Καθολική είναι η δυσαρέσκεια μεταξύ των αντιπροσώπων των λεωφορείων για τον χρόνο του ενός μηνός που τους δίδεται για την υποβολή των προσφορών τους, διάστημα που θεωρείται απαράδεκτο όπως ανέφεραν στο ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR για έναν διαγωνισμό 5 διαφορετικών τμημάτων (λεωφορείων).
Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός αναρτήθηκε επίσημα στις 8 Οκτωβρίου και ορίζει ως ημερομηνία λήξης της υποβολής των προσφορών τις 8 Νοεμβρίου 2021, δίνει δηλαδή χρόνο ενός μηνός για τη σύνταξη και υποβολή των προσφορών, όταν πρόκειται για αξιολόγηση τεχνικών απαιτήσεων που καλύπτουν δεκάδες συστήματα και υποσυστήματα των λεωφορείων, καθώς και εκατοντάδες δευτερεύουσες τεχνικές προδιαγραφές.
Αρκεί να σημειώσουμε ότι το σύνολο αυτών των τεχνικών απαιτήσεων που θέτει το υπ. Μεταφορών περιλαμβάνονται σε 350 περίπου σελίδες.
Αν λάβουμε υπόψη ότι ο διαγωνισμός, αν και διεθνής, έχει αναρτηθεί μόνο στην ελληνική γλώσσα, υποχρεώνει τους αντιπροσώπους να προβούν στη μετάφρασή του για να το στείλουν στον κατασκευαστή των λεωφορείων, ο οποίος πρέπει άμεσα να λάβει γνώση και να αποφασίσει αν συμμορφώνεται ή όχι με τις προδιαγραφές, αν δηλαδή θα συμμετάσχει ή όχι στον διαγωνισμό.
Από κει και πέρα ξεκινάει ένας μαραθώνιος μεταξύ των στελεχών της κάθε αντιπροσωπείας και των υπευθύνων του τμήματος διαγωνισμών, προκειμένου να ετοιμάσουν τις προσφορές τους εξετάζοντας παράλληλα ένα προς ένα όλα τα σημεία του διαγωνισμού, μια διαδικασία εξαιρετικά δύσκολη που γίνεται επίπονη λόγω του χρονικού περιορισμού που τέθηκε, χωρίς μάλιστα να αποκλείεται και το ενδεχόμενο λαθών που θα μπορούσαν να αποβούν «μοιραία» για τον διαγωνιζόμενο.
Για τους λόγους αυτούς, σύμφωνα με πληροφορίες του ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR, αναμένεται να ζητηθεί παράταση του χρόνου υποβολής των προσφορών.
«Για διαγωνισμούς αυτού του είδους και ύψους, η χρονική διάρκεια υποβολής των προσφορών πρέπει να είναι το λιγότερο 55 ημέρες», ανέφερε στέλεχος επιχείρησης επικαλούμενος τη διεθνή ευρωπαϊκή πρακτική.