Την έντονη δυσφορία της για τον αποκλεισμό των τουριστικών γραφείων και ιδιαιτέρως των επιχειρήσεων τουριστικών λεωφορείων –με ΚΑΔ 79.11 και 49.39 αντίστοιχα- από κάθε μορφής επιδότηση ή στήριξη μέσω του νέου Αναπτυξιακού Νόμου εκφράζει η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), προς τους συναρμόδιους υπουργούς, τον αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Νίκο Παπαθανάση, και τον υπουργό Τουρισμού, κ. Βασίλη Κικίλια.

Όπως σημειώνει η ΓΕΠΟΕΤ η μονομέρεια από πλευράς της πολιτείας ενίσχυσης μόνο ξενοδοχείων και δη υψηλότερης κατηγορίας, δημιουργεί διαφορετικές ταχύτητες στον ελληνικό τουρισμό αγνοώντας την αλυσίδα ποιότητας προσφοράς του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Στην επιστολή της η ΓΕΠΟΕΤ μεταξύ άλλων υπογραμμίζει ότι: «Παρά τη σχετική επιστολή που σας είχαμε αποστείλει ήδη από τις 15/9/21 με την οποία σας ζητούσαμε να ενταχθούν και τα επενδυτικά σχέδια που αφορούν επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων και ΤΕΟΜ με ΚΑΔ 49.39.3 και αντικείμενο «Υπηρεσίες ενοικίασης λεωφορείων και αμαξών με οδηγό» και να δίνεται η δυνατότητα κατάθεσης στον αναπτυξιακό νόμο προτάσεων για επενδυτικά σχέδια που αφορούν ίδρυση, εκσυγχρονισμό ή επέκταση για την απόκτηση εξοπλισμού στόλου οχημάτων (πάνω από 9 θέσεις – άδεια Δ.Χ λεωφορείου), κτιριακών δαπανών αποκλειστικά για την προσωρινή στάθμευση του ιδιόκτητου στόλου της επιχείρησης, άυλων δαπανών κ.λπ., εσείς επιλέξατε να αγνοήσετε παντελώς τον κλάδο μας».

Καταλήγοντας η Ομοσπονδία επισημαίνει: «Αδυνατούμε να αντιληφθούμε το σκεπτικό της Πολιτείας με το οποίο εξαιρεθήκαμε από τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο και ζητούμε έστω και την ύστατη στιγμή να αναθεωρήσετε την στάση σας, εντάσσοντας τους ΚΑΔ 49.39 και 79.11 στις επιδοτούμενες επιχειρήσεις».

Εκτός και τα φορτηγά

Όπως αναφέραμε από 17/1/22, αποκλεισμένα από τον νέο αναπτυξιακό νόμο είναι και τα φορτηγά.

«Δεν υπάγονται στα καθεστώτα ενισχύσεων του παρόντος νόμου τα επενδυτικά σχέδια» μιας σειράς επιχειρήσεων, όπως οι χερσαίες μεταφορές, η αποθήκευση και οι υποστηρικτικές προς τη μεταφορά δραστηριότητες κ.α. (πλην ορισμένων υπηρεσιών Logistics)» αναφέρεται στο νομοσχέδιο, που σημαίνει ότι τα φορτηγά και τα λεωφορεία, τα μέσα δηλαδή των χερσαίων μεταφορών, μένουν και πάλι εκτός ενισχύσεων, όπως έχει συμβεί και με άλλα προγενέστερα νομοθετήματα.

Σχετικό είναι το άρθρο με τίτλο «Τα φορτηγά και το παράδοξο της πράσινης ανάπτυξης» στο site του περιοδικού www.troxoikaitir.gr της 17/1/22.