Τροχοί & TIR

Διεθνές Λεωφορείο της Χρονιάς 2025 το Solaris Urbino 18 hydrogen

Είναι το πλησιέστερο στα παραδοσιακά λεωφορεία ντίζελ όσον αφορά την κίνηση και την αυτονομία, προσφέροντας εμβέλεια άνω των 600 χιλιομέτρων.
Δευτέρα 16/09/2024 - 20:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Το νέο Solaris Urbino 18 hydrogen είναι ο μεγάλος νικητής στη συγκριτική δοκιμή Bus Euro Test 2024, μία επικράτηση χάρη στην οποία απέσπασε και την κορυφαία διάκριση «Διεθνές Λεωφορείο της Χρονιάς 2025». 

Οι δοκιμές για την επιλογή του λεωφορείου της χρονιάς 2025 πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο στο Κλάντνο, κοντά στην Πράγα, όπου πέντε οχήματα διαγωνίστηκαν για τη σημαντικότερη διάκριση στη βιομηχανία λεωφορείων: Ebusco 3.0 18 μέτρων, MAN Lion’s City 12 E LE, Mercedes-Benz eCitaro fuel cell, Solaris Urbino 18 hydrogen και VDL Citea LE-122. Τα οχήματα ήταν σταθμευμένα στο αμαξοστάσιο της εταιρείας αστικών συγκοινωνιών ČSAD MHD Kladno, από όπου ξεκινούσαν καθημερινά για μια δοκιμαστική διαδρομή μήκους 14,3 χιλιομέτρων στη βιομηχανική περιοχή της πόλης. Αυτή περιελάμβανε ένα προαστιακό τμήμα, αρκετές ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις κι ένα τμήμα με σοβαρές κακοτεχνίες και ανωμαλίες, το οποίο αποτέλεσε πρόκληση για τα κατά τα άλλα αρκετά άνετα οχήματα, και έδειξε στους δοκιμαστές στοιχεία από την απόσβεση της ανάρτησης και την ποιότητα συναρμογής. Οι δοκιμές πέδησης και επιτάχυνσης πραγματοποιήθηκαν ξεχωριστά, καθώς και οι μετρήσεις του επιπέδου θορύβου στο εσωτερικό. Στην επιτροπή κρίσης την Ελλάδα εκπροσωπεί το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR με τον συντάκτη Βασίλη Δαραμούσκα.

Στο Bus Euro Test 2024 όλοι οι συμμετέχοντες κατασκευαστές έφεραν οχήματα με τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών ρύπων, με ένα μείγμα επιλογών ανάμεσα σε ηλεκτρική κίνηση με μπαταρίες, μπαταρίες συν σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου και 100% υδρογόνο. Δύο από τα λεωφορεία βασίστηκαν σε ελαφριά κατασκευή, με τις μπαταρίες τοποθετημένες στο πλαίσιο: το αρθρωτό Ebusco 3.0 και το VDL Citea LE- 122. Το τελευταίο, διαμορφωμένο με χαμηλή είσοδο, το πάει ένα βήμα παραπέρα εκτός πόλης, όντας έτοιμο για προαστιακές εφαρμογές, όπως και το MAN Lion's City 12 E LE, και τα δύο οχήματα έχουν το πίσω τμήμα διαμορφωμένο με περισσότερα καθίσματα, απαραίτητα για μακρινά ταξίδια. Η Mercedes-Benz παρουσίασε το μοντέλο eCitaro fuel cell, με ένα βοηθητικό σύστημα υδρογόνου, ενώ η Solaris συμμετείχε με ένα αρθρωτό Urbino στο οποίο οι κυψέλες καυσίμου δεν λειτουργούσαν ως range extender, αλλά ως η κύρια πηγή ενέργειας –οι κυψέλες καυσίμου προέρχονται από την καναδική Ballard. 

.

Ο ανταγωνισμός ήταν έντονος, αλλά στο τέλος, μόνο ένα όχημα έλαβε τον τίτλο του λεωφορείου της χρονιάς 2025. Τα μέλη της επιτροπής κρίσης του Διεθνούς Λεωφορείου της Χρονιάς επέλεξαν το Solaris Urbino 18 hydrogen. Έτσι, μετά την κατάκτηση του βραβείου Λεωφορείο της Χρονιάς 2017 με το Urbino 12 electric, (το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο στην ιστορία που κέρδισε αυτό το βραβείο), η Solaris κατακτά άλλη μια πρωτιά, με το λεωφορείο υδρογόνου που κέρδισε το «Bus οf the Year», οκτώ χρόνια αργότερα.

Το όχημα είναι το πλησιέστερο στα παραδοσιακά λεωφορεία ντίζελ όσον αφορά την κίνηση και την αυτονομία, προσφέροντας εμβέλεια άνω των 600 χιλιομέτρων. Τα fuel cell της Ballard είναι 100 kW και παράγουν ενέργεια επί του οχήματος, εγγυημένη για περισσότερες από 30.000 ώρες λειτουργίας. Η λειτουργία καλύπτει ένα ευρύ φάσμα καιρικών συνθηκών, από -30 έως +50 βαθμούς Κελσίου, με απροβλημάτιστη ψυχρή εκκίνηση από -25 βαθμούς Κελσίου χωρίς να απαιτείται προθέρμανση του συστήματος. Χάρη στην αρθρωτή (modular) κατασκευή και τη νέα πλατφόρμα, ειδικά σχεδιασμένη για λεωφορεία μηδενικών εκπομπών, η συνολική μεταφορική ικανότητα του Urbino 18 Hydrogen είναι 140 επιβάτες, εκ των οποίων οι 52 καθήμενοι. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της κίνησης με υδρογόνο είναι ο σύντομος χρόνος ανεφοδιασμού, μόλις 20 λεπτά, (για αυτονομία 600 χιλιομέτρων), χωρίς ειδική εκπαίδευση των οδηγών. Μπορεί επίσης να λειτουργήσει σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες και θερμοκρασίες, χωρίς αντίκτυπο στην αυτονομία. 

Η Solaris έχει ήδη παραδώσει 200 λεωφορεία υδρογόνου, και έχουν παραγγελθεί άλλα 600. Να σημειωθεί ότι οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις το 2023 για αυτού του τύπου τα οχήματα ήταν 172 μονάδες.

PreviousNext