Τροχοί & TIR

Απαγορευτικούς χάρτες δημοσίευσε ο Σπίρτζης

Μετά την απαγόρευση της κυκλοφορίας τους Βαρύ το κόστος πρόσβασης των φορτηγών στα σημεία φόρτωσης Απαγορευτικούς χάρτες δημοσίευσε ο Σπίρτζης Καταναγκαστική κίνηση μόνο σε αυτοκινητόδρομους επέβαλε
Τρίτη 31/10/2017 - 14:34
Κοινοποίηση στα Social Media

Μετά την απαγόρευση της κυκλοφορίας τους

Βαρύ το κόστος πρόσβασης των φορτηγών στα σημεία φόρτωσης

Απαγορευτικούς χάρτες δημοσίευσε ο Σπίρτζης

Καταναγκαστική κίνηση μόνο σε αυτοκινητόδρομους επέβαλε για όλα τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης δημοσιεύοντας μια νεότερη απόφασή του με όγκο 304 σελίδων στην οποία περιλαμβάνονται χάρτες όλης της ηπειρωτικής χώρας με τους δρόμους απαγόρευσης της κυκλοφορίας σύμφωνα με το νόμο 4388/2016, ο οποίος αποτελεί δικό του δημιούργημα στο όνομα (πάντα) της ασφάλειας των πολιτών και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Πρόκειται ουσιαστικά για την απαγόρευση κυκλοφορίας σε οποιονδήποτε δρόμο θα μπορούσε να επιλεγεί ως εναλλακτική διαδρομή αντί του αυτοκινητόδρομου, επιφέροντας ταυτόχρονα ένα βαρύ πλήγμα στα φορτηγά ΔΧ, τα οποία στην πράξη αποκόπτονται από τις συνήθεις περιοχές φόρτωσης – εκφόρτωσης. Η προσέγγιση σε αυτές θα μπορούσε να γίνει μόνο με τη διαδικασία των εξαιρέσεων που προβλέπει ο νόμος, μια διαδικασία πρακτικά δύσκολη και με υψηλό κόστος.

Για παράδειγμα, η νέα απόφαση Σπίρτζη απαγορεύει την κίνηση στην οδό Αγ. Γεωργίου και Μεγαρίδος μέχρι τη Λ. ΝΑΤΟ, καθώς και άλλες οδούς πρόσβασης στον Ασπρόπυργο όπως την Παλαιά Εθνική Οδό Μεγάρων, την Παλαιά Εθνική Αθηνών – Κορίνθου, τη Θηβών κ.α. Έτσι, ένα φορτηγό για να προσεγγίσει τις αποθήκες και τα εργοστάσια στις περιοχές του Ασπρόπυργου, προκειμένου να φορτώσει, θα πρέπει να έχει μια έγγραφη ειδοποίηση ή ένα φαξ που να το καλεί (ή να το στέλνει) για φόρτωση σε μια συγκεκριμένη διεύθυνση. Για να φτάσει όμως σε αυτή τη διεύθυνση πρέπει να ακολουθήσει τον αυτοκινητόδρομο (όπου θα κινείται άδειο) να βγει από συγκεκριμένη έξοδο, την πλησιέστερη στον τόπο φόρτωσης, και αφού φορτώσει να ξαναμπεί στον αυτοκινητόδρομο από την πλησιέστερη είσοδο σε αυτόν πληρώνοντας πάλι διόδια.

Αν τώρα το φορτηγό, φόρτωσε 3-4 παλέτες από εκείνο το σημείο και πρέπει να επαναλάβει μερικές ακόμη φορτώσεις (γκρουπάζ) από άλλα σημεία της ευρύτερης περιοχής της Αττικής π.χ. Ελευσίνα, Αφίδνες, Οινόφυτα, υπολογίστε πόσες έγγραφες ειδοποιήσεις πρέπει να έχει μαζί του ο οδηγός και πόσες διαφορετικές διαδρομές προσέγγισης πρέπει να ακολουθήσει, πόσα παράπλευρα ή (και) μετωπικά διόδια θα πρέπει να πληρώσει και πόσα επιπλέον χιλιόμετρα θα πρέπει να διανύσει μπαίνοντας και βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο προκειμένου να γκρουπάρει ένα φορτίο.

Σοβαρό πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν όμως και τα ΦΙΧ αυτοκίνητα, έστω και αν έχουν τη δυνατότητα να πάρουν άδεια εξαίρεσης των απαγορεύσεων για να κινούνται από και προς την έδρα ή το υποκατάστημά τους. Προκειμένου να κάνουν διανομή των προϊόντων της εμπορικής επιχείρησης που ανήκουν θα πρέπει αυτά τα ΙΧ φορτηγά αφενός να έχουν τα παραστατικά (δελτία αποστολής – ειδοποιήσεις παραλαβής π.χ. επιστροφών ή κενών κ.λ.π.) και αφετέρου να «μπαινοβγαίνουν» στον ή στους αυτοκινητόδρομους αφού ο νόμος ορίζει ότι για κάθε σημείο φόρτωσης ή εκφόρτωσης θα πρέπει το όχημα να βγαίνει από την πλησιέστερη έξοδο και να ξαναμπαίνει στον αυτοκινητόδρομο, πάλι από την πλησιέστερη είσοδο σε αυτόν.

Σε κάθε περίπτωση, το βέβαιο είναι, ότι οι οδηγοί θα πρέπει να πληρώνουν τώρα πολλαπλάσια διόδια, να ακολουθούν τη γραφειοκρατική διαδικασία της απαιτούμενης κάθε φορά εξαίρεσης, να πραγματοποιούν περισσότερα χιλιόμετρα, να σπαταλούν περισσότερο χρόνο με επιπτώσεις και στην τήρηση του κανονισμού των ωραρίων οδήγησης/ανάπαυσης κ.λ.π.

Να αναφερθεί επίσης ότι οι οδηγοί πρακτικά, θα πρέπει να αποστερηθούν τα εστιατόρια με τα φαγητά της αρεσκείας τους που βρίσκονται σε διάφορους παράδρομους καθώς και τα σημεία στάθμευσης για ωράρια. Τώρα, και για αυτές τις ανάγκες, ο αυτοκινητόδρομος τους γίνεται… μονόδρομος. Πάντα για την ασφάλεια των πολιτών και την προστασία του περιβάλλοντος.

Για την ιστορία, τέλος, να αναφέρουμε ότι με τη νεότερη αυτή απόφασή του, ο κ. Σπίρτζης καλεί τους φορείς που είναι υπεύθυνοι για τη συντήρηση των δρόμων να προβούν στη σήμανση της απαγόρευσης, όταν, τώρα και μήνες οι Αρχές ελέγχου είχαν ξεκινήσει την επιβολή προστίμων στα φορτηγά, χωρίς να υπάρχει σήμανση απαγόρευσης της κυκλοφορίας τους, όπως είχε επισημάνει επανειλημμένα το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR.

 

Δείτε εδώ αναλυτικά τους χάρτες όπως δημοσιεύονται στην υπουργική απόφαση.

 

 

PreviousNext