Πέρυσι η Daimler έδειξε το πρωτότυπο Mercedes-Benz GenH2 Truck fuel-cell, ένα Actros το οποίο κινείται με καύσιμο το (υπό πίεση, στα ρεζερβουάρ) υδρογόνο, το οποίο πραγματοποιεί συνεχείς δοκιμές εξέλιξης τόσο στο κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης της εταιρείας, όσο και σε δημόσιους δρόμους.

Ο κατασκευαστής πρόσφατα ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να δοκιμάσει και τη βιωσιμότητα ενός αντίστοιχου οχήματος, το οποίο όμως θα χρησιμοποιεί υδρογόνο σε υγρή μορφή. Πρόκειται για ένα ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο συγχρηματοδοτείται από το υπουργείο οικονομικών του κρατιδίου της Ρηνανίας-Παλατινάτο, και πριν από μερικές ημέρες, σε συνεργασία με την εταιρεία Liquide, η Daimler Truck προέβη στον πρώτο ανεφοδιασμό φορτηγού με υγρό υδρογόνο (LH2) σε αντλία ανεφοδιασμού που εγκαταστάθηκε στο κέντρο R&D της Daimler Truck.

Στη διάρκεια της διαδικασίας ανεφοδιασμού, τα δύο ρεζερβουάρ των 40 κιλών (τοποθετημένα εκατέρωθεν στο σασί) γεμίζουν με κρυογονικό υδρογόνο (μείον 253 βαθμοί Κελσίου). Η ιδιαίτερα προσεγμένη θερμομόνωση των ρεζερβουάρ καυσίμου επιτρέπει στο υδρογόνο να αποθηκεύεται για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να υπάρχει ανάγκη χρήσης ξεχωριστού κυκλώματος ψύξης. Οι μηχανικοί εξέλιξης της Daimler Truck έχουν δηλώσει σε διάφορες περιστάσεις ότι, το υδρογόνο σε υγρή μορφή είναι αυτό που προτιμά ο κατασκευαστής καθώς υπερτερεί του αντίστοιχου καυσίμου σε αέρια μορφή, κυρίως χάρη στην υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα του Υγρού (LH2). Ως αποτέλεσμα, μπορεί να μεταφερθεί μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία του οχήματος, η οποία πλησιάζει πολύ την αντίστοιχη ενός ντίζελ φορτηγού.

1

Δηλωμένος στόχος της Daimler Truck για το GenH2 φορτηγό στην τελική μορφή παραγωγής του είναι η ικανότητα να καλύψει 1.000 χιλιόμετρα με ένα φουλάρισμα. Η έναρξη της μαζικής παραγωγής οχημάτων υδρογόνου από τον κατασκευαστή εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει στο δεύτερο μισό της τρέχουσας δεκαετίας. Παράλληλα, σε συνεργασία με τη Linde γίνεται προσπάθεια να αναπτυχθεί μία τυποποιημένη διαδικασία για τη διαχείριση της διανομής υγρού υδρογόνου (τεχνολογία «sLH2») σε ευρεία κλίμακα.

Πιλοτικά, έχει ξεκινήσει ήδη η κατασκευή ενός πρατηρίου στη Γερμανία, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί το 2023. Σκοπός είναι να διαμορφωθεί ένα ενιαίο, παγκόσμιο πρότυπο για την αποθήκευση, διακίνηση και διανομή υδρογόνου σε υγρή μορφή, σε συνεργασία με τις Shell, BP and TotalEnergies. Επίσης, η Daimler Truck είναι μέτοχος στο πρόγραμμα H2 MOBILITY Deutschland, το οποίο αφορά στην ανάπτυξη δικτύου ανεφοδιασμού, ενώ μαζί με την Iveco και τη Volvo Group, η Daimler Truck έχει δεσμευτεί να συνεισφέρει στην ανάπτυξη αντίστοιχων υποδομών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μέσω της πρωτοβουλίας H2Accelerate (H2A). Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι η Daimler Truck έχει ανακοινώσει πως μέχρι το 2039 τα φορτηγά που θα πουλάει στις κύριες αγορές όπου δραστηριοποιείται θα είναι μηδενικών (ή έστω «ουδέτερων») εκπομπών άνθρακα.