Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων: Ρεκόρ για τα καινούργια φορτηγά-τεράστιο άλμα για τα λεωφορεία

Διάστημα Νοέμβριος 2024 & Σύγκριση Νοεμβρίου 2024/2023
από Θάλεια Αγριμανάκη | Δευτέρα 06/01/2025 - 17:21
Κοινοποίηση στα Social Media
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Ρεκόρ για τα καινούργια φορτηγά-τεράστιο άλμα για τα λεωφορεία Πάνω από τις 500 μονάδες βρίσκονται οι ταξινομήσεις των βαρέων φορτηγών κατά το 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου και όλα δείχνουν ότι η συγκεκριμένη κατηγορία θα κλείσει τη χρονιά λίγο κάτω από τις 600 μονάδες. 

Στην πραγματικότητα, ο αριθμός αυτός έχει ξεπεραστεί κατά πολύ αν μιλάμε για πωλήσεις εντός του 2024, γιατί όπως είναι γνωστό οι πωλήσεις προηγούνται των ταξινομήσεων. Επιπλέον, ορισμένες πωλήσεις φορτηγών δεν εμφανίζονται καθόλου στις ταξινομήσεις στις περιπτώσεις που ο πελάτης ταξινομεί στο εξωτερικό π.χ. Γερμανία, Κύπρος, Βουλγαρία. 

Σε κάθε περίπτωση, η χρονιά που πέρασε ήταν η καλύτερη των τελευταίων ετών για τα βαρέα φορτηγά. 

Αρκεί ν’ αναφέρουμε ότι το σύνολο των ταξινομήσεων βαρέων φορτηγών το 2020 ήταν 329 μονάδες, το 2021 έπεσαν στις 298 για να σημειώσουν σημαντική αύξηση το 2022 με 458 μονάδες, ενώ το 2023 έφτασαν στις 415 μονάδες. Αντίθετα, καθοδική παρέμεινε η πορεία των ταξινομήσεων των μεταχειρισμένων βαρέων φορτηγών εξαιτίας της στροφής των διεθνομεταφορέων στο καινούργιο αυτοκίνητο, αλλά και της απαγόρευσης που ισχύει στην ταξινόμηση μεταχειρισμένων ΦΔΧ αν δεν είναι Euro 6d. 

Λεωφορεία: Έκαναν το μεγάλο άλμα 

Να τονίσουμε, βέβαια, πως το μεγάλο άλμα στις ταξινομήσεις των καινούργιων έγινε από τα λεωφορεία, χάρη στο κυβερνητικό πρόγραμμα ανανέωσης των στόλων Αθήνας-Θεσσαλονίκης και των δράσεων των περισσότερων μεγάλων δήμων της χώρας προς την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης των συγκοινωνιών τους, εκμεταλλευόμενοι ευρωπαϊκά και εθνικά χρηματοδοτικά εργαλεία. 

Έτσι, οι ταξινομήσεις καινούργιων λεωφορείων του 2024 αναμένεται να φτάσουν τις 900 μονάδες, αριθμός πρωτόγνωρος για τα ελληνικά συγκοινωνιακά χρονικά. 

Ενθαρρυντικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι τα καινούργια λεωφορεία κερδίζουν ταξινομήσεις και από τη μεγάλη αγορά των τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και των εκπαιδευτηρίων. 

Να κλείσουμε στο σημείο αυτό με την παρατήρηση ότι, στον ιδιωτικό τομέα, η προτίμηση παραμένει στα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών να αποτελούν μονοψήφιο ποσοστό. 

PreviousNext