Τροχοί & TIR

Η MAN ξεκινά τη σειριακή παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών

«Το μέλλον της MAN ξεκινά τώρα», δήλωσε ο CEO της MAN, Alexander Vlaskamp.
Τρίτη 17/06/2025 - 09:51
Κοινοποίηση στα Social Media
Πετρελαιοκίνητοι και ηλεκτρικοί τράκτορες ΜΑΝ για εθνική και διεθνή μεταφορά.
Πετρελαιοκίνητοι και ηλεκτρικοί τράκτορες ΜΑΝ για εθνική και διεθνή μεταφορά.

Ένα ιστορικό ορόσημο για την MAN Truck & Bus: Ξεκίνησε η σειριακή παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών και πλέον φορτηγά diesel και ηλεκτρικά θα παράγονται με έναν πλήρως ενσωματωμένο μικτό τρόπο παραγωγής στην ίδια γραμμή.

«Το μέλλον της MAN ξεκινά τώρα», δήλωσε ο CEO της MAN, Alexander Vlaskamp και πρόσθεσε:

«Η έναρξη της σειριακής παραγωγής των ηλεκτρικών μας φορτηγών είναι ιστορική. Σηματοδοτεί μια καμπή στην ιστορία μας! Το μέλλον της MAN ξεκινά τώρα. Η ομάδα της MAN είναι περήφανη που διαμορφώνει ενεργά τον μετασχηματισμό από το diesel στην ηλεκτροκίνηση. Τα αποδοτικά μας ηλεκτρικά φορτηγά θα κάνουν πραγματικότητα τις μεταφορές χωρίς εκπομπές σε τοπικό επίπεδο. Σημαντικό βήμα για να γίνουμε κλιματικά ουδέτεροι έως το 2050».

«Επενδύσαμε σχεδόν 400 εκατομμύρια ευρώ στην Έρευνα & Ανάπτυξη για να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε το υπάρχον χαρτοφυλάκιο φορτηγών μας και με ηλεκτρική μετάδοση. Η σειρά καλύπτει εύρος από 12 έως 50 τόνους και περιλαμβάνει οχήματα κάθε τύπου, από απορριμματοφόρα έως φορτηγά μεγάλων αποστάσεων. Έχουμε κάνει τη δουλειά μας. Στόχος μας
είναι να παραδώσουμε τα πρώτα 1.000 ηλεκτρικά φορτηγά μέχρι το τέλος του έτους. Ανάλογα με τη χρήση τους και το ενεργειακό μείγμα ηλεκτροπαραγωγής, η ενέργεια αυτή θα μπορούσε να εξοικονομήσει εκπομπές CO₂ αντίστοιχες με εκείνες μιας μικρής πόλης. Πρόκειται για τεράστια μόχλευση!

Οι πολιτικοί οφείλουν πλέον να χαράξουν τη σωστή πορεία όσον αφορά την επέκταση των υποδομών και την τιμολόγηση του CO₂, ώστε η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης να συνεχίσει να επιταχύνεται.

Με την ευκαιρία της έναρξης της σειριακής παραγωγής του ηλεκτρικού φορτηγού: Ο Διευθυντής Παραγωγής της MAN, Michael Kobriger, μαζί με τον ευρωβουλευτή και πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Manfred Weber, και τον CEO της MAN, Alexander Vlaskamp (από αριστερά προς δεξιά), έδωσαν το έναυσμα στο εργοστάσιο του Μονάχου.
Με την ευκαιρία της έναρξης της σειριακής παραγωγής του ηλεκτρικού φορτηγού: Ο Διευθυντής Παραγωγής της MAN, Michael Kobriger, μαζί με τον ευρωβουλευτή και πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Manfred Weber, και τον CEO της MAN, Alexander Vlaskamp (από αριστερά προς δεξιά), έδωσαν το έναυσμα στο εργοστάσιο του Μονάχου.

Ντίζελ και ηλεκτρικά στην ίδια γραμμή

Η μεταμόρφωση είναι πλέον σαφώς ορατή στο κύριο εργοστάσιο της MAN. Η μέγιστη παραγωγική ικανότητα ανέρχεται σήμερα σε περίπου 100 φορτηγά την ημέρα, ανεξάρτητα από τον τύπο κίνησης. Η κατασκευή ενός φορτηγού διαρκεί περίπου οκτώ ώρες.

«Η παραγωγή ηλεκτρικών ή ντιζελοκίνητων φορτηγών σε μία μόνο γραμμή μπορεί να προσαρμοστεί με ευελιξία στις εξελίξεις της αγοράς, και τα οχήματα μπορούν να κατασκευαστούν ακριβώς με τη σειρά που τα παραγγέλνουν οι πελάτες. Αυτό το καινοτόμο concept συνοδεύεται από εκτεταμένες αλλαγές κατά μήκος της γραμμής συναρμολόγησης, καθώς και στην αλυσίδα εφοδιασμού και τη λογιστική», λέει ο Michael Kobriger, μέλος του Δ.Σ.

Για παράδειγμα, ενώ οι κινητήρες εσωτερικής καύσης εξοπλίζονται αρχικά με άξονες, δεξαμενές και συστήματα εξάτμισης, τα ηλεκτρικά μοντέλα εξοπλίζονται με δύο μπαταρίες κάτω από την καμπίνα μαζί με άλλα ηλεκτρικά εξαρτήματα – το λεγόμενο power pack. Περισσότεροι από 5.000 εργαζόμενοι έχουν εκπαιδευτεί στην τεχνολογία υψηλής τάσης για αυτή τη μεταμόρφωση.

.

Αυτονομία έως 740 χιλιόμετρα χωρίς φόρτιση

Πριν από την έναρξη της μαζικής παραγωγής, η MAN έχει ήδη κατασκευάσει σχεδόν 200 ηλεκτρικά φορτηγά προ-σειράς και τα έχει παραδώσει στους πελάτες. Αυτά τα οχήματα έχουν ήδη διανύσει περίπου δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα σε πραγματική χρήση από πελάτες σε ευρωπαϊκούς δρόμους – μερικά με ημερήσιες διαδρομές έως 850 χιλιόμετρα και πολύ χαμηλή κατανάλωση 97 kWh ανά 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο. Η MAN έχει ήδη λάβει περίπου 700 παραγγελίες για ηλεκτρικά φορτηγά. 

Το ηλεκτρικό φορτηγό είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία, μεταξύ άλλων, καθώς o τράκτορας με χαμηλού ύψους σασί είναι ο μοναδικός στην αγορά με ύψος πετάλου ζεύξης μόλις 950 mm και μεταξόνιο 3,57 μέτρων. Αυτό σημαίνει ότι είναι επίσης δυνατή η πλήρως ηλεκτρική μεταφορά με εσωτερικό ύψος φόρτωσης τριών μέτρων.

Ο ηλεκτρικός τράκτορας με χαμηλού ύψους σασί χρησιμοποιείται ήδη στο Wolfsburg και τη Βαυαρία για την προμήθεια αυτοκινήτων σε διάφορα προφίλ διαδρομών.

Ένα άλλο πλεονέκτημα του ηλεκτρικού φορτηγού είναι οι τρεις έως έξι αρθρωτές μπαταρίες NMC, οι οποίες προέρχονται από το εργοστάσιο της MAN στη Νυρεμβέργη και προσφέρουν συνολική ακαθάριστη χωρητικότητα έως 534 kWh. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να καλυφθούν έως 500 χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση. Για ακόμη μεγαλύτερες αποστάσεις, υπάρχει ακόμη και μια προαιρετική έβδομη μπαταρία, η οποία καθιστά δυνατή την οδήγηση έως και 740 χιλιομέτρων με την ισχύ της μπαταρίας
χωρίς επαναφόρτιση.

Πρωτοπόρος και στα ηλεκτρικά λεωφορεία

Η MAN προσφέρει ήδη όχι μόνο την ευρύτερη γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών, αλλά και ηλεκτρικών λεωφορείων. Υπάρχουν πάνω από ένα εκατομμύριο επιλογές διαμόρφωσης μόνο για τα ηλεκτρικά φορτηγά, προσφέροντας εξατομικευμένες λύσεις για όλες τις συνήθεις εφαρμογές μεταφοράς.

Video file
PreviousNext