Το υπ. Μεταφορών (Department For Transport) του Ηνωμένου Βασιλείου ανακοίνωσε το σχεδιάγραμμα μετάβασης των οχημάτων από τους συμβατικούς κινητήρες στην ηλεκτροκίνηση και στα εναλλακτικά καύσιμα μηδενικών ρύπων.
Η μετάβαση θα ολοκληρωθεί το 2040 και μέχρι τότε θα πρέπει και όλα τα βαρέα φορτηγά να κινούνται με καύσιμα μηδενικών ρύπων.
Πιο αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα του βρετανικού υπ. Μεταφορών έχει ως εξής:
- Μέχρι το 2030 θα πρέπει να έχει διακοπεί η παραγωγή πετρελαιοκίνητων ή βενζινοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων και βαν για κυκλοφορία στο Ηνωμένο Βασίλειο.
- Μέχρι το 2035 φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 26 τόνους για να κυκλοφορήσουν στο Η. Β. θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων.
- Μέχρι το 2040, όλα τα φορτηγά άνω των 26 τόνων θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων για κυκλοφορία στο Η. Β.
Ανάλογα χρονοδιαγράμματα αναμένεται να εξαγγελθούν και από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, περιλαμβανομένης της Ελλάδας, για να υπενθυμίσουμε τη δήλωση Μητσοτάκη (βλέπε εδώ) ότι από το 2025 όλα τα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτρικά και αυτό γιατί υπήρξε ευρεία συναίνεση κατά την πρόσφατη σύνοδο του ΟΗΕ COP26 της Γλασκώβης για τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών ρύπων.
Συγκεκριμένα, στη Σύνοδο COP26 κατά την «Ημέρα των Μεταφορών» συμμετείχαν εκπρόσωποι 24 χωρών, 6 εκπρόσωποι των μεγαλύτερων Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων (General Motors, Ford, Mercedes-Benz, BYD, Volvo, JLR) εκπρόσωποι 39 πόλεων και περιφερειών, 28 εκπρόσωποι μεταφορικών εταιρειών με μεγάλους στόλους φορτηγών και 13 επενδυτές. Όλοι οι παραπάνω συμφώνησαν ότι μέχρι το 2040 οι πωλήσεις θα αφορούν μόνο σε αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, ενώ ο χρονικός ορίζοντας έρχεται στο 2035 για τις λεγόμενες «μεγάλες αγορές» αυτοκινήτων, όπως το Η.Β., η Γερμανία, η Γαλλία κ.α.