Σε συνέχεια της παρουσίασης της ανανεωμένης επιβατικής έκδοσης του Panda, η Fiat Professional παρουσιάζει τη νέα έκδοση Van του μοντέλου, το οποίο διαθέτει χώρο φόρτωσης όγκου 1 κ.μ. και ωφέλιμο φορτίο έως 435 κιλά.

Εξωτερικά, το μικρότερο μοντέλο της Fiat Professional φέρει πλέον προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος και φιμέ πίσω παράθυρα. Στο εσωτερικό, έχει αναβαθμιστεί ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, περιλαμβάνοντας -μεταξύ άλλων- 4 αερόσακους και το σύστημα πολυμέσων UConnect, με την 7ιντση οθόνη αφής και τα χειριστήρια στο τιμόνι.

                                                                         Νέο Panda Van Hybrid

Το νέο Panda Van είναι διαθέσιμο –για πρώτη φορά- σε μία ήπια υβριδική έκδοση, σε έκδοση με κινητήρα φυσικού αερίου (CNG), όπως και σε έκδοση 4x4. H υβριδική έκδοση τιμάται στα 14.600 ευρώ (περιλαμβάνει προωθητική ενέργεια) και συνοδεύεται από άτοκο πρόγραμμα χρηματοδότησης και 5ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ 200.000 χλμ.

Στην καρδιά του mild hybrid συστήματος υπάρχει ο νέος, 3κύλινδρος HyFly κινητήρας βενζίνης των 999 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 70 ίππους ισχύος και 92 Nm ροπής. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας συνεργάζεται με έναν 12V ηλεκτροκινητήρα «BSG» (Belt integrated Starter Generator), ένα σύστημα εκκίνησης/γεννήτριας το οποίο είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα. Τροφοδοτείται από μία μικρή μπαταρία λιθίου, η οποία φορτίζεται κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Μέσω της λειτουργίας «e-Assist», το BSG υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης προσφέροντας ισχύ κατά την επιτάχυνση, και παράλληλα τροφοδοτεί με ενέργεια δευτερεύουσες λειτουργίες, όπως το σύστημα Stop & Start, ο κλιματισμός και ο φωτισμός του οχήματος.

Σημειώνεται, πως η κινητική ενέργεια ανακτάται και μετατρέπεται σε ηλεκτρική -η οποία αποθηκεύεται στην μπαταρία- τόσο όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι (e-coasting) όσο και όταν φρενάρει (e-braking). Ενδιαφέρον έχει και η λειτουργία «e-sailing», η οποία σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα προτρέπει τον οδηγό -μέσω μιας σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων- να βάλει νεκρά στο 6τάχυτο κιβώτιο. Τονίζεται πως το σύνολο κατατάσσεται ως υβριδικό από το Υπουργείο Μεταφορών, υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D Final και -σύμφωνα με την εταιρεία- εμφανίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 30%.

Κατά τα λοιπά, διαθέσιμη στο μοντέλο παραμένει και η επιλογή του κινητήρα που έχει τη δυνατότητα λειτουργίας με βενζίνη ή φυσικό αέριο (CNG). Η εν λόγω έκδοση διαθέτει ντεπόζιτο βενζίνης 35 λίτρων και δεξαμενές CNG χωρητικότητας 12 κιλών, που του προσδίδουν από κοινού αυτονομία σχεδόν 1.000 χλμ. Τέλος, μοναδική για την κατηγορία είναι και η επιλογή της έκδοσης 4x4, που εφοδιάζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TwinAir, απόδοσης 85 ίππων.