Το BMW Group απέκτησε δύο φορτηγά Iveco S-eWay μηδενικών ρύπων που τροφοδοτούνται με κυψέλες καυσίμου, εγκαινιάζοντας μια πιλοτική λειτουργία στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος H2Haul, στόχος του οποίου είναι η προώθηση της κινητικότητας υδρογόνου στις εμπορευματικές μεταφορές.
Τα δύο οχήματα θα εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Λειψίας, Λάντσμπεργκ και Νυρεμβέργης προκειμένου να αξιολογηθεί η πρακτικότητα αυτής της τεχνολογίας. Για να υποστηριχθεί η λειτουργικότητα των φορτηγών, κατασκευάζονται δύο σύγχρονοι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου στη Λειψία και στο Χόρμερσντορφ. Αυτοί οι σταθμοί θα παρέχουν τη δυνατότητα γρήγορου ανεφοδιασμού με μεγάλες ποσότητες υδρογόνου, κάτι που είναι κρίσιμο για τη συνεχή χρήση των φορτηγών με κυψέλες καυσίμου στον τομέα των logistics.
Το BMW Group συνεργάζεται με την Iveco, την DHL και την TEAL Mobility για την υλοποίηση του προγράμματος H2Haul. «Στα logistics σε παγκόσμιο επίπεδο είναι σημαντικό να επιλέγουμε τα σωστά μέσα μεταφοράς, ώστε να λειτουργούμε με αποτελεσματικό τρόπο και με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Για το σκοπό αυτό, η τεχνολογική δεκτικότητα του BMW Group αντανακλάται και στα logistics μεταφορών.
Για πρώτη φορά, τα υδρογονοκίνητα φορτηγά θα χρησιμοποιηθούν τώρα σε τακτική βάση για τη παραγωγή αυτοκινήτων στη Γερμανία. Συνεργαζόμαστε με τους εταίρους μας εδώ και αρκετά χρόνια για τη δημιουργία αυτού του πιλοτικού στόλου. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί σημαντικό ορόσημο, καθώς αποκτούμε εμπειρία σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας και συνεχίζουμε την προώθηση αυτής της σημαντικής τεχνολογίας», σχολιάζει ο Michael Nikolaides, Επικεφαλής του Δικτύου Παραγωγής και Logistics BMW Group.

Αξιολόγηση της απόδοσης σε πραγματικές συνθήκες
Ο στόχος του προγράμματος H2Haul είναι να αξιολογηθούν φορτηγά υδρογόνου με κυψέλες υδρογόνου (όπου παράγεται ηλεκτρικό ρεύμα το οποίο αποθηκεύεται και χρησιμοποιείται για την κίνηση των ηλεκτρικών μοτέρ), καθώς και η αξιολόγηση φορτηγών υδρογόνου με απευθείας έγχυση στον κινητήρα για την κίνηση του φορτηγού αντί της χρήσης ντίζελ. Μέσω αυτή της παράλληλης δοκιμής των δύο τεχνολογιών υδρογόνου, το BMW Group θα είναι σε θέση να εξάγει σωστά συμπεράσματα για τις επόμενες κινήσεις του.
Αυτό που τώρα γνωρίζουμε είναι ότι σε σύγκριση με τις κυψέλες καυσίμου, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης υδρογόνου έχει περισσότερη κατανάλωση. Παρ' όλα αυτά, η ομοιότητά του με τον παραδοσιακό κινητήρα diesel σημαίνει ότι η παραγωγή του κοστίζει λιγότερο. Χάρη στο εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο εκπομπών ρύπων που παράγονται κατά την καύση του υδρογόνου, τα αντίστοιχα φορτηγά H2 με κινητήρα εσωτερικής καύσης θεωρούνται οχήματα μηδενικών εκπομπών, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ. Τόσο τα φορτηγά με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου όσο και τα υδρογονοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης χρησιμοποιούνται στην ίδια διαδρομή του τομέα logistics του BMW Group και θα ανεφοδιάζονται στα ίδια πρατήρια καυσίμου. Η σύγκριση των δύο τεχνολογιών κίνησης θα είναι αυτή που θα καθορίσει τους καλύτερους δυνατούς τομείς εφαρμογής για κάθε μία εντός των logistics του BMW Group. Τα ευρήματα του BMW Group από τη λειτουργία των δύο φορτηγών θα συμβάλλουν στην εξέλιξη της τεχνολογίας ώστε να είναι έτοιμη για την αγορά, ανοίγοντας τον δρόμο για την ευρεία υιοθέτησή της στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Το πρώτο υδρογονοκίνητο BMW έρχεται το 2028
Στο πλαίσιο της ολιστικής της προσέγγισης και μετά την επιτυχή παγκόσμια δοκιμή του πιλοτικού στόλου οχημάτων BMW iX5 Hydrogen, η BMW ετοιμάζεται τώρα να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή οχημάτων με σύστημα υδρογονοκίνησης το 2028. Τα νέα μοντέλα μαζικής παραγωγής θα προστεθούν στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο της εταιρείας – αυτό σημαίνει ότι η BMW θα προσφέρει ένα υπάρχον μοντέλο σε μια επιπλέον παραλλαγή του που θα διαθέτει σύστημα κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Με δεδομένο ότι οι κυψέλες καυσίμου αποτελούν μία ακόμα εκδοχή της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group θεωρεί ξεκάθαρα τις πρώτες ως συμπληρωματικές σε σχέση με την τεχνολογία που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), μαζί με τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE).