Όλες οι αλλαγές στις διεθνείς οδικές μεταφορές που είχε εγκρίνει η Επιτροπή Μεταφορών ψηφίστηκαν και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο παρά τις αντιδράσεις 9 χωρών.

Οι αλλαγές αυτές δημοσιεύονται αναλυτικά στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR Ιουλίου που κυκλοφορεί και αφορούν στο καμποτάζ, στις ώρες οδήγησης/ ανάπαυσης, στο καθεστώς της απόσπασης και στον κατώτερο μισθό των οδηγών και άλλων εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών κ.α.

Για το καμποτάζ (ενδομεταφορές) θα διατηρηθεί ως βάση το ισχύον μέτρο που προβλέπει μέγιστο αριθμό 3 μεταφορών σε διάστημα 7 ημερών στο έδαφος της άλλης χώρας, αλλά για την αποτροπή της συστηματικής εκτέλεσης καμποτάζ (π.χ. με βουλγάρικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα) θεσπίζεται περίοδος αναμονής 4 ημερών. Στη διάρκεια των 4 αυτών ημερών, δεν θα μπορεί το ίδιο φορτηγό να εκτελέσει ενδομεταφορά (καμποτάζ) στο ίδιο κράτος που πραγματοποίησε τις 3 μεταφορές.

Αμετάβλητοι, με μια διαφοροποίηση που ευνοεί τους Έλληνες διεθνομεταφορείς, παραμένουν οι κανόνες για τον χρόνο οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών. Παρέχεται, ωστόσο, η δυνατότητα να μπορούν οι οδηγοί να επιστρέφουν στον τόπο διαμονής τους κάθε τρεις ή τέσσερις εβδομάδες. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα ευελιξίας για ορισμένα κράτη (ισχύει για τη χώρα μας), ώστε οι οδηγοί να μπορούν να περνούν περισσότερο χρόνο στην έδρα της κατοικίας τους.

Τέλος, οι οδηγοί που δραστηριοποιούνται με απόσπαση σε άλλη χώρα δικαιούνται να λαμβάνουν τον κατώτερο μισθό που λαμβάνουν οι οδηγοί της άλλης χώρας, καθώς η Επιτροπή έχει υιοθετήσει την αρχή «ίση αμοιβή για την ίδια εργασία στον ίδιο τόπο». Δεν λαμβάνεται, όμως, υπόψη ο χρόνος της transit κυκλοφορίας των φορτηγών μέχρι να φτάσουν στη χώρα προορισμού και το αντίθετο. Ωστόσο, επειδή προκύπτει μεταφορικό έργο σε μια ενδιάμεση χώρα (π.χ. ελληνικό φορτηγό γυρίζει άδειο από Γερμανία, βρίσκει, όμως, φορτίο από Ιταλία για Ελλάδα) η Επιτροπή ενέκρινε μια μόνο επιπλέον δραστηριότητα είτε φόρτωση είτε εκφόρτωση – προς τις δύο κατευθύνσεις είτε δύο δραστηριότητες προς την ίδια κατεύθυνση (αλλά καμιά προς την άλλη κατεύθυνση).

Σημειώνεται ότι τα 9 κράτη που καταψήφισαν το νομοσχέδιο ήταν η Πολωνία, η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Εσθονία, η Ουγγαρία, η Λετονία, η Λιθουανία, η Μάλτα και η Ρουμανία. Πρόκειται για χώρες, τα φορτηγά των οποίων είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιούν εύκολα καμποτάζ (μεταφορές στο εσωτερικό της χώρας) και βέβαια να πληρώνουν τους οδηγούς με τους χαμηλούς μισθούς που ισχύουν στις χώρες τους, αλλά να εισπράττουν τα αυξημένα κόμιστρα που ισχύουν στις δυτικές χώρες.