Στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας επέστρεψε από τα Τρίκαλα το ηλεκτρικό λεωφορείο της BYD, το οποίο η αντιπροσωπεία της μάρκας, Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, έχει θέσει στη διάθεση των δήμων και άλλων ενδιαφερόμενων φορέων για να γνωρίσουν τη νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες μηδενικών ρύπων.
Προηγουμένως, το 12μετρο αστικό συμμετείχε στις εκδηλώσεις του Δήμου Τρικκαίων, πραγματοποιώντας αθόρυβα δρομολόγια από το κέντρο των Τρικάλων προς τον Μύλο των Ξωτικών, δίνοντας στους επιβάτες την ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία της ηλεκτροκίνησης, αλλά και της άνεσης που προσφέρει το συγκεκριμένο λεωφορείο.
Εμείς το συναντήσαμε στη στάση της Ακαδημίας, όπου και επιβιβαστήκαμε για μια βόλτα στους κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας, καταγράφοντας ορισμένα στοιχεία, όπως αυτό της απόδοσης των μπαταριών χωρητικότητας 348 kWh, τεχνολογίας BYD (Lithium – iron phosPhate) που με βάση τα χιλιόμετρα που διανύσαμε, επιβεβαιώνουν την εμβέλεια των 250 χιλιομέτρων που δίνει ο κατασκευαστής με μικρές φυσικά διακυμάνσεις που έχουν να κάνουν κυρίως με τη χρήση και την ένταση της λειτουργίας των κλιματιστικών, το γεωγραφικό ανάγλυφο της συγκοινωνιακής γραμμής κ.α.
Αναμφισβήτητη είναι η δύναμη έλξης και η αναρριχητική ικανότητα που εξασφαλίζουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 300 kW (2x150 kW) ή 408 HP χάρη στην τεράστια αποδιδόμενη ροπή που είναι διαθέσιμη μέχρι το σύνολό της με το πρώτο άγγιγμα του πεντάλ, όπως συμβαίνει με όλα τα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η θέση οδήγησης είναι από τις πιο άνετες για οδηγό αστικού λεωφορείου με σωστά μελετημένες τις θέσεις των χειριστηρίων, οθόνη με πλήρες πληροφοριακό μενού για την ηλεκτρική λειτουργία του οχήματος με ενδείξεις για την κατάσταση των μπαταριών, της υπολειπόμενης εμβέλειας κ.α. Συνυπάρχουν, βέβαια, και οι βασικές ενδείξεις για τη λειτουργία των θυρών, της επιγονάτησης, της ρύθμισης των αναρτήσεων κ.α.
Για τους επιβάτες, το τρίθυρο λεωφορείο με άνοιγμα 1.200 χιλ., συνδυαστικά με το χαμηλό δάπεδο των 325 χιλιοστών ή 340 χιλιοστών χωρίς «χαμήλωμα», προσφέρει εξαιρετική ευκολία επι-αποβίβασης, μειώνοντας παράλληλα τον χρόνο παραμονής του λεωφορείου στις στάσεις. Να προσθέσουμε ότι η διαμόρφωση του εσωτερικού είναι για 24 καθήμενους επιβάτες, 51 όρθιους καθώς και μια θέση αμαξιδίου.