Τροχοί & TIR

Αυστηρότερος ΚΟΚ και Point System

Σχέδιο που περιλαμβάνει μέτρα θεσμικού χαρακτήρα, όπως η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, επεξεργάζεται το υπ. Μεταφορών με σκοπό την παραπέρα μείωση των νεκρών, αλλά και των σοβαρά τραυματ
Δευτέρα 20/07/2020 - 17:01
Κοινοποίηση στα Social Media

Σχέδιο που περιλαμβάνει μέτρα θεσμικού χαρακτήρα, όπως η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, επεξεργάζεται το υπ. Μεταφορών με σκοπό την παραπέρα μείωση των νεκρών, αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50%, με έτος αναφοράς το 2020.

Όπως ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, στην εκδήλωση του ΙΜΕΤ – ΕΚΕΤΑ για το έργο «SAFE STRIP», οι σημαντικότερες παρεμβάσεις αφορούν:

  • Την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ ανά βαθμό επικινδυνότητας με έμφαση στις παραβάσεις που αυξάνουν την πιθανότητα θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος.

  • Τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος.

  • Τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές.

  • Την ενσωμάτωση νέων κατηγοριών οχημάτων όπως αυτό της μικροκινητικότητας. Ρυθμίζουμε το πλαίσιο ασφαλούς κυκλοφορίας για τα πατίνια, τα αυτοπροωθούμενα οχήματα τύπου Segway ή τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

  • Την υποχρεωτική χρήση προστατευτικού κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών.

  • Η ευθύνη για παράβαση που επιβάλλεται απουσία του οδηγού (κάμερες, ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Βασικά σημεία παρέμβασης:

  • Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα.

  • Ενημέρωση του παραβάτη-οδηγού με ηλεκτρονικά μέσα για την τέλεση της παράβασης, ιδίως εάν ο οδηγός δεν ήταν παρών (πχ παράβαση παράνομης στάθμευσης, υπερβολική ταχύτητα).

  • Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM.

Επιδιωκόμενοι στόχοι:

  • Κάθε παραβάτης του ΚΟΚ πρέπει να γνωρίζει ότι θα καταβάλει το προβλεπόμενο πρόστιμο από την παράβαση που έχει τελέσει.

  • Ο παραβάτης που δεν καταβάλει το πρόστιμο εμπροθέσμως, θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.

  • Η εγκαθίδρυση μηχανισμού ώστε τα πρόστιμα να επενδύονται σε έργα ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας, στον ίδιο Δήμο μέσω ενός Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει αυτούς τους πόρους και μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Ενημέρωση πολιτών και νέο Point System

Με το ίδιο σχέδιο που επεξεργάζεται το υπ. Μεταφορών, οι πολίτες θα μπορούν να έχουν άμεση ενημέρωση και συγκεκριμένα:

  • Η δυνατότητα online ενημέρωσης των πολιτών για τους βαθμούς τους στο point system.

  • Ο παραβάτης θα γνωρίζει ότι οι πόντοι θα καταγράφονται μέσα σε εύλογο χρόνο.

  • Το νέο point system θα αποτελεί μέρος του ευρύτερου μηχανισμού αντιμετώπισης των παραβατών οδηγών, με διαδικασίες επαναξιολόγησης της ικανότητας οδήγησης, εναλλακτικές μορφές κυρώσεων, υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων οδήγησης κ.λπ.

PreviousNext