Τροχοί & TIR

Αυτόματο κοτσάρισμα – ξεκοτσάρισμα νταλίκας

«KKS» ονομάζεται το νέο σύστημα της JOST που επιτρέπει στον οδηγό να κοτσάρει και να ξεκοτσάρει αυτόματα το τρέιλερ με τη βοήθεια ενός τηλεχειριστηρίου, κάτι που έχει προφανή οφέλη τόσο στην ταχύτητ
Τετάρτη 21/04/2021 - 16:45
Κοινοποίηση στα Social Media

«KKS» ονομάζεται το νέο σύστημα της JOST που επιτρέπει στον οδηγό να κοτσάρει και να ξεκοτσάρει αυτόματα το τρέιλερ με τη βοήθεια ενός τηλεχειριστηρίου, κάτι που έχει προφανή οφέλη τόσο στην ταχύτητα -και άρα στην αποδοτικότητα- όσο και στην ασφάλεια και άνεση της όλης διαδικασίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εταιρεία, το σύστημα KKS μειώνει στο μισό τον χρόνο που απαιτείται για να αλλάξει τρέιλερ ένας τράκτορας, γεγονός που καθιστά ιδανικό το εν λόγω σύστημα για τις μεταφορικές εταιρείες που πραγματοποιούν μικρά δρομολόγια και αλλάζουν συχνά τρέιλερ.

Το καινοτόμο σύστημα της JOST αποτελείται από το πέταλο «KKS 42», το ηλεκτρικό ποδαρικό «Modul E-Drive», τους τρεις αισθητήρες ζεύξης, το αυτόματο σύστημα λίπανσης «LubeTronic», το τηλεχειριστήριο «KKS» και το σύστημα που συνδέει όλα τα παραπάνω και το οποίο φέρει πιστοποίηση ISO 13044-2.

Αναλυτικότερα, ο οδηγός καθοδηγείται σε κάθε βήμα της διαδικασίας ζεύξης με αισθητήρες που παρέχουν πληροφορίες, οι οποίες εμφανίζονται ζωντανά στο τηλεχειριστήριο KKS. Σημειώνεται πως το σύστημα της JOST απαλλάσσει τον οδηγό από την υποχρέωση να βγαίνει από την καμπίνα, να κατεβάζει τα ποδαρικά να αποσυνδέει τα σπειροειδή καλώδια και να τραβά το πέταλο. Αντ’ αυτού, τα ηλεκτρικά ποδαρικά Modul E-Drive μαζεύονται αυτόματα με το πάτημα ενός κουμπιού, το πέταλο ξεκλειδώνει από απόσταση και παράλληλα όλες οι συνδέσεις, φρένα και ηλεκτρικά του τράκτορα και του τρέιλερ αποσυνδέονται αυτόματα.

      

Για τη διαδικασία σύζευξης, ο οδηγός σηκώνει το πλαίσιο του οχήματος για να φέρει το πέταλο σε επαφή με την πλάκα στήριξης του ρυμουλκούμενου, η οποία φέρει αισθητήρα προκειμένου να αναγνωρίζει ότι οι δύο επιφάνειες ακουμπούν σωστά. Μόλις αυτές οι πληροφορίες εμφανιστούν στο τηλεχειριστήριο KKS, το φορτηγό κάνει όπισθεν έως ότου ο πείρος ζεύξης ασφαλίσει σωστά στο πέταλο και ο μηχανισμός κλείσει. Η θέση του πείρου και το σωστό κλείδωμα του συνδέσμου παρακολουθούνται, επίσης, από αισθητήρες και εμφανίζονται στον οδηγό μέσω του τηλεχειριστηρίου. Αξίζει να αναφερθεί πως παράλληλα με τη μηχανική σύνδεση μέσω του πείρου ζεύξης, το σύστημα KKS συνδέει, επίσης, αυτόματα τον αέρα, τα ηλεκτρικά, το ABS και το EBS.

PreviousNext