Ο Υφυπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων, κ. Παναγιώτης Σγουρίδης, απέστειλε την εξής απάντηση επί των θεμάτων τα οποία αναδείχθηκαν.

« Αξιότιμοι κ. Πρόεδροι και μέλη Ομοσπονδιών, Κατ’ αρχάς να σας ευχαριστήσω για την αναγνώριση από πλευράς σας του αγώνα και της προσπάθειας που καταβάλλει το Υπουργείο μας, κι εγώ προσωπικά, για τα θέματα του κλάδου σας. Να σας επισημάνω ότι στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η παρούσα επιστολή, η οποία επιχειρεί να απαντήσει στους, ομολογουμένως, λογικούς προβληματισμούς που θέτετε.

1. Αναφορικά με το φορολογικό μας σύστημα, πράγματι αυτό σε σχέση με άλλες χώρες είναι διαφορετικό, όχι από πεποίθηση αλλά από ανάγκη. Γνωρίζετε ότι η Χώρα ευρίσκεται υπό καθεστώς Μνημονίου. Μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα οικονομικής επιτήρησης οι δυνατότητες για ελιγμούς προς μία φορολόγηση που θα ικανοποιεί όλους είναι λιγοστές. Όποια ευελιξία υπάρχει για να προστατευθούν πρωτίστως επαγγελματικοί κλάδοι, που αποδεδειγμένα πλήττονται, όπως ο δικός σας, να είστε σίγουροι ότι δεν μένει ανεκμετάλλευτη.

2. Ως προς τα ζητήματα της ασφαλιστικής νομοθεσίας που θέτετε, αυτά κατ’ αρχήν εκφεύγουν των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου μας. Ωστόσο, έχουμε πλήρη επίγνωση των δυσβάσταχτων οικονομικών υποχρεώσεων των μεταφορέων προς τον ΟΑΕΕ, τα οποία λόγω την οικονομικής κρίσης έχουν διογκωθεί. Προς αυτή την κατεύθυνση υπάρχουν σκέψεις όπως, «πάγωμα» των ασφαλιστικών εισφορών των μεταφορέων ενόσω διαρκεί η ακινησία των ΦΔΧ ιδιοκτησίας τους, παροχή δικαιώματος τμηματικής καταβολής των οφειλών προς τον ΟΑΕΕ κατά την έξοδο από το επάγγελμα του μεταφορέα, κεφαλαιοποίηση των οφειλών και αποπληρωμή ή συμψηφισμός τους κατά τη συνταξιοδότηση.

3. Ως προς το θέμα των ενδομεταφορών (cabotage) και προκειμένου να αποδειχθεί η διατάραξη της αγοράς εξαιτίας των ίδιων των ενδομεταφορών, το Υπουργείο μας μελετά τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του, ώστε να υπάρξει δυνατότητα απαγόρευσης διενέργειας ενδομεταφορών στην χώρα μας,. Προς αυτή την κατεύθυνση, σας προσκαλώ ανοιχτά να συνδράμετε σε περίπτωση που έχετε κάποια αριθμητικά στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν προς το σκοπό αυτό, ώστε να είμαστε σε θέση να ενεργοποιήσουμε το μηχανισμό αυτό.

4. Το θέμα της ένταξης του κλάδου Φ.Δ.Χ. στο ΕΣΠΑ να σας επισημάνω ότι τέθηκε από εμένα προσωπικά, ωστόσο μετά από έρευνα διαπιστώθηκε ότι ο κλάδος αυτός δεν περιλαμβάνεται στις επιλέξιμες δαπάνες για επιδότηση.

5. Όπως σας έχω ήδη αναφέρει εκτενέστατα σε προηγούμενη επιστολή μου, το ζήτημα των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου αποτελεί προτεραιότητα της πολιτικής του Υπουργείου μας και ιδιαίτερα η στοχοθεσία στους ελέγχους. Πλην των παραπάνω, να σας υπενθυμίσω, ότι το Υπουργείο μας έχει προβεί σε σειρά ενεργειών, κατόπιν αιτημάτων σας, προκειμένου να διασφαλίσει και να ενδυναμώσει τη παρουσία του κλάδου σας στις δύσκολες εποχές που διανύουμε.

Συγκεκριμένα:

-Η συμμετοχή της χώρας μας στο σύστημα αδειών ΕΔΥΜ (Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Υπουργών Μεταφορών) και εν γένει το Παγκόσμιο Φόρουμ Μεταφορών (International Transport Forum)

– πρώην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Υπουργών Μεταφορών), συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη συνεργασίας και αλληλεξάρτησης μεταξύ των κρατών μελών προς εξυπηρέτηση των διεθνών οδικών εμπορευματικών μεταφορών και ενισχύει τη δυναμική παρουσία σε ένα μόνιμο νομικό μηχανισμό διαπραγματευτικού φόρουμ και σε μια παγκόσμια πολιτική σκηνή στον τομέα των μεταφορών.

-Μέσω αυτής της παρουσίας μας και κατόπιν έντονης διαπραγματευτικής πίεσης που άσκησε το Υπουργείο μας, κατάφερε να γίνει αποδεκτό, εξαιρετικά και μόνο για τη χώρα μας, πάγιο αίτημα για παράταση της δυνατότητας κυκλοφορίας των ελληνικών φορτηγών ΔΧ αυτοκινήτων περιβαλλοντικής κατηγορίας εκπομπών ρύπων EURO III με άδεια ΕΔΥΜ για τα έτη 2016 και 2017.

-Κατάφερε να κρατήσει αμετάβλητες τις ποσοστώσεις των τριγωνικών αδειών καθώς δεν έχει υπάρξει αύξησή τους από το έτος 2008, παρά τις συνεχείς προς τούτο πιέσεις. Αλλά και προσφάτως,

-Πέτυχε τη μείωση της ποσόστωσης των διμερών αδειών που ανταλλάσσει η χώρα μας με την Αλβανία, στην πρόσφατη συνάντηση της μικτής επιτροπής οδικών μεταφορών.

-Δόθηκε η δυνατότητα διπλού καυσίμου σε πετρελαιοκίνητα οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία). Παράλληλα ολοκληρώνεται η διαδικασία για τη συμπλήρωση του έργου των γερανοφόρων, καθώς και η δυνατότητα επιλογής του τονάζ (40 ή 42).

Για άλλη μια φορά να τονίσω ότι επιδιώκω έναν ανοικτό και άμεσο διάλογο με τις Ομοσπονδίες του κλάδου σας, προκειμένου να αναπτυχθούν και να τύχουν περαιτέρω επεξεργασίας τα αιτήματά σας, τα οποία πάντα εισακούγονται με ενδιαφέρον.»