου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext