Η Ford δοκιμάζει τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) η οποία θα επιτρέπει στα ηλεκτρικά οχήματα τα οποία παράγονται στο Κέντρο EV της Ford στην Κολωνία της Γερμανίας να βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης χωρίς οδηγό πίσω από το τιμόνι.
Πρόκειται για μια ακόμη εφαρμογή της τεχνολογίας της αυτοματοποιημένης οδήγησης που θα μπορούσε να βελτιώσει την αποδοτικότητα και την ασφάλεια στο εργοστάσιο. Τα οχήματα περνούν επίσης αυτόνομα από τις τελικές δοκιμές, αυτοφορτίζονται και σταθμεύουν έτοιμα για παράδοση.
Η σημασία του εγχειρήματος γίνεται κατανοητή καθώς μέχρι το 2026, η Ford σχεδιάζει να πουλά 600.000 EV στην Ευρώπη κάθε χρόνο. Η Ford στην Ευρώπη έχει δεσμευτεί να προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό χαρτοφυλάκιο επιβατικών οχημάτων μέχρι το 2030.
Για περισσότερα από 100 χρόνια, οχήματα σε όλο τον κόσμο βγαίνουν από τις γραμμές συναρμολόγησης της Ford. Μέχρι τώρα, υπήρχε κάποιος στο τιμόνι τους, αλλά αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει, χάρη στο πρόγραμμα E-SELF, το οποίο αποτελεί μέρος μιας σειράς πρωτοβουλιών που διερευνά η Ford καθώς προετοιμάζει το Κέντρο EV της στην Κολωνία της Γερμανίας - με επένδυση ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων - όπου η παραγωγή EV θα ξεκινήσει φέτος.
«Η Ford επαναπροσδιορίζει το χαρτοφυλάκιο οχημάτων της στην Ευρώπη και η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο παράγουμε τα EV μας αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής της διαδικασίας», δήλωσε ο επικεφαλής του project της Ford, Frank Schwarz. «Η εισαγωγή της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης στη γραμμή συναρμολόγησης θα μπορούσε να υποστηρίξει την αποδοτικότητα και την ασφάλεια, επιτρέποντας παράλληλα στους εργαζόμενους να επικεντρωθούν σε κρίσιμα καθήκοντα».
Το πρόγραμμα E-SELF χρησιμοποιεί την επικοινωνία οχήματος-υποδομής (vehicle-to-infrastructure) για τον έλεγχο και την παρακολούθηση των οχημάτων. Οι αισθητήρες που βρίσκονται γύρω από το εργοστάσιο μπορούν να εντοπίσουν κινδύνους στην πορεία του οχήματος, όπως ένα άτομο ή ένα άλλο αυτοκίνητο, με τα τελευταία να επιβραδύνονται ή να ακινητοποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες.
Μόνο οι τελικές δοκιμές μπορεί να περιλαμβάνουν δώδεκα ή περισσότερες διαδρομές μεταξύ διαφορετικών τοποθεσιών πριν τα οχήματα σταθμεύσουν έτοιμα για παραλαβή και παράδοση οδικώς, σιδηροδρομικώς και ακτοπλοϊκώς. Με τη χρήση τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), τα οχήματα θα μπορούν απλά να κινούνται αυτόνομα και να φορτίζονται ώστε να είναι έτοιμα να ξεκινήσουν. Τα παραπάνω ισχύουν για όλα τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας, ηλεκτρικό χειρόφρενο και υποβοήθηση διεύθυνσης. Το μόνο που χρειάζεται επιπλέον είναι μια έξυπνη μονάδα επικοινωνίας για να καταστεί δυνατή η αλληλεπίδραση με την υποδομή.