Τροχοί & TIR

Αντικατάσταση ταχογράφων. Το χρονοδιάγραμμα και αίτημα παράτασης

Την παράταση του ισχύοντος χρονοδιαγράμματος για την αντικατάσταση των ταχογράφων με νεότερους δεύτερης γενιάς ζητούν με επιστολή τους προς την Ε.Ε. η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA
Τρίτη 11/10/2022 - 10:53
Κοινοποίηση στα Social Media

Την παράταση του ισχύοντος χρονοδιαγράμματος για την αντικατάσταση των ταχογράφων με νεότερους δεύτερης γενιάς ζητούν με επιστολή τους προς την Ε.Ε. η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και η Διεθνής Ένωση Βιομηχανίας Κατασκευών Αμαξωμάτων και Ρυμουλκούμενων (CLCCR).

Οι δύο κορυφαίες Ενώσεις επικαλούνται τεχνικά θέματα, με κυριότερο την επαλήθευση των δεδομένων που δορυφορικά θα λαμβάνουν οι υπεύθυνοι τοποθέτησης των νέων ταχογράφων στο στάδιο της δοκιμής τους.

Τα δεδομένα αυτά θα είναι διαθέσιμα μέσω του συστήματος OSNMA (Open Service Navigation Message Authentication), το οποίο διασφαλίζει ότι τα μηνύματα που λαμβάνονται από το δορυφορικό σύστημα Galileo είναι τα αυθεντικά και μη επιδεχόμενα επεξεργασίας.

Σημειώνεται ότι το ευρωπαϊκό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης Galileo παρέχει το σήμα που επιτρέπει να ελέγχονται οι ταχογράφοι δεύτερης γενιάς, καθώς και να υποστηρίζουν την αυτόματη καταγραφή και αποθήκευση της θέσης ενός οχήματος όταν διασχίζει διεθνή σύνορα. Η απόκτηση αυτών των δεδομένων είναι απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων που θέτει ο νομοθέτης (έλεγχος απόσπασης οδηγών και έλεγχος καμποτάζ). Καθώς τα δορυφορικά σήματα είναι εύκολοι στόχοι για επιθέσεις ασφαλείας, το δορυφορικό σήμα Galileo, σε συνδυασμό με τον έλεγχο ταυτότητας μηνυμάτων πλοήγησης ανοιχτής υπηρεσίας (OSNMA) είναι θεμελιώδης απαίτηση για την απόκτηση μιας αξιόπιστης θέσης που καταγράφεται στον ταχογράφο, και ως εκ τούτου πληροί τις απαιτήσεις του κανονισμού.

Επιπλέον, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων από κοινού με τους κατασκευαστές αμαξωμάτων κρίνουν ότι και η εκ μέρους τους πρώτη τοποθέτηση ταχογράφων G2V2 (δεύτερης γενιάς) από 21 Αυγούστου 2023, όπως ορίζει το χρονοδιάγραμμα (βλέπε παρακάτω), παρουσιάζει δυσκολίες λόγω των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί και για το γεγονός ότι είναι ενδεχόμενο το κόστος των νέων ταχογράφων να είναι ιδιαίτερα υψηλό και να επηρεάσει έτσι το συνολικό κόστος του οχήματος.

Για τους παραπάνω λόγους, η ACEA και η CLCCR προτείνουν αναβολή του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2021/1228 έως τον Δεκέμβριο του 2024, ή 18 μήνες αφότου είναι διαθέσιμο το σύστημα OSNMA.

Το ισχύον χρονοδιάγραμμα

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ, το χρονοδιάγραμμα για τον εξοπλισμό των έξυπνων ταχογράφων δεύτερης γενιάς έχει ως εξής:

- Όλα τα οχήματα (κατηγορία M2, M3, N2, N3) που ταξινομούνται για πρώτη φορά από 21 Αυγούστου 2023 και μετά πρέπει να είναι εξοπλισμένα με έξυπνο ταχογράφο δεύτερης γενιάς (θα αναφέρεται παρακάτω ως G2V2).

- Οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές που είναι επί του παρόντος εξοπλισμένα με αναλογικό ή με μη έξυπνο ψηφιακό ταχογράφο θα πρέπει να εξοπλιστούν εκ των υστέρων με ταχογράφο G2V2 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 το αργότερο.

- Οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές που είναι επί του παρόντος εξοπλισμένα με Έξυπνο ταχογράφο πρώτης γενιάς (G2V1) θα έχουν προθεσμία έως τις 18 Αυγούστου 2025 να εξοπλιστούν με G2V2.

- Τέλος, όλα τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα των οποίων η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα είναι μεταξύ 2,5 και 3,5 τόνων, και τα οποία ασχολούνται με διεθνείς μεταφορές ή δραστηριότητες ενδομεταφοράς (καμποτάζ), θα πρέπει να εξοπλιστούν με ταχογράφο G2V2 από την 1η Ιουλίου 2026, κατ' εφαρμογή του άρθρου 2 παράγραφος 1 στοιχείο αα) του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 561/2006.

Επιδότηση

Κλείνοντας, να υπενθυμίσουμε, επίσης, ότι το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR έχει καλέσει όλα τα ενδιαφερόμενα μέλη (Σωματεία Αυτοκινητιστών, Επιμελητήρια και Συνεργεία) να ζητήσουν από τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Ανάπτυξης την επιδότηση του κόστους αντικατάστασης των ταχογράφων είτε αναλογικών είτε ψηφιακών πρώτης γενιάς, με τους ταχογράφους G2V2.

Η επιδότηση αυτή θα πρέπει να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του κόστους και, πάντως, πάνω από το 50% της συνολικής δαπάνης.

PreviousNext