Το πλήρως ηλεκτρικό ID. BUZZ, το οποίο θα λανσαριστεί σε επιβατικές και van εκδόσεις, θα είναι το πρώτο αυτόνομο όχημα του Volkswagen Group.

Μάλιστα, η Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) εξελίσσει εντατικά τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, προκειμένου τα εν λόγω οχήματα να κυκλοφορούν στους δρόμους το 2025, με τον CEO της VWCV, Carsten Intra, να δηλώνει χαρακτηριστικά μετά την πρόσφατη συνεδρίαση του Εποπτικού Συμβουλίου του Ομίλου Volkswagen: «Με την επιβεβαίωση του εποπτικού συμβουλίου του ομίλου για το πρόγραμμα R&D αυτόνομης οδήγησης, προετοιμάζουμε την πορεία για το μέλλον της κινητικότητας. Η αυτόνομη, ηλεκτρική οδήγηση θα συμβάλει σημαντικά στην αστική κινητικότητα και την οδική ασφάλεια. Τα οχήματά μας είναι η λογική πρώτη επιλογή για την εφαρμογή τέτοιων συστημάτων».

«Φέτος, για πρώτη φορά, διεξάγουμε δοκιμές στη Γερμανία, στις οποίες το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Argo AI θα χρησιμοποιηθεί σε μια έκδοση του ID. BUZZ. Ο στόχος είναι να αναπτυχθούν υπηρεσίες κινητικότητας παρόμοιες με αυτές που προσφέρει η MOIA σήμερα (σημείωση: θυγατρική εταιρεία της VW). Στα μέσα αυτής της δεκαετίας, οι πελάτες μας θα έχουν τότε την ευκαιρία να μεταφερθούν στον προορισμό τους σε επιλεγμένες πόλεις με αυτόνομα οχήματα», δήλωσε με τη σειρά του ο Επικεφαλής της Αυτόνομης Οδήγησης, Christian Senger.

Υπενθυμίζεται, πως η Volkswagen Commercial Vehicles και η Ford Motor Company έχουν επενδύσει (ισότιμοι εταίροι) στην εταιρεία τεχνολογίας Argo AI, η οποία ειδικεύεται στις πλατφόρμες λογισμικού αυτόνομων οχημάτων (διαβάστε Τ&Τ Σεπτεμβρίου 2019). Σε συνέχεια της αρχικής επένδυσης ύψους 1 δισ. δολαρίων, η Volkswagen έφερε, επίσης, τη θυγατρική της AID (Autonomous Intelligent Driving) στην Argo AI. Επιπλέον, ο γερμανικός όμιλος επενδύει δισεκατομμύρια σε διάφορα προγράμματα της νέας επιχειρηματικής του μονάδας, Car.Software.

Σημειώνεται, πως με βάση τις αποφάσεις του εποπτικού συμβουλίου, η Volkswagen Commercial Vehicles θα είναι υπεύθυνη για την εξέλιξη, παραγωγή και την εμπορική χρήση σε αστικές περιοχές, αυτόνομων οχημάτων ειδικής χρήσης (Special Purpose Vehicles - SPVs), όπως robo-taxis και vans. Αυτά θα φέρουν το σύστημα αυτόνομης οδήγησης (SDS) της Argo και θα στηρίζονται στο ID. BUZZ, του οποίου το ντεμπούτο -υπενθυμίζεται- πως είναι προγραμματισμένο για του χρόνου.