Τροχοί & TIR

Είπαν «Ναι» στο Euro 7

Με ψήφους 52 υπέρ και 32 κατά η Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας αποδέχθηκε την εφαρμογή της κατηγορίας Euro 7 για τη μείωση των εκπομπών στα οδικές μεταφορές. Οι ευρωβουλευτές
Κυριακή 15/10/2023 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό αρχείου Volvo
φωτό αρχείου Volvo

Με ψήφους 52 υπέρ και 32 κατά η Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας αποδέχθηκε την εφαρμογή της κατηγορίας Euro 7 για τη μείωση των εκπομπών στα οδικές μεταφορές.

Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν με τα επίπεδα που προτείνει η Επιτροπή για τις εκπομπές ρύπων (όπως οξείδια του αζώτου, σωματίδια, μονοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία) για επιβατικά αυτοκίνητα και προτείνουν μια πρόσθετη κατανομή των εκπομπών σε τρεις κατηγορίες για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα με βάση το βάρος τους. Το εγκριθέν κείμενο προτείνει αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων από λεωφορεία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των επιπέδων που ορίζονται για πραγματικές εκπομπές κατά την οδήγηση. 

Ως προς το χρονοδιάγραμμα, οι διατάξεις για τους κινητήρες Euro 7 θα τεθούν σε ισχύ μετά από 36 μήνες για τα ελαφρά οχήματα και μετά από 60 μήνες για τα βαρέα οχήματα. Οι κανονισμοί που ισχύουν επί του παρόντος (Euro 6/VI) θα ισχύουν έως την 1η Ιουλίου 2030 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά και την 1η Ιουλίου 2031 για τα λεωφορεία και τα φορτηγά (σε σύγκριση με το 2025 και το 2027 αντίστοιχα, όπως προτείνονται από την Επιτροπή), επιτρέποντας όλες τις διατάξεις Euro 7 να ισχύουν μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Επιπλέον μέτρα

Οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν, επίσης, τη μείωση για τις εκπομπές ρύπων κατά την πέδηση και το ποσοστό τριβής των ελαστικών. Προτείνουν ακόμα:

- Ένα ενημερωμένο περιβαλλοντικό διαβατήριο οχήματος (EVP) που περιέχει πληροφορίες όπως κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση μπαταρίας, όρια εκπομπών, αποτελέσματα περιοδικών τεχνικών ελέγχων.

- Αυστηρότερες απαιτήσεις διάρκειας ζωής για οχήματα, κινητήρες και συστήματα ελέγχου της ρύπανσης

- Υποχρέωση εγκατάστασης συστημάτων επί του οχήματος για την παρακολούθηση πολλών παραμέτρων όπως οι υπερβολικές εκπομπές καυσαερίων, η πραγματική κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας και η υγεία της μπαταρίας 

- Ειδικοί κανόνες για μικρούς και εξαιρετικά μικρούς κατασκευαστές.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, έως το 2035 το Euro 7 θα μειώνονταν οι εκπομπές αζώτου από αυτοκίνητα και φορτηγά κατά 35% σε σύγκριση με το Euro 6 και κατά 56% σε σύγκριση με το Euro VI για λεωφορεία και φορτηγά. Οι εκπομπές σωματιδίων από αυτοκίνητα και φορτηγά θα είναι 13% χαμηλότερες και 39% χαμηλότερες από λεωφορεία και φορτηγά, ενώ οι εκπομπές κατά την πέδηση θα είναι 27% χαμηλότερες.

PreviousNext