Τροχοί & TIR

Η πρώτη ηλεκτρική αυτοκινητάμαξα είναι Scania

Από φορτηγά διανομών, εθνικής μεταφοράς, ανατροπές και γερανοφόρα, η γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών Scania μεγαλώνει συνεχώς. Το τελευταίο ορόσημο για τον Σουηδό κατασκευαστή είναι η, πρώτη στον κόσμο,
Παρασκευή 19/05/2023 - 09:39
Κοινοποίηση στα Social Media

Από φορτηγά διανομών, εθνικής μεταφοράς, ανατροπές και γερανοφόρα, η γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών Scania μεγαλώνει συνεχώς. Το τελευταίο ορόσημο για τον Σουηδό κατασκευαστή είναι η, πρώτη στον κόσμο, ηλεκτρική αυτοκινητάμαξα, η οποία «δουλεύει» ήδη στον στόλο του βαυαρικού κολοσσού των logistics, της γνωστής ARS Altmann Automobillogistik. 

Πρόκειται για ένα Scania P 25 ισχύος 312 HP, το οποίο χρησιμοποιείται από την Altmann για τις διανομές οχημάτων. Συνδυάζεται με υπερκατασκευή και συρόμενο τρέιλερ της Kässbohrer , το οποίο επιτρέπει απλή, γρήγορη και ασφαλή φορτοεκφόρτωση των αυτοκινήτων.

«Μέχρι και οκτώ αυτοκίνητα μπορούν να μεταφερθούν με αυτό το φορτηγό, το οποίο δεν διαφέρει σε διαστάσεις από το αντίστοιχο φορτηγό πετρελαίου. Το ηλεκτρικό Scania μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε λιγότερο από 90 λεπτά με μέγιστη ισχύ 130 kW (CCS 2)», εξηγεί ο Thiemo Freyer, Product Manager για την ηλεκτρική κινητικότητα της Scania. Αυτό σημαίνει ότι όταν τα αυτοκίνητα μεταφέρονται από την παραγωγή
στην αποθήκευση, η μπαταρία του φορτηγού μπορεί να φορτιστεί στο 100% κατά τη διαδικασία εκφόρτωσης και φόρτωσης στον προορισμό. Το επόμενο δρομολόγιο διανομής ξεκινά στη συνέχεια και πάλι με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία.

Βιώσιμες φιλοδοξίες

Από πολλές απόψεις, η ARS Altmann είναι ένας ιδανικός πελάτης για ένα ηλεκτρικό φορτηγό Scania. Όπως και η Scania, έχει μια εκτεταμένη και φιλόδοξη εταιρική στρατηγική βιωσιμότητας: «Στο πλαίσιο της οικολογικής στρατηγικής της ARS Altmann, ο κύριος στόχος μας είναι να επιτύχουμε ουδετερότητα CO2 έως το 2030», λέει ο Wolfgang Ketterle, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Με 650 ειδικά φορτηγά που μεταφέρουν καθημερινά αυτοκίνητα κάθε είδους και κατηγορίας, η εταιρεία θέλει να διαφοροποιήσει τον στόλο μεταφορών της προς οχήματα που λειτουργούν με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και να διερευνήσει άλλες συναφείς πτυχές, όπως τις βέλτιστες λύσεις φόρτισης και ενέργειας, οι οποίες αποτελούν στοιχεία των τριών πυλώνων της στρατηγικής της –συνδυασμένες μεταφορές (οδικές και σιδηροδρομικές) και αποθηκεύσεις.

Οι μεταφορές μεγάλων αποστάσεων άνω των 300 χιλιομέτρων πραγματοποιούνται στο αποκαλούμενο «οικοσύστημα ARS» με ιδιόκτητα σιδηροδρομικά βαγόνια, ενώ ένα μεγάλο φωτοβολταϊκό έργο περιλαμβάνει τη στέγαση των εγκαταστάσεων της εταιρείας με ηλιακά πάνελ, τα οποία θα παράγουν αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτιση μεγάλου αριθμού μεταφερόμενων ηλεκτρικών φορτηγών. Από εκεί και πέρα, ένα σύστημα φορτιστών σε προεπιλεγμένα σημεία με επάρκεια ηλεκτρικής ισχύος θα επιτρέπει την ευέλικτη χρήση των
ηλεκτρικών φορτηγών σε διαφορετικές τοποθεσίες, ακόμη και αν οι δημόσιες υποδομές δεν είναι επαρκώς ανεπτυγμένες.

«Η Scania είναι καλός και αξιόπιστος συνεργάτης εδώ και πολύ καιρό. Με αυτή τη νέα εμπειρία με τα ηλεκτρικά φορτηγά, συνεχίζουμε τη συνεργασία μας και σε αυτό το πιλοτικό έργο το οποίο διευρύνει τη σχέση μας», λέει ο Alberto Picco, διευθυντής πωλήσεων της ARS Altmann. «Υποστηρίζουμε τους πελάτες μας με λύσεις για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και με τις απαραίτητες υποδομές και υπηρεσίες φόρτισης. Έτσι, η Scania προσφέρει μια ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών για την επιτυχή αντιμετώπιση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση», προσθέτει ο Christian Hottgenroth, Διευθυντής Πωλήσεων Φορτηγών Scania Γερμανίας και Αυστρίας.

Το νέο P 25 έχει ήδη οδηγηθεί και δοκιμαστεί από ορισμένους από τους οδηγούς της εταιρείας, με τα πρώτα σχόλια να είναι θετικά. Ο Manfred Rakoczi, ένας από τους πρώτους οδηγούς του νέου φορτηγού, λέει: «Οι πρώτες εντυπώσεις από το φορτηγό είναι τρομερές! Ο χειρισμός είναι πολύ καλός και σε σύγκριση με το ντίζελ είναι πιο άμεσο στην απόκριση στο γκάζι». Η αγορά του Scania P 25 από την ARS Altmann υποστηρίχθηκε με
επιχορήγηση από ένα πιλοτικό πρόγραμμα ύψους 188.000 ευρώ που χρηματοδοτείται από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών, στο πλαίσιο της οδηγίας για την προώθηση ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων με εναλλακτικές, φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, και τη σχετική δημιουργία υποδομών αποθήκευσης εναλλακτικών καυσίμων και σταθμών φόρτισης (KsNI).

PreviousNext