Απορρίφθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή του ΠΣΧΕΜ κατά της απόφασης του πρώην Υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, που απαγορεύει σε όλα τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων να κυκλοφορούν στο παράπλευρο δίκτυο της χώρας οδηγώντας τα ουσιαστικά εντός των αυτοκινητόδρομων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, το ΣτΕ έκρινε ότι το περιεχόμενο της απόφασης Σπίρτζη αποσκοπεί στη Δημόσια Ασφάλεια και στην προστασία του περιβάλλοντος και ορθώς απαγορεύει την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων από το παράπλευρο δίκτυο, το οποίο σε πολλά σημεία διέρχεται μέσα από Δήμους και κατοικημένες περιοχές, δημιουργώντας πράγματι προβλήματα στους κατοίκους αυτών των περιοχών, αλλά από την άλλη, είναι τόσο γενικευμένη η απόφαση, που η απαγόρευση καλύπτει το σύνολο σχεδόν του παράπλευρου δικτύου της χώρας, προκαλώντας ανυπέρβλητα προβλήματα στα φορτηγά, αναφορικά με τον τρόπο προσέγγισης στα σημεία φόρτωσης - εκφόρτωσης εμπορευμάτων.
Μετα την "καθαρογραφή" της απόφασης του ΣτΕ, αναμένεται νέα αντίδραση του ΠΣΧΕΜ, αυτή τη φορά με προσφυγή στην ΕΕ, αλλά στο μεταξύ, ο νόμος θα εφαρμόζεται χωρίς την ελαστικότητα των Αρχών ορισμένων περιοχών.
Νομικοί κύκλοι πάντως, επεσήμαναν στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR, ότι η συγκεκριμένη απαγόρευση (Σπίρτζη), ναι μεν προσκρούει στους κανόνες της ελεύθερης διακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων, που επικαλείται το ΠΣΧΕΜ, αλλά από την άλλη πλευρά, η ΕΕ δίνει στα κράτη μέλη τη δυνατότητα να λαμβάνουν αυστηρότερα μέτρα από εκείνα που ισχύουν για την ασφάλεια των πολιτών και την προστασία του περιβάλλοντος.
Σχετικές πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι, το προεδρείο του ΠΣΧΕΜ θα ζητήσει να έχει συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών & Υποδομών Κων/νο Καραμανλή, με σκοπό την τροποποίηση της ισχύουσας απόφασης ώστε να επιτραπεί η κυκλοφορία των φορτηγών σε ορισμένα σημεία των παραδρόμων, όπως τα σημεία εισόδου - εξόδου στον Ασπρόπυργο και στο Θριάσιο γενικότερα.
Πρακτικά αυτό που θα ζητήσει το ΠΣΧΕΜ είναι στα σημεία αυτά να μην υπάρχουν οι σχετικές πινακίδες απαγόρευσης εισόδου οχημάτων άνω των 3,5 τόνων.