Οι κενές θέσεις των λεωφορείων των ΚΤΕΛ, καθώς και των τουριστικών που προκύπτουν εξαιτίας της επιβολής των μέτρων περιορισμού του Covid-19 θα αποζημιώνονται από το κράτος, σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση που σύντομα θα δημοσιευθεί στο ΦΕΚ.

Την πρωτοβουλία ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης μιλώντας στην ΕΡΤ, ικανοποιώντας το αίτημα των λεωφορειούχων και μετόχων ΚΤΕΛ που πλήττονται από την πανδημία.

Σημειώνεται πως στο επίπεδο 2 (περιοχές με κίτρινο) η πληρότητα στα λεωφορεία δεν πρέπει να ξεπερνά το 50% και στο επίπεδο 3 (περιοχές με πορτοκαλί - αυξημένης επιτήρησης).

Στην πράξη, η κυβέρνηση θα καλύπτει τα έσοδα των λεωφορειούχων που χάνονται λόγω των κενών θέσεων, αλλά εξετάζεται ποιος θα είναι ο αριθμός των θέσεων που θα αποζημιώνονται, πέρα των θέσεων που αντιστοιχούν στο ποσοστό πληρότητας.

Αν δηλαδή σε ένα πενηντάρι πούλμαν, η πληρότητα του οποίου ορίζεται στο 65%, απομένουν 18 κενές θέσεις, είναι υπό εξέταση, αν θα αποζημιωθούν και οι 18 θέσεις ή λιγότερες. Και βέβαια, είναι εξαιρετικά δύσκολο να προσδιοριστούν οι πραγματικές απώλειες για τον ιδιοκτήτη του λεωφορείου, καθώς τα κόμιστρα των πούλμαν διαφοροποιούνται συνεχώς ανάλογα με το ταξίδι, ενώ και τα εισιτήρια των υπεραστικών λεωφορείων είναι, επίσης, διαφορετικά μεταξύ τους ανάλογα με την υπεραστική ή αστική γραμμή που εκτελούν. Για τον λόγο αυτό, είναι πιθανό να υπολογιστεί η αποζημίωση με βάση τα αντίστοιχα περυσινά έσοδα, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες πληττόμενες επιχειρήσεις.

Σημειώνεται πως με την τελευταία απόφαση (23/10/20), η πληρότητα ορίζεται στο 65% για τα μέσα μαζικής μεταφοράς [λεωφορεία δημόσιας χρήσης (λεωφορεία αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ ή ΚΤΕΛ Α.Ε., λεωφορεία μεμονωμένων αυτοκινητιστών άγονων γραμμών, τουριστικά λεωφορεία και ειδικά τουριστικά λεωφορεία περιήγησης πόλεων ανοικτού τύπου), λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης, καθώς και λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, λεωφορεία αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΑΣΘ ΑΕ] και αφορά τις περιοχές με επιδημιολογικά επίπεδα μέτριο (κίτρινο χρώμα) και υψηλό (πορτοκαλί χρώμα). Η πληρότητα δεν μπορεί να ξεπερνά το 50% των θέσεων, ενώ μέσα στην περιφερειακή ενότητα δεν επιτρέπονται οι μετακινήσεις με τα Μ.Μ.Μ.