Πάνω από τους μισούς οδηγούς van δεν γνωρίζουν ότι τα βαριά φορτία που μεταφέρουν επηρεάζουν την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος κατά το φρενάρισμα και ως εκ τούτου δεν κρατούν τις απαιτούμενες αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευμένα οχήματα.

Το παραπάνω αποτελεί ένα από τα πορίσματα έρευνας που διεξήγαγε η Volkswagen Commercial Vehicles στο Ην. Βασίλειο. Οι μετρήσεις φρεναρίσματος έγιναν στην πίστα MIRA Proving Grounds στο Νούνιτον της Αγγλίας και συμμετείχαν τα Caddy, Transporter και Crafter. Τα εν λόγω οχήματα ήταν είτε άδεια είτε μετέφεραν φορτίο 500 κιλών (το σύνηθες βάρος του εξοπλισμού της δουλειάς του επαγγελματία), κινούμενα με ταχύτητα 48 και 96 χλμ./ώρα.

Τα αποτελέσματα των μετρήσεων φρεναρίσματος έδειξαν πως στα 48 χλμ./ώρα, όταν τα οχήματα μετέφεραν έρμα βάρους 500 κιλών, η απόσταση ακινητοποίησής τους αυξήθηκε κατά 33%, κάτι που μεταφράζεται σε δύο επιπλέον μέτρα απόστασης στο δρόμο. Από την άλλη, όταν η ταχύτητα ανέβηκε στα 96 χλμ./ώρα, η απόσταση φρεναρίσματος αυξήθηκε κατά πέντε μέτρα (άνοδος κατά 19%).

Ανησυχητικό είναι και το γεγονός πως μόλις το 17% των οδηγών van ήταν σε θέση να αντιληφθεί το λεγόμενο «Highway Code», σύμφωνα με το οποίο η απόσταση ακινητοποίησης όταν το όχημα κινείται με 48 χλμ./ώρα είναι στα 14 μέτρα, μια τιμή που τελικά φτάνει στα 23 μέτρα, καθώς μέχρι ο οδηγός να αντιδράσει το όχημα θα διανύσει 9 επιπλέον μέτρα στο οδόστρωμα.