Στον σχεδιασμό υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και στην χρηματοδότηση του έργου μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής στην Βουλή.
Απαντώντας ο κ. Καραμανλής σε σχετική επίκαιρη ερώτηση για τον ΒΟΑΚ διαβεβαίωσε ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι πλήρως εξασφαλισμένη και εν μέρει θα γίνει από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης.
Τόνισε μάλιστα ότι «για πρώτη φορά, εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση, δηλαδή τη συμβολή του δημοσίου για το έργο αυτό ύψους 427 εκατομμυρίων ευρώ. Επομένως, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πολύ σύντομα αυτό το έργο, το οποίο, όντως, ήταν ένα όνειρο πολλών δεκαετιών, μπαίνει σε μία πολύ συγκεκριμένη ρότα», σημείωσε.
«Το ζήτημα ήταν πού θα βρούμε λεφτά. Τα λεφτά τα βρήκαμε τώρα. Έχουμε 427 εκατομμύρια, τα οποία θα πάνε στο συγκεκριμένο έργο». Αναφερόμενος στο τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, ο κ. Καραμανλής είπε πως θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, τονίζοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση υποστήριζε ότι δήθεν θα έκανε σύμβαση παραχώρησης χωρίς να βάλει διόδια, κάτι το οποίο δεν γίνεται πουθενά στον κόσμο και μετά ότι θα έβαζε διόδια μόνο για τους τουρίστες κι όχι για τους Κρητικούς κάτι το οποίο είναι αντίθετο με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Αναφερόμενος στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιόμετρων, τόνισε ότι η Β΄ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα κι έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο αρμόδιο Υπουργείο. Σχετικά με το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χιλιόμετρων, ανέφερε πως είναι δημόσιο έργο, τονίζοντας μάλιστα πως η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.