Μια στενή σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας αρκετών χρόνων έχει χτίσει η εταιρεία Tsichlakidis Group Logistics με τη Volvo Trucks και τον όμιλο επιχειρήσεων Σαρακάκη. Έτσι, το πρώτο FH Aero που κυκλοφόρησε στη χώρα μας είναι της Tsichlakidis Group Logistics, η οποία επενδύει σε σύγχρονα Volvo με στόχο την αποδοτικότητα των μεταφορών προς όφελος των πελατών της Μεταφορικής.
Ταξιδεύουμε στη Βόρεια Ελλάδα ώστε ο ιδιοκτήτης Σάββας Τσιχλακίδης να μας καταθέσει την εμπειρία του από το νέο FH Aero και να μας μιλήσει για την εξέλιξη της εταιρείας του.
Επιβλητική παρουσία
Χάρη στην αεροδυναμική του σχεδίαση και τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του το FH Aero προσφέρει έως και 5% μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και εκπομπές ρύπων. Η μπροστινή όψη είναι νέας σχεδίασης με καινούργια μάσκα με το λογότυπο της εταιρείας τοποθετημένο ανάμεσα στα φώτα. Να επισημάνουμε ότι το μπροστινό μέρος της καμπίνας έχει επεκταθεί κατά 24 εκατοστά συγκριτικά με το κλασικό Volvo FH. Στο φορτηγό της παρουσίασης, όπως θα παρατηρήσετε, υπάρχει γείσος επάνω από το παρμπρίζ, ωστόσο, αυτός είναι έξτρα και τοποθετείται μόνο κατόπιν παραγγελίας.
Επίσης απουσιάζουν οι καθρέφτες οι οποίοι πλέον έχουν αντικατασταθεί από κάμερες. Το σύστημα παρακολούθησης με κάμερες διευρύνει το οπτικό πεδίο τόσο σε καλές όσο και σε δύσκολες συνθήκες, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την αεροδυναμική του φορτηγού για χαμηλότερη κατανάλωση. Επιπλέον, η νυκτερινή όραση βοηθά τον οδηγό σε συνθήκες σκότους και η λειτουργία επιτήρησης επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει έξω από το φορτηγό ακόμα και όταν οι κουρτίνες είναι κλειστές. Το Camera Monitor System περιλαμβάνει έως και τρεις κάμερες, οι οποίες παρέχουν κύρια οπίσθια προβολή και ευρυγώνια. Όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες, με χιόνι ή πάγο, τότε οι φακοί των καμερών θερμαίνονται αυτόματα, για να αφαιρεθεί η υγρασία.

13λιτρος κινητήρας - Κιβώτιο I-Shift
Ο 13λιτρος κινητήρας διατίθεται σε τέσσερις διαφορετικές ιπποδυνάμεις (420, 460, 500, 540), στοχεύοντας στην οικονομία και την αποδοτικότητα. Το όχημα της παρουσίασης εξοπλίζεται με τον κινητήρα Volvo D13K500, Turbo Compound, o οποίος είναι τετράχρονος, υδρόψυκτος, με έξι κυλίνδρους στη σειρά. Το σύστημα ψύξης του κινητήρα είναι σχεδιασμένο για χρήση σε χώρες με θερμά κλίματα. Η μέγιστη απόδοση είναι 500 ίπποι και η μέγιστη ροπή 2.800 Nm από τις 900 έως τις 1.300 σ.α.λ. Συνεργάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων Volvo I-Shift AT2812G με 12 εμπρόσθιες σχέσεις και 4 οπισθοπορείας.
Καμπίνα Globetrotter XL
Ο ιδιοκτήτης ενός Volvo FH Aero ανάλογα με τις ανάγκες του μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε εκδόσεις καμπίνας. Η πιο διαδεδομένη στην ελληνική αγορά τόσο για την εθνική όσο και για τη διεθνή μεταφορά είναι η Globetrotter XL. Η συγκεκριμένη προσφέρει άνετη και ευρύχωρη διαμονή για έως και δύο άτομα. Το εσωτερικό ύψος είναι 2,20 μέτρα το οποίο στο θόλο του κινητήρα περιορίζεται μόλις στα 2,11 μέτρα. Διατίθενται αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι με τρία ντουλάπια επάνω από το παρμπρίζ, δύο κάτω από το κρεβάτι (χωρητικότητας 130 λίτρων) καθώς και δύο που είναι εύκολα προσβάσιμα από την εξωτερική πλευρά. Να αναφέρουμε επίσης ότι το κρεβάτι του οδηγού έχει διαστάσεις 815Χ2.000 χιλιοστά.
Το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης είναι αναβαθμισμένο και φιλικότερο προς το χρήστη. Ο οδηγός απολαμβάνει ποιοτικότερο ήχο από το ηχοσύστημα, το οποίο είναι διαθέσιμο με έξι ηχεία υψηλής ποιότητας και νέο ενισχυτή.

Οι βέλτιστες συνθήκες διαβίωσης στην καμπίνα, εξασφαλίζονται από το θερμαντήρα καμπίνας (Webasto) και το κλιματιστικό στάθμευσης (I-Park Cool). Να επισημάνουμε ότι δεν χρειάζεται να δουλεύει ο κινητήρας προκειμένου να λειτουργεί ο κλιματισμός. Το I-Park Cool ελέγχει τη θερμοκρασία της καμπίνας όταν το όχημα είναι ακίνητο και αλληλεπιδρά με τον καυστήρα προθέρμανσης για τη δημιουργία ευχάριστου κλίματος. Παράλληλα το σύστημα ελέγχει την κατάσταση της μπαταρίας, έτσι ώστε να μη δημιουργείται πρόβλημα κατά την εκκίνηση. Επίσης υπολογίζει πόση ενέργεια χρειάζεται για να θερμάνει ή να ψύξει την καμπίνα. Εάν οι μπαταρίες δεν είναι πλήρως φορτισμένες, το σύστημα υπολογίζει κατά πόσο μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
I-See
Το I-Save συνδυάζει τον αποδοτικό κινητήρα D13 με την τεχνολογία turbo compound και το κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift εξοπλισμένο με I-See. Το I-See εξοικονομεί καύσιμα βελτιστοποιώντας την ταχύτητα, τις αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο και την οδήγηση ανάλογα με τη μορφολογία του εδάφους. Το συγκεκριμένο σύστημα γνωρίζει την τοπογραφία της διαδρομής και εάν στη συνέχεια ακολουθεί ανηφόρα. Έτσι το φορτηγό επιταχύνει και παραμένει περισσότερο χρόνο σε υψηλότερη ταχύτητα. Επίσης το I-See γνωρίζει πού τελειώνει ένα ύψωμα και πού αρχίζει το επόμενο. Εάν το φορτηγό πρόκειται να κινηθεί σε ανηφόρα, το I-See το αφήνει να κινηθεί με τη φόρα και να αναπτύξει ταχύτητα και κινητική ενέργεια. Αποφεύγοντας τις άσκοπες αλλαγές ταχυτήτων, το I-See κάνει ομαλότερο και οικονομικότερο το ανέβασμα σε ανηφόρες. Κατά την προσέγγιση στην κατηφόρα, το I-See δεν επιτρέπει την άσκοπη επιτάχυνση. Για εξοικονόμηση ενέργειας, το I-See προσωρινά αποσυνδέει το βοηθητικό σύστημα πέδησης (ριτάρντερ) για να κινηθεί με την κινητική ενέργεια πριν από την κατηφόρα.
Συστήματα οδηγικής υποστήριξης
Στο Volvo FH Aero, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε μια σειρά συστημάτων υποστήριξης για την αποφυγή ατυχημάτων και την προστασία όλων των χρηστών του δρόμου, μερικά εκ των οποίων είναι:
Το Pilot Assist ενεργοποιείται από το Volvo Dynamic Steering και χρησιμοποιεί την κάμερα για να διαβάζει τη διαγράμμιση της λωρίδας. Με τον τρόπο αυτό παρέχει στους οδηγούς συνεχή ενεργή υποστήριξη διεύθυνσης για να διατηρούν την πορεία τους και να παραμένουν στη λωρίδα. Εάν το φορτηγό παρεκκλίνει από τη λωρίδα, το Volvo Dynamic Steering με τη λειτουργία υποβοήθη σης διατήρησης λωρίδας ειδοποιεί τον οδηγό και παρέχει υποβοήθηση διεύθυνσης επαναφέροντας το φορτηγό προς το κέντρο της λωρίδας. Το σύστημα Volvo Dynamic Steering με τη λειτουργία υποβοήθησης ευστάθειας έχει σχεδιαστεί για να ανιχνεύει εάν το φορτηγό αρχίζει να γλιστρά. Στη συνέχεια, στρίβει αμέσως το φορτηγό στην αντίθετη κατεύθυνση επαναφέροντάς το στην πορεία του, έτσι ώστε να αποτρέψει μια πιθανή ανεξέλεγκτη κατάσταση.
Το προσαρμοζόμενο cruise control ρυθμίζει την ταχύτητα για να διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα επιδραδύνοντας αυτόματα και φρενάροντας μέχρι ακινητοποίησης, αν χρειαστεί. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας έχει σχεδιαστεί για να ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο ολίσθησης και ανατροπής. Εάν το σύστημα εντοπίσει μια κρίσιμη κατάσταση, μειώνει την ισχύ του κινητήρα και φρενάρει μεμονωμένα τους τροχούς που θα επιλέξει.
Η άποψη του ιδιοκτήτη
Ο Σάββας Τσιχλακίδης μας μιλάει σχετικά με τα νέα του αποκτήματα: «Στο στόλο μας έχουμε δύο Volvo FH Aero τα οποία έχουν γράψει μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα και πλέον έχουμε μια γενικότερη εικόνα και άποψη για τα συγκεκριμένα. Για να μιλήσω με νούμερα και στοιχεία, θα σας πω ότι στη διαδρομή Βέροια - Αθήνα με 42 τόνους μικτό φορτίο και με σταθερά υψηλή ταχύτητα η κατανάλωση είναι πράγματι 5% κάτω συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Αυτό που θέλω να τονίσω όμως είναι ότι το Volvo FH Aero είναι ένα καλό προϊόν το οποίο υποστηρίζει άριστα ο όμιλος επιχειρήσεων Σαρακάκη. Από την πώληση μέχρι το συνεργείο οι άνθρωποι της εταιρείας είναι πάντα δίπλα σου. Ό, τι χρειαστούμε μας το παρέχουν άμεσα. Γενικότερα είναι ποιοτικό όχημα το Volvo FH Aero και πιστεύω πως στο μέλλον θα δείξει την ίδια αντοχή και αξιοπιστία με την προηγούμενη γενιά. Τα Aero έχουν αρκετές καινοτομίες που τα καθιστούν οικονομικότερα και αποδοτικότερα. Όσον αφορά τις κάμερες εξασφαλίζουν καλή οπτική τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα. Βέβαια είναι κάτι διαφορετικό και πρωτόγνωρο που πρέπει ο οδηγός να συνηθίσει.