Τροχοί & TIR

Εκτός Flyover τα φορτηγά

O περιορισμός αυτός είναι αποκλειστικά κυκλοφοριακός
Δευτέρα 06/11/2023 - 11:41
Κοινοποίηση στα Social Media
flyover fly over

Κλειστή για τα φορτηγά θα είναι η Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος το γνωστό Flyover που θα κατασκευαστεί πάνω από την υφιστάμενη εσωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης.


Σύμφωνα με τον Απόστολο Φράγκο, διευθυντή της μελετητικής εταιρείας “Οδός Μελετητική”, βασικού μελετητή του έργου, στο Flyover θα εισέρχονται μόνον ΙΧ αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά. Τα βαρέα οχήματα θα υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τον υφιστάμενο δρόμο.


Όπως εξήγησε ο κ. Φράγκος, ο περιορισμός αυτός είναι αποκλειστικά κυκλοφοριακός και στοχεύει στη μεγιστοποίηση της χωρητικότητας του συνολικού έργου, δεδομένων των ισχυρών μηκοτομικών κλίσεων που υπάρχουν εκατέρωθεν του Επταπυργίου και της συνακόλουθης μείωσης της ταχύτητας των βαρέων οχημάτων. Οι προδιαγραφές κατασκευής ωστόσο του έργου θα επιτρέπουν την κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο Flyover, εφόσον αυτό απαιτηθεί (πχ σε περιπτώσεις πλήρους εκτροπής της κυκλοφορίας στο επίπεδο +1 λόγω αποκλεισμού του επιπέδου 0).

Ανακατασκευή και βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου

Ωστόσο, το συνολικό έργο, προβλέπει την πλήρη ανακατασκευή του υφιστάμενου δρόμου.
Ειδικότερα, το έργο περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή του υφιστάμενου δρόμου (επίπεδο 0). Θα γίνει σε όλο το μήκος του ανακατασκευή του καταστρώματος (διόρθωση ανεπαρκούς γεωμετρίας, νέος τάπητας, τρεις λωρίδες ικανού πλάτους ανά κατεύθυνση, νέα νησίδα, νέες πλευρικές διαμορφώσεις με σύγχρονα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων (στηθαία), διαμόρφωση ικανού αριθμού πλατυσμάτων έκτακτης στάθμευσης κ.ο.κ.).
Θα υπάρξει προσθήκη μίας λωρίδας κυκλοφορίας (τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση) και ΛΕΑ στο τμήμα της Εσωτερική Περιφερειακή, μήκους περίπου 3,5 χιλιομέτρων, από τον Α/Κ Κ10 («ΓΕΝΕΣΙΣ») έως τον Α/Κ Κ12 (κόμβος σύνδεσης Εσωτερική Περιφερειακή με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).

Νέες σήραγγες και νέοι κόμβοι

Η σήραγγα στα Κωνσταντινοπολίτικα, θα καθαιρεθεί και θα ανακατασκευαστεί με πέντε λωρίδες ανά κατεύθυνση, ενώ προβλέπονται και δύο νέες σήραγγες. Η πρώτη, στην περιοχή του μεγάλου ορύγματος μεταξύ Μετεώρων και Πεύκων, μήκους 500-600μ, που καλύπτει και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας και αναβαθμίζει περιβαλλοντικά την περιοχή, δημιουργώντας μία μεγάλη έκταση πρασίνου στο επίπεδο +1 και περιορίζοντας την ηχορύπανση και την αέρια ρύπανση κατά 70% (αφού καλύπτει εντελώς το επίπεδο 0 της υφιστάμενης περιφερειακής). Η δεύτερη, μήκους 700μ, μεταξύ του κόμβου Κ9 (Τούμπας) και Κ10, που καλύπτει το δυτικό ρεύμα μόνο (προς το μέρος του Σεϊχ-Σου) προβλέπεται με αποκλειστικό σκοπό τον περιορισμό της κατάληψης του περιαστικού δάσους κατά περίπου 15 στρέμματα.


Προβλέπεται ακόμη κατά μήκος του (επίγειου) επιπέδου 0, η λειτουργία οκτώ κόμβων και ενός ημικόμβου. Συγκεκριμένα: 
- Θα ανακατασκευαστεί ο ημικόμβος σύνδεσης των Νοσοκομείων (οδού Στρ. Καρατάσου) με την Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή προς τα δυτικά.
- Θα ανακατασκευαστεί πλήρως ο κόμβος Νεάπολης-Πεύκων (σύνδεση οδών Παπανδρέου και Παπανικολάου) με πλήρη κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών και εξασφάλιση συνεχούς ροής σε όλες τις κινήσεις.
- Θα καθαιρεθεί η υφιστάμενη γέφυρα σύνδεσης Επταπυργίου-Φιλίππειου και θα κατασκευαστεί νέα στο επίπεδο +2 (τρία επίπεδα).
- Θα καθαιρεθεί η υφιστάμενη γέφυρα άνω διάβασης του δασικού δρόμου στην περιοχή του Σταθμού της Πυροσβεστικής. Η διαμπερής σύνδεση θα διεξάγεται με διέλευση κάτω από υφιστάμενη γέφυρα της Περιφερειακής κοντά στον κόμβο Κ8 (Κατσιμίδη). Η υφιστάμενη σύνδεση Αγίου Παύλου θα αναβαθμιστεί σε πλήρη ανισόπεδο κόμβο, ο οποίος μέσω δύο κυκλικών κόμβων, θα επιτρέπει την κίνηση από και προς τον Άγιο Παύλο, τόσο προς και από τα ανατολικά, όσο προς και από τα δυτικά (που σήμερα δεν είναι δυνατή).
- Ο κόμβος Πυλαίας-Πανοράματος θα αναβαθμιστεί με πλήρη κατάργηση της σηματοδότησης και εξασφάλιση συνεχούς ροής σε όλες τις κινήσεις.
- Θα κατασκευαστεί νέος ανισόπεδος κόμβος στη θέση της σημερινής Κάτω Διάβασης της Εγνατίας Οδού στην Πυλαία, ο οποίος θα υποδεχτεί νέα οδό, που θα συνδέεται με τη Νέα Ραιδεστό και τη Γαλάτιστα, εξασφαλίζοντας νέες συνδέσεις του Πανοράματος (και αποφόρτιση της κορεσμένης Λεωφ. Κένεντι), παράκαμψη της Θέρμης και απ’ ευθείας σύνδεσή της με την Εσωτερική Περιφερειακή.
- Θα αποκατασταθούν ικανά μήκη και διαστάσεις λωρίδων επιτάχυνσης-επιβράδυνσης σε όλους τους κόμβους.

πηγή: voria.gr

PreviousNext